יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף הבוקר (שני) את שר החינוך יואב קיש, שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים בתיכונים, ואמר כי "הוא לא מתעסק במערכת החינוך. אין לו כל יכולת, ואני חושב שאין לו גם רצון". הדברים מגיעים לאחר שהשניים קבעו אתמול פגישה, שלא התקיימה, לאחר שיו"ר ארגון המורים הגיע אליה עם עו"ד סיגל פעיל.
ארז: "לקיש אין רצון להתעסק במערכת החינוך"
(צילום: מיקי שמידט)

לדברי ארז, "קיש הזמין אותנו לפגישה, וכשהגענו לשם הוא בצורה מאוד קולנית צעק שהוא לא מוכן שעו"ד פעיל - שהיא חלק מצוות המשא ומתן שלנו - תיכנס לחדר. אינני יודע אם זה נובע כתוצאה ממיזוגיניה או מגסות רוח. כנראה שהוא כועס מאוד על הביקורת שהיא מעבירה עליו בעיתונות, בטלוויזיה ובתקשורת".
אז למה אתם לא נפגשים עם שר האוצר? "כי למעשה אנחנו רואים ששר החינוך אחראי על מערכת החינוך. הוא לא יכול להתחמק, שהוא ילך ויהפוך שולחנות באוצר או בממשלה. הוא ישב בממשלה הזאת לפני כשלושה שבועות והצביע על כך שייקחו את הכסף שמיועד לחינוך על-יסודי ויעבירו את זה למשהו אחר. הוא ישב לפני שבועיים-שלושה בממשלה והצביע על כך שיותר ממיליארד ומאתיים מיליון שקלים ילכו לכספים קואליציוניים. הוא יכול להשפיע אם הוא רוצה, אבל אין לו עניין".
1 צפייה בגלריה
רן ארז , יואב קיש
רן ארז , יואב קיש
ארז נגד קיש: "אינני יודע אם פעל ממיזוגיניה או מגסות רוח"
(צילום: הדר יואביאן, דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מה סלע המחלוקת ביניכם? "יש לנו שתי בעיות: בעיה מהותית ובעיה כלכלית. הבעיה המהותית בנויה מחוזים אישיים, מהפרטת מערכת החינוך, מנושאים של שקט תעשייתי אבסולוטי שהם רוצים. לא רוצים את זה משום ארגון אחר, רק מאיתנו. זה לא יהיה. בצד הכלכלי, אנחנו רוצים תוספת שכר. אנחנו יותר משלוש שנים עובדים ללא תוספת שכר".
הגירעון גדל. בסוף לא יהיה מאיפה להביא לכם ותצטרכו להתפשר. "למדינת ישראל יש הרבה מאוד כסף. רק בשלושת חודשים האחרונים הוציאו כשישה מיליארד שקלים נוספים. אם אין כסף, איך מוצאים את הכסף? למעשה, הכסף הולך למקומות הלא נכונים - להסכמים קואליציוניים ולכל מיני דברים שבעצם הוא לא משמש את קידום מערכת החינוך".
ארז סיכם כי "הסקר האחרון שעשינו בקרב מורים ומנהלים מצביע על כך ש-71% מעוניינים בשביתה. הם לא רוצים יותר עיצומים, הם רוצים לחתוך את העניין בצורה הרבה יותר דרסטית. לכן אנחנו ב-1 בספטמבר נשבית את פתיחת שנת הלימודים".