אבטחה מתוגברת בצל הסערה: יחידת מגן האחראית על אבטחתם של שרי הממשלה החליטה שלשום (שני) להגביר את האבטחה עבור חלקם, ככל הנראה על רקע חשש מהסלמה במחאה נגד המהפכה המשפטית. ההחלטה התקבלה ביום שבו אישרה הכנסת באופן סופי את ביטול עילת הסבירות, החלק הראשון במהפכה המשפטית, ובצל הסערה אז הודיעו לכמה שרים שיש חשש לפגיעה ממשית בהם, אולם ככל הנראה לא הייתה מאחורי ההודעה הזו התראה ספציפית.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
השר יריב לוין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
האבטחה סביב חלק מהשרים הועלתה לרמת "צהוב", רמה הנחשבת לגבוהה יחסית, והמשמעות שלה היא שכל יציאה מהבית מלווה בכמה מאבטחים וגם בכל מקום שהשרים מגיעים אליו מחכים להם מספר מאבטחים. עבור שר המשפטים יריב לוין הוחלט להעניק את רמת האבטחה הגבוהה ביותר. רמת האבטחה כבר ירדה מאז לחלק מהשרים, כל אחד לפי ההערכות הנוגעות אליו, אבל עבור השר לוין לא הייתה הפחתה שכזו עד כה.
בעבר התלוננו לא אחת שרים על ההפגנות שפעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית נוהגים לערוך מול בתיהם, וראש הממשלה בנימין נתניהו אף כינס לפני כחודש דיון מיוחד תחת הכותרת "הגבלות במרחב הציבורי", בעקבות אותן תלונות. ישיבת ממשלה נוספת כונסה החודש בצל הטענות בקואליציה לאכיפה מקלה לכאורה כלפי המפגינים שלעתים קרובות חוסמים כבישים, ובישיבה ההיא תקפו השרים אחד אחרי השני את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, במה שנתפס כ"עליהום" מתוכנן, כחלק מהכנה אפשרית להדחתה.
הוויכוחים במליאה, ביום ההצבעה הדרמטי שלשום
(צילום: סיון חילאי, ערוץ כנסת)

בהרב-מיארה דחתה את הטענות לאכיפה בררנית, ובשבוע שעבר פרסמה את מסמך "מדיניות בנושא הפגנות" – כשבוע לאחר שהתבקשה לנסח אותו באותה ישיבת ממשלה סוערת. במסמך הבהירה היועמ"שית כי "קיימים הנחיות ונהלים כתובים ואחידים הנוגעים להפגנות ומחאות, בנוגע לטיפול בהן ולאכיפה". היועמ"שית יצאה גם נגד הציפייה ל"מכסות" עצורים בהפגנות, וכתבה: "נדמה שאין צורך לומר שמערכת אכיפת החוק אינה יכולה לגזור על עצמה עמידה ברף מספרי כלשהו של שימוש בכלים לפיזור הפגנות, של מעצרים, של כתבי אישום וכדומה. הנחה אפריורית כי על מערכת אכיפת החוק לעמוד ב'מכסות' היא שתוביל לפגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק".