העימות בין החיילים לפעילי השמאל, היום

משטרת מחוז ש"י שחררה את החייל שנעצר בחשד שהשליך אבנים לעבר חיילים אחרים סמוך להתנחלות אביגיל בדרום הר חברון בזמן שהתלווה לפעילי שמאל שהתעמתו עם כוח צה"ל שניסה להרחיקם.
החייל, שנמצא בחופשה, הורחק מהאזור למשך 15 ימים, ובמשטרה ימשיכו לחקור את התקרית שלפי פעילי השמאל שהיו במקום "יצאה מפרופורציות". לא היו נפגעים באירוע.
2 צפייה בגלריה
חיילים מתעמתים עם פעילי שמאל לאחר שהסבירו להם כי הם נמצאים בשטח צבאי סגור
חיילים מתעמתים עם פעילי שמאל לאחר שהסבירו להם כי הם נמצאים בשטח צבאי סגור
החיילים מבקשים מפעילי השמאל והפלסטינים להתפנות מהמקום
התקרית בדרום הר חברון אירעה בשיא עונת המסיק בשטחים, שבמהלכה מתרחשים מדי יום חיכוכים בין פלסטינים למתנחלים כשחיילי צה"ל בתווך. אף שהכחיש את זריקת האבנים, בצה"ל קבעו כי אכן עשה זאת והרמטכ"ל אביב כוכבי מסר כי "מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר". גם שר הביטחון בני גנץ גינה את מעשיו והודיע כי "מדובר באירוע חמור שיטופל באופן המעמיק ביותר".
ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי אמר כי "מדי שישי מגיעים פעילי שמאל קיצוני, אנרכיסטים, לבצע פרובוקציות, להתעמת עם חיילי צה"ל היקרים, ולהפר את שגרת חייהם של המתיישבים. אנו מתריעים כבר תקופה ארוכה בפני שר הביטחון וקוראים לו להתערב, ולהרחיק את האנרכיסטים מיידית מיו"ש כולה והר חברון בפרט, ויפה שעה אחת קודם. האירוע היום מלמד מי בדיוק פה האלים".
בשבוע שעבר תקפו עשרות מתנחלים לוחמים של צה"ל שניסו לפזר הפרת סדר באזור הכפר חווארה ליד שכם. בתקיפה נפצע מפקד הגדוד שפעל לפזר את המתפרעים, וכן לוחם נוסף.
במהלך ההתפרעות בשבוע שעבר, מפירי הסדר יידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים. כוח צה"ל בפיקוד מפקד גדוד צפע (202) פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר, והותקף על ידי מתפרעים רעולי פנים, בין היתר באמצעות ריסוס גז.