(צילום: משי בן עמי)
הגל הרביעי מאחורינו? יום חמישי ברציפות עם פחות מ-1,000 מאומתים, מספר החולים הקשים ממשיך לרדת ונכון להבוקר יש בישראל יישוב אדום אחד בלבד, לעומת עשרות לפני כחודש. אתמול אובחנו בישראל 866 חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-98,600 בדיקות ושיעור המאומתים עומד על 0.88% - הנמוך ביותר בתקופה האחרונה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 367 חולי קורונה, 249 מהם במצב קשה. מבין החולים הקשים קרוב ל-78% אינם מחוסנים כלל. אתמול נפטרו חמישה חולי קורונה ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 8,062.
2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם
(צילום: שמיר אלבז)
בית אל נותר היישוב האדום היחיד בארץ. למעשה בישראל 11,439 חולים פעילים, רובם הגדול במצב קל מאוד. בירושלים 1,565 חולים פעילים, בתל אביב יפו 339, בבאר שבע 335, ברחובות 245, בפתח תקווה 207, בבני ברק 202 ובמודיעין עילית 200.

קורונה - כתבות נוספות

אתמול קיבלו 8,082 ישראלים את מנת הבוסטר. מאז תחילת החודש קיבלו את מנת החיסון השלישית יותר מחצי מיליון ישראלים ובסך הכול 3,915,254 קיבלו את מנת הדחף. 2,403 ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה, ומאז תחילת החודש התחסנו 97,629 ישראלים במנה הראשונה של החיסון.
האימונולוג ד"ר ארז גרטי ממכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, אמר באולפן ynet כי "אנחנו כבר רואים שילדים כן נפגעים מהמחלה. אנשים נתפסים להערכה שילדים לא מתים ממנה. ברוב המקרים זה נכון, אבל אנחנו לא רוצים שהם יגיעו בכלל לבית חולים, לא רוצים שהם יהיו חולים קשה".
ד"ר טל ברוש, שמרכז את עבודת הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות ומנהל את היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים אסותא אשדוד, הסביר הבוקר מדוע חשוב בכל זאת לחסן את הילדים. "עדיין יש ילדים שמפתחים מחלה קשה, ואלה הם בדרך כלל ילדים עם כל מיני בעיות רקע - אבל לא רק. ככל שילדים ונוער יותר שמנים - כך הסיכוי לקורונה קשה גבוה יותר. ילדים מתאשפזים עם קורונה - ואשפוז עבור ילד זו טראומה. האירוע החמור ביותר שממנו אנחנו רוצים להימנע הוא מחלת ה-PIMS, וההערכה היא שמדובר בכ-150 ילדים שלקו בתסמונת המחלימים בישראל עד היום".
ד"ר ברוש הוסיף כי "אנחנו מכירים את תופעות הלוואי של החיסון שמתרחשות בשבוע הראשון, כמו חום וכאבי שרירים, שלא נמצאו חריגות בקרב ילדים, מה גם שהם מקבלים מינון קטן פי שלושה מאשר המבוגרים. אנחנו מכירים את תופעות הלוואי היותר קשות, ובעיקר את המיוקרדיטיס, דלקת שריר הלב. בישראל אנחנו מכירים את זה הכי טוב כי התחלנו לחסן לפני כולם. עם זאת, אנחנו יודעים שזו עדיין תופעת לוואי די נדירה שכמעט תמיד מסתיימת בצורה טובה וללא סיבוכים".
2 צפייה בגלריה
טל ברוש
טל ברוש
"אשפוז עבור ילד זו טראומה". טל ברוש
(צילום: גדי קבלו)
על הדיון שיתקיים במשרד הבריאות לאחר הכרעת ה-FDA אמר ברוש כי "מניסיוננו, עד כה האמריקנים תמיד הצביעו באותה ישיבה, אם כי צריך לזכור שההמלצה שלהם אינה מחייבת. אנחנו מתכננים ככל הנראה ישיבה בעניין כבר בשבוע הבא, בחלק השני של השבוע".
במידה שהחלטה דומה תתקבל גם כאן, תוך כמה זמן להערכתך יחוסנו הילדים בארץ? "מהר מאוד. משרד הבריאות צריך להוציא אישור לאחר מכן, ובאופן מיידי למנכ"ל המשרד יש את המנדט לאמץ או לא לאמץ את ההמלצה ואת מתן החיסון. הפלטפורמה למתן החיסונים בישראל עובדת וכל מה שצריך ישנו. יכול להיות שתוך שבוע וחצי נתחיל לחסן, אבל זה בהתאם להחלטות שיתקבלו".