בבית החולים זיו בצפת מאושפז מיום שישי חייל המילואים ליאם שפילמן מנתניה, שנפצע אנושות מפגיעה ישירה של כטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) ששיגר חיזבאללה לעבר מרחב יפתח בגליל העליון. בסוף השבוע חלה הטבה קלה במצבו של ליאם, אך הוא עדיין מוגדר קשה ונשקפת סכנה לחייו. ליאם עבד בתחום הביטחון באפריקה, ועם תחילת המלחמה הגיע לארץ בהתנדבות מבלי שקיבל צו 8 לשירות מילואים, ושהה במוצב בצפון עד לפציעה.
היום נמשכו חילופי האש בגבול הצפון, ואף התגברו. עובד חברת חשמל נפצע אנוש וחמישה אחרים נפצעו קשה מפגיעת טיל נ"ט, ושבעה לוחמים נפצעו קל מפצמ"ר. הערב תקפו מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל מטרות של חיזבאללה, בהן מתחם צבאי ובו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית.
תיעוד מתקיפת יעדי חיזבאללה, היום
(צילום: דובר צה"ל)

איתי, אביו של ליאם, סיפר היום (ראשון): "הרופאים מנסים לייצב אותו, הוא הגיע במצב אנוש ומנסים להציל אותו. פעיל חיזבאללה ראה אותם, הכטב"ם עשה כמה סיבובים וברגע שהוא כיבה מנוע והתחיל לצלול הם צעקו והתחילו לרוץ למוצב לא ממוגנים ולא עלו על וסטים וקסדות.
"הם היו בחפ"ק מג"ד, אתה לא על הגבול עצמו, לא עמדה שאתה מול קו הגבול. המוצב עצמו מוגן מפצמ"רים ויש מיגוניות, פה לא הייתה התרעה ושום דבר, המערכת קרסה".
1 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
האב סיפר כי ליאם ספג רסיס גדול שפגע ברגלו, ועוד שני רסיסים שפגעו בבטנו. "ניסו לעצור את הדימום עד שפינו אותו. מסוק 669 לא יכול היה לנחות, היה צריך לפנות אותו לקריית שמונה. רק משם 669 לקחו אותו לכיוון רמב"ם בחיפה, אבל בגלל המצב שלו החליטו להנחית אותו בבית החולים זיו".
משפחה בשכונת נוף כנרת בצפת תרמה לקרוביו של ליאם את ביתה כדי שיוכלו לשהות בו בזמן שהבן מאושפז. "הקהילה עוטפת אותנו נורא, הצבא פחות מתפקד בקטע הזה", אמר האב איתי. "ביום שישי הלכנו פה לאיזה חדר בקצה בית החולים. מערכות הממשל מתפקדות פחות בשישי-שבת, וגם ביומיום הן מתפקדות על הפנים. המזל שלנו הוא שיש אנשים טובים ושיש פה בבית החולים זיו את הרופאים הטובים שמצילים את ליאם. אנחנו עטופים בחברים, מפקדים וחיילים מגדוד 5030".
אדוארד ארונסון, חייל מילואים שמשרת תחת פיקודו של ליאם, סיפר: "אני אחד הראשונים שנתנו לליאם עזרה ראשונה, הוא לבש גם קרמי וגם ווסט כשתקפו אותנו. הכטב"ם עשה סיבובים מעל הבסיס והגיע ישירות אלינו. שמענו אותו בערך 10-5 שניות לפני שהוא התפוצץ. הוזהרנו על כוננות ספיגה בערך 10 דקות לפני הפיצוצים, ליאם היה ממש בדרכו למקלט כשהכטב"ם נפל".
גבול לבנון ממשיך להתחמם בחילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה. היום כאמור נפצעו שישה עובדי חברת החשמל מפגיעת טיל נ"ט ששוגר משטח לבנון למושב דובב בגליל העליון. מצבו של אחד הפצועים מוגדר אנוש ושל השאר קשה. במקביל שבעה לוחמים נפצעו קל מפגיעת פצמ"ר במרחב מנרה. צה"ל תקף בתגובה את חוליות השיגור.
בשבת זוהתה מטרה אווירית שחצתה לעבר שטח ישראל במרחב הקיבוץ כברי, קרוב לנהריה ובמרחק של 10 קילומטרים מהגבול. בצה"ל אמרו כי המטרה יורטה. לאחר מכן טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל, וזוהו שיגורי מרגמות לעבר מוצבי צה"ל במרחב הצפון.