גלנט נגד הסרבנות: "עלולה לפגוע בצה"ל"
(צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון)

שר הביטחון יואב גלנט אמר אחר הצהריים (יום שני) בפורום המבצעי השנתי של צה"ל, לצד הרמטכ"ל הרצי הלוי ולצד אלופי המטה הכללי, כי "תופעת סרבנות רחבה עלולה לפגוע ביכולתו של צה״ל לבצע את משימותיו". גלנט, שהתייחס בכך למחאות המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית, הדגיש כי הוא פועל לצד הרמטכ"ל נגד הסרבנות - אחרי שאתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר דברים שמהם השתמע שאינו מטפל בה.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי
יואב גלנט והרצי הלוי
גלנט לצד הרמטכ"ל
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בפורום המבצעי השתתפו גם הקצינים המבצעיים של צה"ל מדרגת סגן-אלוף. לדברי גלנט, "הקריאה לסרבנות מסוכנת. יחד עם הרמטכ"ל, חברי המטה הכללי ואיתכם - המפקדים והמפקדות - אני פועל כדי להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח פוליטי ולהוקיע כל תופעת סרבנות. צה"ל הוא של כולנו, ועלינו לשמור עליו מכל משמר".
"צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל, בלעדיו אין למדינת ישראל ולאזרחיה יכולת קיום", הוסיף. "הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי שלנו - הביטחון, הקריאה לסרבנות ולהצטרפות אליה, מסוכנת עבור כולנו, במיוחד נוכח האיומים הניצבים למולנו".
נתניהו, נזכיר, אמר אתמול בבוקר כי "אני מצפה מהרמטכ"ל ומראשי זרועות הביטחון להיאבק בתקיפות בסרבנות". לדבריו, "אין שום מקום לסרבנות בשיח הציבורי. מדינה חפצת חיים לא יכולה להשלים עם תופעות כאלה, ואנחנו לא נשלים איתם".
בהמשך היום, בשעות הערב, טען נתניהו בפני ראשי הקואליציה כי גלנט עלול להתפטר אם המהפכה המשפטית תעבור ללא כל פשרה. לאחר מכן, ועל רקע הביקורת בתוך ישראל ומחוץ לה - כולל מצד נשיא ארה"ב - אישרו ראשי הקואליציה מתווה חד-צדדי של ריכוך המהפכה, שלא הוסכם על-ידי האופוזיציה.