הלוויתו של טירן פרו
(צילום: נדב אבס )

משפחתו של הנער הדרוזי טירן פרו, שנחטף מבית חולים בג'נין בנובמבר האחרון, הגישה תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בדרישה שיחקור חטיפה של בני ערובה ושימוש בגופותיהם כחלק מקמפיין שזוכה לעידוד ותמיכה פומבית של הרשות הפלסטינית. בתלונה, שהוגשה על ידי ארגון "שורת הדין", נכתב כי לפי המשפחה והדין הבינלאומי, מוטלת אחריות פלילית על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מאחר שהחמושים שחטפו את טירן מבית החולים השתייכו לקבוצות סוררים מהפתח.
2 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן
(צילום: AP)
הנער טירן פרו נחטף על ידי פלסטינים חמושים מבית חולים בג'נין, שם אושפז לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים. טירן בן ה-18, לדברי משפחתו, מת כשחוטפיו ניתקו אותו מהמכשור הרפואי. גופתו הוחזקה על ידי מחבלים עד ששוחררה במאמצים של מערכת הביטחון. אביו של טירן, חוסאם פרו, אמר כי כוחות מנגנוני הביטחון הפלסטינים שנכחו בבית החולים היו מודעים לחלוטין לסכנת חייו של טירן, ו"נעלמו" מבית החולים זמן קצר לפני החטיפה.
בתלונה נטען כי טירן הוא הקורבן האחרון במורשת ארוכה של לקיחת בני ערובה, חטיפה ורצח של ישראלים על ידי טרוריסטים פלסטינים. במשך עשרות שנים, כך נטען, הפלסטינים הפכו לקיחת בני ערובה בפיגועים לראש סדר העדיפויות שלהם. עוד צוין כי עד עצם היום הזה מוחזקים שני אזרחים ישראלים ללא תקשורת עם העולם החיצון על ידי חמאס בעזה, כמו גם גופותיהם של שני לוחמי צה"ל אורון שאול ז"ל והדר גולדין ז"ל שמוחזקים גם כן על ידי חמאס במשך יותר משמונה שנים.
2 צפייה בגלריה
האב חוסאם פרו
האב חוסאם פרו
חוסאם, אביו של טירן פרו. "שהרשות תתחיל בהגנה על חפים מפשע בבתי חולים"
(צילום: ליאור אל חי)
"במקום לחגוג את יום הולדתו של בני למחרת, קברתי אותו", אמר אביו של הנער חוסאם פרו. "כמה זה ברברי וחסר רחמים לחטוף ילד מבית חולים, לרצוח ילד חף מפשע. כל קציני הביטחון הבכירים של הרשות הפלסטינית שהיו בבית החולים ונעלמו במקום להילחם ולהגן על הנער, הם לא פחות מרוצחים בעצמם. הרשות הפלסטינית רוצה להיות מדינה? הם יכולים להתחיל בפעולה אנושית ובהגנה על אנשים חפים מפשע פגיעים בבתי החולים. אנחנו הרוסים".
ניצנה דרשן-לייטנרעו"ד ניצנה דרשן-לייטנרצילום: שורת הדין
נשיאת ארגון "שורת הדין", עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, אמרה כי "רצח הילד התמים הזה מוכיח שוב כיצד לגורמי הטרור אין גבולות מוסריים, אין כבוד לחיי אדם ואין אנושיות מינימלית. לא ייתכן שכשנהרגה כתבת אל גז'ירה אבו עאקלה בשוגג מכדור תועה בג'נין, כל העולם נעמד על הרגליים האחוריות בדרישה חריפה לחקור את מותה. אך כשנער ישראלי נרצח ונחטף מבית החולים למול בריחתם של קציני מנגנוני הביטחון של אבו מאזן, אף אחד לא מטיל ספק באחריות הרשות הפלסטינית. האמת צריכה לצאת לאור – הירצחו של טירן היא באחריותו של אבו מאזן ועליו לשלם את הדין".