שר החוץ ישראל כ"ץ פרסם אתמול (שישי) פוסט בטורקית ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), שבו תקף בחריפות את הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, והאשים אותו בהפיכתה של טורקיה לדיקטטורה, רק בגלל תמיכתו ברוצחי ואנסי החמאס. הציוץ, שלו צורף איור ב-AI של ארדואן על רקע איסטנבול ודגל טורקיה בעודם עולים באש, הצליח "להטריף" את המדינה, והגיע לכותרות הראשיות בשורה ארוכה של כלי תקשורת, בהם: Hürriyet; Sabah; Milliyet; Yeni Şafak; Posta ו-Sözcü.
"ארדואן הופך את טורקיה לדיקטטורה רק בגלל תמיכתו ברוצחי ואנסי החמאס בניגוד לעמדת כל העולם החופשי", כתב כ"ץ. "הוא ‏חוסם את רשת האינסטגרם בטורקיה, שלה 57 מיליון משתמשים, מנתק שידור ספורט כי ספורטאית ישראלית ניצחה ספורטאית טורקיה, מאיים בפלישה למדינה דמוקרטית עמה אין לטורקיה שום סכסוך צבאי, ומפסיק יחסי סחר תוך פגיעה ביצואנים טורקים בהיקף 6 מיליארד דולר בשנה. ‏ארדואן לוקח מדינה טורקית בעלת יכולות מדעיות, תרבותיות, טכנולוגיות וכלכליות - מחריב אותה, והורס את מורשת אטאטורק שבנה מדינה טורקית מתקדמת ומשגשגת. נקווה לימים אחרים".
הפוסט של השר כ"ץ זכה תוך שלוש שעות ליותר מ-13 מיליון חשיפות, ונכון לבוקר שבת עומד על כ-30 מיליון צפיות. כאמור, הציוץ הצליח להרגיז מאוד בכירים בממשלת טורקיה, שתקפו את כ"ץ בחזרה. שר החוץ הטורקי היקאן פידאן צייץ כי "זו מחלה גמורה שישראל כ"ץ, במקום לכהן כשר החוץ, מכפיף כל הזמן את ארצנו ואת נשיאנו לאשליות שלו. ‏אדם זה, שנוכחותו בקבינט מורכבת מאובססיה להשמצות ושקר, הוא אנדרטה לחוצפה ולחוצפה של ממשלת נתניהו הג'נוסיידית".
בנוסף, כ"ץ תייג בציוץ שלו את ראש העיר איסטנבול, אקרם אימאמאולו - יריבו העיקרי של ארדואן - מה שהפך ברשת X את אימאמואולו למשתף פעולה של ישראל, ואילץ אותו לתקוף את כ"ץ בפוסט משלו: "אני מחזיר לכם בדיוק את האמירה הזו שמעליבה את דגל הרפובליקה של טורקיה והנשיא. אנחנו לא הולכים ללמוד דמוקרטיה ומשפטים ממי שדמם של עשרות אלפי ילדים על ידיו. כן, הכל יהיה בסדר. כשפלסטין תהיה חופשית".
5 צפייה בגלריה
ישראל כץ, רג'פ טאיפ ארדואן
ישראל כץ, רג'פ טאיפ ארדואן
כ"ץ וארדואן
(צילום: AP Photo/Virginia Mayo)
5 צפייה בגלריה
ציוץ של שר החוץ ישראל כ"ץ הגיע לכותרות הראשיות של כלי תקשורת טורקיים
ציוץ של שר החוץ ישראל כ"ץ הגיע לכותרות הראשיות של כלי תקשורת טורקיים
השר כ"ץ בכותרת ה"Hürriyet"
5 צפייה בגלריה
ציוץ של שר החוץ ישראל כ"ץ הגיע לכותרות הראשיות של כלי תקשורת טורקיים
ציוץ של שר החוץ ישראל כ"ץ הגיע לכותרות הראשיות של כלי תקשורת טורקיים
הדיווח באתר Milliyet
5 צפייה בגלריה
ציוץ של שר החוץ ישראל כ"ץ הגיע לכותרות הראשיות של כלי תקשורת טורקיים
ציוץ של שר החוץ ישראל כ"ץ הגיע לכותרות הראשיות של כלי תקשורת טורקיים
כ"ץ בעמוד הבית של AKSAM
שר הסחר הטורקי, ד"ר עומאר בולאט, כתב בציוץ נוסף כי "דבריה של ממשלה קצרת רואי, אשר רוצחת באכזריות אנשים חפים מפשע, כולל נשים וילדים, במשך זמן כה רב, ואותו שר קצר רואי, המכוון לנשיאנו וארצנו, בטלים לחלוטין. מבצעי רצח עם שניזונים מדמם של חפים מפשע ימשיכו תמיד להיזכר במצפונו של הציבור הבינלאומי על הפשעים נגד האנושות שהם ביצעו. האמיתות שהביע נשיאנו יישארו סמל כבוד האדם וצדק. לא יועיל לממשלת ישראל לנסות לכסות על הזוועות שלה באמצעות רטוריקה כל כך תוקפנית ובזויה. הצדק ינצח במוקדם או במאוחר ויראה לכל העולם מהי האמת. בהזדמנות זו, אנו מאחלים סבלנות לכל אחינו הפלסטינים המדוכאים תחת הכיבוש והצלחה בהתנגדותם. טורקיה תמשיך לעמוד לצד המדוכאים בעמדה האמיצה של נשיאנו".
גם שר התחבורה הטורקי, עבדולקאדר אוראלוגלו, תקף את כ"ץ בפוסט משלו ברשת X: "השר חסר הגבולות של מדינת הרוצח. הנשיא שלנו ארדואן הוא התקווה של כל המדינות המדוכאות, כולל פלסטין. תחילה תצטרכו לענות על דם התינוקות, הילדים והנשים ששפכתם. אתה אשם ובמוקדם או במאוחר תישפט". שר הבריאות בטורקיה אמר גם הוא כי "רוצחים שיבצעו רצח עם, לא משנה אם הוא חולים, ילדים, קשישים או נשים, לנגד עיני העולם, יועמדו לדין במוקדם או במאוחר. תתעשת, הנבל החצוף של ישראל שמבצע רצח עם ומעליב את נשיאנו ארדואן, שהוא תקוותם של המדוכאים בכל העולם".
5 צפייה בגלריה
חירט וילדס חרט וילדרס הולנד
חירט וילדס חרט וילדרס הולנד
"ארדואן? דיקטטור איסלאמיסטי". חירט וילדרס
(צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
ואם לא די בכך, גם הדובר של ארדואן, פרטין אלטון, שיגר נאצות של ממש כלפי כ"ץ, וכינה אותו "רוצח חולה נפש": "תראה הנה, הרוצח חולה הנפש! כל עוד תיקח את שמו של ארדואן לפיך המלוכלך שבאמצעותו אתה מוצץ דם של חפים מפשע, נמשיך לתמוך בו יותר ולעמוד מאחוריו בנחישות רבה יותר. לא הנשיא שלנו ולא ארצנו יכולים ללמוד דבר מרוצחי עם כמוך! יום אחד תידרשו לתת דין וחשבון על מעשי הטבח שביצעתם באחינו הפלסטינים ועל רצח העם המחפיר שביצעת!".
במקביל, מי שנחלץ דווקא לעזרתו של כ"ץ היה מנהיג הימין הקיצוני בהולנד, חירט וילדרס, שהביע בעבר את סלידתו מארדואן. "נשיא ארה"ב רונלד רייגן כינה פעם את שליט לוב מועמר קדאפי 'הכלב המטורף' של המזרח התיכון. היום התואר הזה מתאים לארדואן", כתב וילדרס ב-X. "הוא ידיד עם מחבלי החמאס ושונא את ישראל באופן עיוור, אבל יותר מזה, הוא אויב של העם הטורקי. רוב הטורקים הם אנשים נהדרים הגאים במורשת אטאטורק. הם בעד מדינה חילונית ויש להם כבוד לכל הנשים החזקות - שהן לרוב משכילות - בטורקיה. הם בזים לעובדה שארדואן מכר את טורקיה לערבים ממדינות שכנות המתגוררים בה כיום, שמחלישים את הכלכלה הטורקית והופכים את החיים ברחובות ללא בטוחים עבור נשים טורקיות. אני תומך בכל אותן נשים וגברים טורקים חילונים. מגיע להם כל כך הרבה יותר טוב מהדיקטטור האיסלאמיסטי בשם ארדואן. מגיעים להם חילוניות, ביטחון ועבודות בשכר טוב כדי לחיות את חייהם בחופשיות".