1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: AFP)
לבוש סוודר ספורטיבי כהה ולראשו כובע מצחייה אדום עם הסמל המסחרי שלו - Make America Great Again - נכנס לפני כמה ימים דונלד טראמפ לחדר האוכל של מועדון החברים באחוזתו במאר א-לאגו. החיוך הגדול נמחק באחת מפניו כשהבין שאיש מהנוכחים לא טורח להרים את הראש מהצלחת. הם היו שקועים בסטייק, ולא בו. בתגובה הוא הניף את ידיו כמו מחזר נואש ואמר בקול מובס: "תמחאו כפיים". על הבקשה הזו הוא נאלץ לחזור פעם נוספת.
הסרטון שמתעד את האירוע, שצילם אחד הנוכחים, הפך ויראלי ברשתות, אבל הוא לא משקף את הריקוד הפראי שמנהל טראמפ עם קהל בוחריו, אנשי הבייס שלו, אלו שילכו אחריו באש ובמים כל הדרך עד שיצליח - כך הם מאמינים - לשוב לבית הלבן, שממנו סולק לדעתם שלא כדין.
שלא כמו נשיאים אחרים שסיימו את כהונתם, טראמפ לא אוסף כסף כדי להקים ספרייה הנושאת את שמו ולשמר את מורשתו. הוא גם לא יושב לכתוב את זיכרונותיו או את הגותו. הוא חזר לדרכים, לעצרות הגדולות, והביא עימו את כל הרעש והצלצולים של הקמפיין: בפתח העצרות הללו מוכרים חולצות עם דיוקנו, וכרזות שעליהן נכתב "אלוהים, נשק וטראמפ", השילוש הקדוש של אנשי הכת שלו.
כל רפובליקני שעומד לבחירה בעוד כמה חודשים יודע שאסור להרגיז את ממליך המלכים, שכן מילה אחת שלו נגדם והם גמורים. הקסם האפל שלו עדיין עובד. לכן הם מתרפסים
הוא בז בקולי קולות לוועדה המיוחדת של בית הנבחרים שבודקת מה הייתה מעורבותו בפרעות 6 בינואר, כאשר בהשראתו ובעידודו פרצו חסידיו למבצר הדמוקרטיה, הקונגרס. ראשי הוועדה קיבלו לידיהם לפני כמה ימים 700 עמודים מהארכיון הלאומי, שבהם מתועדות פעולותיו ביום ההוא, למרות ניסיונותיו למנוע זאת באמצעות בית המשפט. ראשי הוועדה טענו כי הם לא פוסלים אפשרות שבתום החקירה הם יודיעו כי הוא ביצע פשע.
דורש כפיים במועדון החברים:
כיוון שנחסם ברשתות החברתיות, טראמפ מנהל את התקשורת עם אוהדיו בהודעות טקסט ואימיילים, ומבטיח להם לחזור. הספיק לו רמז אחד על כוונתו לעשות זאת כדי לגייס בתוך שעות 100 מיליון דולר. הוא גם יודע שיש שניים פוטנציאליים שיכולים לרוץ מולו: מושל פלורידה רון דה-סנטיס, ושר החוץ שלו לשעבר מייק פומפאו. אלא ששני אלו נתפסים כהעתקים חיוורים שלו, וביום פקודה, מאמין טראמפ - ובצדק, כנראה - המצביעים יעדיפו את המקור.
אורלי אזולאי אורלי אזולאי צילום: דנה קופל
המזימה של טראמפ בנויה כך: להביא לנפילת בית הנבחרים והסנאט לידי הרפובליקנים בבחירות האמצע שיתקיימו בעוד חודשים ספורים, להציג עצמו כארכיטקט המהלך הפוליטי הזה, לרכוב על גל ההצלחה כדי לחזור למרוץ 2024, לנצח את ג'ו ביידן שמקבל ציונים גרועים על שנתו הראשונה בתפקיד, ולצהול בקול גדול "אמרתי לכם".
בינתיים הוא זוכה לתמיכה חסרת תקדים במפלגה הרפובליקנית. כל רפובליקני שעומד לבחירה בעוד כמה חודשים יודע שאסור להרגיז את ממליך המלכים, שכן מילה אחת שלו נגדם והם גמורים. הקסם האפל שלו עדיין עובד. לכן הם מתרפסים, משוועים לברכתו: בכל זאת 72 מיליון הצביעו בבחירות עבורו, והם לא הלכו לשום מקום. המצביעים הללו הם הגייסות שיקבעו מה יהיה בבחירות האמצע. ומי שחשב שטראמפ יתבוסס בכישלונו ויישב לבד בחושך, התבדה: הוא מכין את הקאמבק שלו.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com