1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' וארז
סמוטריץ' וארז
סמוטריץ' וארז
(צילום:קובי קואנקס, הדר יואביאן)
מועצת התלמידים והנוער הארצית תשבות מחר (יום שלישי) בתיכונים ברחבי הארץ, במחאה על כך שהעיצומים שבהם נוקט ארגון המורים לא הוסרו - על אף שמשרד האוצר טוען שהושגו הסכמות.
יו"ר ארגון המורים רן ארז, נסביר, מבקש להביא את ההסכמות לאישור מועצת ארגון המורים מחר בבוקר - ולכן העיצומים עומדים בעינם. מועצת התלמידים, שלא סומכת על הצדדים, החליטה בשל כך לקיים בכל זאת את שביתת האזהרה מחר, למשך יום אחד. במסגרת ההסכמות הוחלט על מתן מקדמה למורים, בתמורה לכך שיפסיקו את העיצומים.
סגן יו"ר מועצת התלמידים ב-ynet Live, הבוקר
(צילום: חגי דקל)

הדברים מגיעים על רקע פריצת הדרך במשא ומתן שנרשמה הבוקר בין הצדדים. במקביל, במועצת התלמידים והנוער הארצית ציינו בשעות הבוקר כי "כבר למעלה משנה שתלמידי ישראל לכודים במאבק בין ארגון המורים ומשרד האוצר, מאבק שהוביל לעיצומים מתמשכים של ארגון המורים שפוגעים בתלמידים מדי יום - בסיורים החינוכיים, הטיולים השנתיים והמסעות לפולין בין היתר".
לטענת מועצת התלמידים, "כששנת הלימודים תשפ"ד נפתחה 'כסדרה' בזכות המתווה שהושג, תלמידי ישראל ייחלו לשגרה ולשנת לימודים יציבה, אבל כבר ביום השני לשנת הלימודים גילינו להפתעתנו שהעיצומים עדיין איתנו".
לפני ההודעה בדבר החתימה על הטיוטה, נמסר בנוסף בהודעה כי "לאחר שמועצת התלמידים והנוער הארצית הציפה בפני כל הגורמים את המצוקה הקשה של התלמידים, וכן התריעה בימים האחרונים על שביתת האזהרה, עדיין לא הושגו הסכמות בין ארגון המורים לאוצר. ככל שמצב זה מתמשך, לא נותרה לנו ברירה אלא להשבית מחר את הלימודים בכל התיכונים ברחבי הארץ".
לסיכום נכתב כי "מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת למשרד האוצר ולארגון המורים - היכנסו לחדר המשא ומתן ואל תצאו ממנו ללא בשורות לתלמידי ישראל. לא נסכים להמשך הפגיעה בתלמידים".