יום לאחר הפיגוע ליד בית הכנסת בדרום צרפת, תקרית אנטישמית נוספת אירעה בפריז: אישה יהודייה הגישה תלונה במשטרה, ולפיה גבר עם סכין ניגש אליה ברחוב - ואמר כי הוא אוחז בה "כדי להרוג יהודים".
התקרית אירעה ביום ראשון בסביבות השעה 19:30 באזור שרנטון-לה-פונט בבירת צרפת. לטענת האישה, אותו גבר ניסה לסחוט ממנה כסף ואיים עליה כאמור שהנשק שלו נועד להרוג יהודים. מכיוון שפחדה, היא החליטה לשקר לגבי זהותה ואמרה לו כי היא אינה יהודייה.
1 צפייה בגלריה
פריז
פריז
פריז
(צילום: shutterstock)
מאוחר יותר, בסביבות השעה 22:50, התקשרו אנשי אבטחה של הקהילה היהודית כדי לדווח על אדם חמוש בסכין ליד בית הכנסת ברחוב פריז בעיר. המשטרה הגיעה למקום במהירות ועצרה את החשוד, וככל הנראה מדובר באותו אדם שניגד לאישה היהודייה. במהלך החיפוש מצאו בתיק שלו סכין, כשבמקביל נמצאה על-ידי תושב המקום סכין נוספת תקועה בעץ מול חנויות כשרות ברחוב.
משרד התובע הכללי בצרפת מסר כי נפתחה חקירה בנוגע לשלוש תקריות בגין "איומי מוות בגלל מוצא דתי ונשיאת נשק קר".
"העלייה בתדירות ובחומרת האירועים האנטישמיים בתקופה האחרונה הגיעה לשיאים שטרם נראו כמותם בעשרות השנים האחרונות", אמרה ד"ר רחלי ברץ, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית. "אירועים אלה לא משאירים מקום לספק בנחיצותם של נקיטת צעדים מיידיים ונחרצים של ממשלות ברחבי העולם לדאגה לשלומם של אזרחיהן היהודים החיים ברחבי העולם. בעשרת החודשים האחרונים חלה עלייה של כ-370% באירועי האנטישמיות בצרפת בהשוואה לעשרת החודשים לפני כן - זוהי מגפה שמתפשטת במהירות וחייבת להיעצר במהרה".
ביום שבת בלילה המשטרה בצרפת עצרה גבר החשוד בהצתת כלי רכב סמוך לבית הכנסת "בית יעקב" בעיר לה גראנד-מוט שבדרום-מערב המדינה. על-פי דיווחים בצרפת, החשוד הוא גבר בן 33 ממוצא אלג'יראי.
זירת הפיגוע ליד בית הכנסת בדרום צרפת
(צילום: Reuters)

בתקרית, שאירעה ביום שבת בשעה 8:30 בבוקר, הצית החשוד שתי מכוניות במגרש החניה של בית הכנסת, ובאחת מהן הונח בלון גז. כתוצאה התפוצצו שתי המכוניות, אש אחזה בדלתות המבנה ושוטר שאבטח את המקום נפצע קל. החשוד תועד במצלמות אבטחה רגעים לפני הפיצוץ כשהוא עם כאפייה על ראשו, נושא עימו דגל פלסטין, אקדח ושני בקבוקים עם נוזל צהוב. התובע המתמחה בטרור בצרפת, שמונה כאחראי על החקירה, סיפר כי "בתוך בית הכנסת היו חמישה בני אדם, בהם הרב, שלא נפצע".
ראש ממשלת צרפת גבריאל אטל אמר שכ-200 שוטרים השתתפו במצוד אחר החשוד. אחרי ביקורו בזירה, הוא מסר בהצהרה כי נחסכה "טרגדיה מוחלטת בזכות צוותי הכיבוי שהגיעו בזריזות, ובשל העובדה כי לא נכחו מתפללים רבים באותה השעה בבית הכנסת".