4 צפייה בגלריה
השף אבירם זייד
השף אבירם זייד
אבירם זייד. נהרג הלילה בתאונה בטבריה
(מתוך פייסבוק )
טרגדיה בצפת: השף אבירם זייד (44), הבעלים של מסעדת "האר"י 8" מצפת, שהקים רק לפני כחודש מסעדה חדשה בשם "שאיין" ובימים אלה שקד על פתיחתו של מלון בוטיק בעיר העתיקה בצפת, נהרג בתאונת אופנוע בצומת חוף גיא בטבריה. היום (חמישי) ב-17:00 יובא זייד למנוחות בבית העלמין בצפת.
"העיר צפת איבדה את אחד מטובי בניה", ספד לו שוקי אוחנה, ראש העיר צפת. "יליד צפת שגדל והתחנך בה, הקים בה משפחה לתפארת עם שלושה ילדים, פתח את מסעדת האר"י 8 לפני יותר מעשור ותרם רבות לפיתוחה הכלכלי של העיר צפת. הוא נהג לתרום בסתר והיה על סף סיום פתיחתו של מלון בוטיק".
4 צפייה בגלריה
בתי אוכל בצפת
בתי אוכל בצפת
השף זייד. "איש חסד ענק"
(צילום: לין לוי)
4 צפייה בגלריה
בתי אוכל בצפת
בתי אוכל בצפת
מסעדת "האר"י 8" של זייד
(צילום: לין לוי)
תאונת האופנוע אירעה כמה דקות לפני חצות, בשדרות אליעזר קפלן בטבריה, סמוך לחוף גיא. זייד סטה מנתיב הנסיעה ונפגע, חובשים ופראמדיקים של מד"א ירדן שהוקפצו למקום העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית לבית החולים פוריה בטבריה, שם נקבע מותו.
עמירם פוני, חברו הקרוב, ספד לו: "אנחנו מכירים עשר שנים, הוא אחד האנשים הכי מוכרים בצפת, ממש סמל של צפת. הכינוי שלו בעיר היה האדמו"ר מונדי. אבירם היה איש חסד ענק, כל שנה עשה מסיבת פורים גדולה וכל הכספים נתרמו להוסטל. רק לפני חודש השיק מסעדה חלבית מפוארת מאוד במלון בוטיק שאיין ובעוד כמה שבועות היה אמור לפתוח את המלון. זה היה פרויקט חייו, ואת הכל עשה במו ידיו. פגשתי אותו בפעם האחרונה לפני כמה ימים במסעדה שלו, הוא היה מאוד אופטימי, שמח, ותכנן חופשה בקוסטה ריקה".
זירת התאונה בטבריה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בה נהרג השף אבירם זייד
זירת תאונת הדרכים בה נהרג השף אבירם זייד
זירת התאונה שבה נהרג זייד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
"האר"י 8" נחשבה למסעדה המפוארת ביותר בצפת וזייד הקים אותה לפני יותר מעשור. במקום שבו היא שוכנת פעל בעבר פאב "כרמל", הפאב היחיד שפעל אי פעם בעיר, בניהול אביו של זייד.
בריאיון ל-ynet לפני שש שנים סיפר זייד כי "בשיאה של צפת, בשנות ה-70 וה-80, פעלו בה מועדוני לילה נחשבים, מלונות בתפוסה מלאה ואמנים שמילאו את סמטאותיה. בשני העשורים האחרונים היא הפכה לעיר מוזנחת וענייה, שהידרדרה בדירוג הסוציו־אקונומי שלה. מגיעים אליי אנשים שעומדים מהוססים בפתח המסעדה, מתלבטים ותוהים אם יש טעם בכלל להיכנס ולנסות אותנו".