השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג (מרצ) החליטה שלא להתמודד בבחירות הקרובות לרשימה לכנסת, והודיעה בצהריים (שישי) כי היא לוקחת הפסקה מהפוליטיקה. אף שהיו מי שהעריכו שזנדברג תתמודד לראשות מרצ פעם נוספת, גורמים במפלגה העריכו שזנדברג בחרה לפרוש בשל המשבר בסקרים והמאבק המסתמן של מרצ עם אחוז החסימה.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: מארק ישראל סלם)
"אחרי תשע שנים בכנסת ובממשלה, וכמעט 19 בעולם הציבורי והפוליטי, המבט שלי מפוקח", כתבה זנדברג בפוסט בפייסבוק. "אני מלאת אמונה ואופטימיות על העתיד של מרצ, השמאל וגוש השינוי, ועל האפשרות הריאלית לשפר את מצבו במערכת הבחירות החמישית' אבל חלחלה בי ההכרה שהנסיון החמישי יהיה בלעדיי. נתתי למסע הזה את המקסימום שלי.
"כחברת כנסת, כיושבת ראש המפלגה, כשרה, באופוזיציה ובקואליציה, שירתתי תמיד את הדרך ואת הציבור", אמרה זנדברג. "אני מאמינה ששיניתי והשפעתי, ועכשיו זה יהיה הוגן לפנות את המקום לאחרות ואחרים שימשיכו אותו. אני רוצה להודות לחברות והחברים הרבים שכתבו, התקשרו, הפצירו בימים האחרונים. תודה על האמונה והחברות, תודה על השיחות העמוקות, וסליחה שאין לי תשובות טובות יותר נכון לעכשיו. נמשיך ביחד, פשוט ממקום אחר".
זנדברג הבהירה שתסייע למפלגה ולמחנה השמאל בבחירות, והוסיפה: "כמו רבים, גם אני מרגישה שהפוליטיקה קצת השתגעה. דווקא השנה האחרונה, שנה יוצאת דופן שבה זכיתי לעבוד במשרה מלאה עבור הסביבה הישראלית ולשרת במאה אחוז את האינטרס הציבורי, חידדה עבורי את הפער שבין העשיה הנשגבת הזאת ובין הפוליטיקה שכרוכה בה, שנדמית יותר ויותר צינית, משוסעת וחסרת מוצא. באיזשהו שלב, הגלגל המפורסם שכל פוליטיקאי שואף להישאר עליו, מרגיש כמו סיבוב במקום במרוץ לשום מקום. זה הזמן שלי לרדת ממנו".
הפריימריז במרצ יתקיימו ב-23 באוגוסט. זהבה גלאון, שכיהנה כיו"ר המפלגה בין 2012 ל-2018, צפויה להודיע בשבוע הבא שתתמודד על ראשות המפלגה מול סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, שנותר היחיד שיתמודד על ראשות המפלגה אחרי החלטתו של ניצן הורוביץ לא לרוץ לקדנציה נוספת בראשות מרצ. הפריימריז יהיו גם לרשימה עצמה וגם לראשות, כך ש-11 אלף חברי מרצ שישתתפו בבחירות הפנימיות יקבעו מי יהיה יו"ר המפלגה וגם איך תיראה הרשימה לכנסת. כדי להשתתף בתהליך הבחירה ולהצביע, יש להתפקד למפלגה עד 31 ביולי.