ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שני) במג'דל שמס, יומיים לאחר האסון שבמסגרתו נרצחו 12 ילדים ונערים כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ששיגר חיזבאללה למגרש כדורגל ביישוב. במסגרת ביקורו של נתניהו במג'דל שמס קראו לעברו תושבים "רוצח. צא החוצה, לא רוצים אותך. אתה זבל. אל תנצלו את האסון על חשבון החללים שלנו".
הקריאות לעבר ראש הממשלה
(צילום: חסן שעלאן)

נתניהו הגיע למג'דל שמס יחד עם ראש השב"כ רונן בר, שם קיבלו השניים סקירה מאת ראש המועצה דולאן אבו סאלח וראש מועצת עין קיניא וואל מוגרבי. לאחר מכן נפגשו נתניהו ובר עם נציגי המשפחות השכולות. אל ראש הממשלה התלוו גם ראש הסגל צחי ברוורמן, מנכ"ל משרדו יוסי שלי, מזכירו הצבאי האלוף רומן גופמן, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל השייח מואפק טריף, מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף אל"ם יהודה לב ושייח היישוב מג'דל שמס טאהר אבו סאלח.
ראש הממשלה הניח זר במקום בשם הממשלה - שנזרק בהמשך על ידי התושבים - ואמר כי "הגענו לכאן יחד עם השייח מואפק טריף וראשי הרשויות של מג'דל שמס ועין קיניא כדי להביע את ההזדהות העמוקה והזעזוע העמוק ממעשה הזוועה שהתרחש כאן. זה אסון נורא. כמו כל אזרחי ישראל - ואני חייב להגיד לכם, כמו רבים בעולם כולו - אנחנו הזדעזענו עד עומק נפשנו מהקטל הנורא הזה".
לדבריו, "חיזבאללה בגיבוי איראני שיגר לכאן טיל איראני, שגדע את חייהן של 12 נשמות טהורות. 12 ילדים וילדות ששיחקו כאן כדורגל ולא הצליחו להגיע לצערנו למיגונית. הלב נקרע מהאסון הכבד. אנחנו מחבקים את המשפחות שעוברות עכשיו סבל בל יתואר. הילדים הללו הם הילדים שלנו, הם הילדים של כולנו. מדינת ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום. תגובתנו בו תבוא, והיא תהיה קשה".
הביקורת של תושבי מג'דל שמס
(צילום: אביהו שפירא)

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במג'דל שמס
בנימין נתניהו במג'דל שמס
נתניהו ובר במג'דל שמס: "תגובתנו תהיה קשה"
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בהמשך הוסיף נתניהו כי "לאחינו ואחיותינו, העדה הדרוזית שילמה עד היום מחיר כבד מאוד במלחמה. אני מצדיע לחיילים הגיבורים שמסרו את נפשם למען כולנו. אני אומר לכם: אחים אנחנו. יש לנו ברית חיים, אבל לצערנו זו גם ברית של רגעי שכול ויגון. אנחנו מחבקים אתכם. לעדה כולה אני אומר: שלא תיפול רוחכם. אל תאבדו תקווה מול מעשי ההתנכלות של ציר הרשע של איראן וחיזבאללה. מדינת ישראל תמשיך לעמוד לצידכם, כאן, ובמרחב כולו, היום, מחר ולתמיד. יהי זכרם של הילדים היקרים והמתוקים הללו נצור עימנו לעד".
תמיר, תושב מג'דל שמס מזה שלוש שנים, אמר כי "ביבי בא הנה כרגע יומיים אחרי האסון, ואנחנו עוד במצב של אי-ודאות. לא יודעים מה יקרה עם שאר הילדים הפצועים ואנחנו רק 10 חודשים פה מקבלים טילים ואזעקות. אנשים מקבלים בעיות נפשיות מכל המצב הזה. האסון הזה עכשיו - אף אחד לא מעכל את זה, אף אחד לא מצליח להיות חזק. מי שאומר שהוא חזק הוא שקרן".
3 צפייה בגלריה
תושבי מג'דל שמס מפגינים נגד הגעתו של בנימין נתניהו
תושבי מג'דל שמס מפגינים נגד הגעתו של בנימין נתניהו
"רוצים תגובה היום, לא מחר". התקהלות תושבים לקראת הגעת נתניהו
(צילום: חסן שעלאן)
הוסיף: "ראש הממשלה בא, עושה לנו סקירה 'שאף אחד לא ייכנס, שאף אחד לא יראה אותו'. מי רוצה לראות? אנחנו רוצים לראות תגובה מיידית, תגובה ממש בלב ביירות. 12 ילדים הלכו לנו, כואב הלב. 12 ילדים, תינוקות שרצו לשחק כדורגל. זה הדבר הכי פשוט שאפשר לעשות בחופשת הקיץ".
עוד אמר תמיר כי "הייתי רוצה להגיד לנתניהו שיוציא את המדינה מהמצב הזה. תוציא אותנו מהמצב שאנחנו פה מקבלים 12 הרוגים ואין תגובה בביירות או בלבנון. העיקרון במדינה זה שנהיה בטוחים, נכון? אז אנחנו לא מרגישים את זה ולא רואים את זה. אנחנו מופקרים. הרוג אחד בתל אביב - פוצצת את כל תימן, כל העולם דיבר על זה. 12 ילדים נהרגו פה ועדיין אין פיצוץ בביירות. כל העולם מדבר על זה. מה זה, אנחנו פחדנים? מתי נהיינו מדינה פחדנית? כל המערך הממשלתי כשל. כל מי שמייצג אותנו לא מייצג אף אחד, אלא את עצמו. גם מהעדה הדרוזית. כולם. זה מה שיש לי להגיד".
תושבת אחרת מחתה נגד הפוליטיקאים, ואמרה כי "אנחנו יודעים שהם גזענים. אנחנו סוג שני או שלישי מבחינתם. בשביל מה הם פה? בשביל מה באו? שילכו מפה. אנחנו מכבדים את עצמנו ואת האורחים שלנו, הם לא אורחים שלנו. רק שילכו". גבר אחר הוסיף: "כל הפוליטיקאים האלה - לא רוצים אף אחד מהם. זה לא שייך לנו. הלב שלנו קרוע". גבר אחר הדגיש כי "אנחנו רוצים תגובה היום, ולא מחר".
3 צפייה בגלריה
תושבי מג'דל שמס מפגינים נגד הגעתו של בנימין נתניהו
תושבי מג'דל שמס מפגינים נגד הגעתו של בנימין נתניהו
"נתניהו דואג רק לאינטרסים שלו". תושבים במג'דל שמס
(צילום: חסן שעלאן)
גבר נוסף אמר במהלך ביקור נתניהו ביישוב כי "אסור לנתניהו להיכנס לרמת הגולן. הוא, סמוטריץ' ובן גביר וכל הממשלה הגזענית הזו. אני כולי תקווה שהעם הישראלי יקום ויגיד לו ללכת הביתה. הוא לא רוצה שלום, הוא מביא מלחמות. הוא רק שומר על האינטרס שלו בממשלה, על החיים הפוליטיים שלו, שלא ייכנס לכלא. שנתניהו יעוף הביתה ויבוא מישהו אחר ויעשה שלום עם השכנים. זה מה שאנחנו רוצים, המסר שלנו הוא רק שלום".
לאחר מכן אמר תושב המקום כי "1,400 אנשים נרצחו ונפלו בדרום, באסון שהיה לנו לפני יומיים נרצחו 12 ילדים. אני לא יכול לתאר את הכאב של ההורים באסון כזה. זה החופש הגדול, הילדים רק רצו לשחק. למה שאנחנו נקבל פה טיל בגלל מישהו שהבן שלו מאובטח מחוץ לארץ וחי את החיים שלו. למה אנחנו במדינה צריכים להיות במצב שלכולם כואב, עשרות אלפים מפונים ואף אחד לא עושה עם זה כלום 10 חודשים. אין פתרון. מה זה צריך להיות? למה העם רואה את זה ועדיין מאמין לדברים של שר הביטחון ולדברי נתניהו? אם היה פתרון היו מוצאים אותו מזמן, אבל הם לא רוצים. הם רוצים להמשיך ולדאוג לאינטרסיים האישיים שלהם, וזהו. אנחנו מופקרים. יש אזעקות וזה לא מעניין אף אחד".
תושב אחר ציין כי "באו לסחוט מנדטים על חשבון הגופות פה. זו בושה". הוא הוסיף כי ברגע שהגיע למקום הפגיעה בשבת ראה זוועות במגרש הכדורגל: "ראיתי גופות. גם נהג האמבולנס שהגיע ראה את הבת שלו. זה מראה קשה מאוד".