2 צפייה בגלריה
שושנה דגני
שושנה דגני
שושנה דגני והטיפול בה בשטח
סמ"ר שושנה דגני, לוחמת צה"ל בגדוד אריות הירדן, היא החיילת שנפצעה בלילה שבין שלישי לרביעי באורח קשה במהלך חילופי אש עם חמושים בזמן פעילות מעצרים בעיר טובאס.
תיעוד הטיפול בדגני אחרי פציעתה

2 צפייה בגלריה
שושנה דגני
שושנה דגני
שושנה דגני
כוח צה"ל הגיע לעיר שנמצאת בין השומרון לבקעת הירדן כדי לעצור פעיל טרור. לאחר המעצר, כשהחשוד כבר היה בידי הכוח, החלו מחבלים לירות לעבר הלוחמים - ואחד הכדורים פגע בחומה שמאחוריה עמדה דגני. היא נפגעה מרסיסים בראשה, וחבריה פינו אותה מהזירה. מסוק שהגיע לשטח פינה אותה כשהיא בהכרה לבית החולים שיבא בתל השומר, והיא אף דיברה עם חבריה - אך גורמי רפואה הסבירו כי מצבה עלול להידרדר.
יהודית מירב, אחותה הגדולה של שושנה שיחד עם אחיה ואחיותיה עוטפים אותה ושוהים לצידה מאתמול, שיתפה את ynet במצבה. "כרגע מה שמסכן את חייה זה הרסיסים שיש לה במוח", אמרה. "אתמול הרופאים אמרו שהסיכויים הם 50-50 והיינו בהתמוטטות. אנחנו בתקווה ל-50 אחוז שהכול יהיה בסדר. כולנו פה סביבה, ובזמן הזה גילינו שהיא חיילת מצטיינת ולוחמת אמיתית. כל כך הרבה סיפורים ושבחים שזה מדהים".
לדברי אחותה של הלוחמת, "היא כרגע מתקשרת ולא כל כך יודעת את המצב שלה. לפי מה שהיא מספרת, היא חיפתה בשטח על אחד המפקדים וספגה את האש. היא לוחמת והיא פייטרית והיא אחת לדור. אני מאמינה שזה קטן עליה, היא עברה הרבה בחיים האמיתיים והיא תותחית. כרגע הדבר היחיד שיכול לעזור זה תפילות. אנחנו מבקשים להתפלל לרפואתה של שושנה הדסה בת רוני, זה הדבר היחיד שנשאר".
עדכון מבית חולים שיבא אודות מצב הלוחמת שנפצעה קשה בחילופי אש בשומרון
(צילום: חגי דקל )

ד"ר אביטל פרי, נוירוכירורגית בכירה בשיבא, אמרה אתמול כי "הימים הקרובים יהיו קריטיים" עבור הלוחמת ו"ייתכן כי היא תזדקק לניתוח מציל חיים". פרי הוסיפה כי "היא כרגע נמצאת בסכנת חיים. כרגע מצבה קשה ויציב והיא נמצאת בהשגחה צמודה ובטיפול אינטנסיבי מאוד אצלנו, אבל אנחנו צופים שבימים הקרובים תיתכן הידרדרות במצבה - כפי שצפוי במקרים של פגיעות ראש קשות".
הרופאה הבכירה ציינה כי הלוחמת "נפצעה כתוצאה מרסיסים שפגעו בראשה ונכנסו למספר אזורים במוח - ולכן הפגיעה מוגדרת כקשה". לדבריה, "היא כרגע בהכרה מעורפלת ולא יודעת עדיין להסביר לנו ממש מה קרה. יש לה פערים בזיכרון, שהם אופייניים מאוד למטופלים עם חבלות ראש קשות".