מבנה חדש לתחנה המשטרה בשדרות נחנך היום (חמישי), ימים ספורים לאחר הקרב הקשה על התחנה בעיר שנמשך כ-25 שעות - והוביל להרס מוחלט של הבניין. כמה דקות לפני תחילת הטקס, מטח רקטות כבד נורה לעבר שדרות, וכל הנוכחים רצו לעבר מרחב מוגן, כשברקע נשמעו הדי פיצוצים.
4 צפייה בגלריה
שוטרי שדרות שנהרגו בקרב על התחנה
שוטרי שדרות שנהרגו בקרב על התחנה
שוטרי שדרות שנפלו בקרב על התחנה
(צילום: ניר בן זקן)
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר וקובי שבתאי בשדרות
איתמר בן גביר וקובי שבתאי בשדרות
תחנת משטרה זמנית הוקמה בשדרות
(צילום: ניר בן זקן )
הנוכחים בטקס עמדו דקת דומיה, בעיניים דומעות, לזכר שמונה משוטרי התחנה שנפלו בקרב הקשה מול 25 מחבלים, ולזכר 40 שוטרים נוספים שנפלו במלחמה. חמישה ימים לאחר הרס תחנת המשטרה בשדרות, תחנה זמנית הוקמה בעיר - ובמקום הונף דגל ישראל.
ראש העיר שדרות אלון דוידי הודה לשוטרים על המלחמה מול המחבלים, ואמר כי "הקרב על התחנה וזה שהמחבלים נלחמו שם מול השוטרים - הציל את חייהם של מאות תושבי העיר. ראינו את המחבלים שהלכו על הציר השני, שם לא היה להם במי להילחם, וראינו בכמה אנשים הם טבחו".
תיעוד: צבע אדום בטקס חניכת תחנת המשטרה בשדרות
(צילום: אלכס גמבורג )

(צילום: אלכס גמבורג )

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי שיבח את פעילות השוטרים, והוסיף כי "השוטרים, הלוחמים ואנשי מערכת הביטחון פועלים חדורי תחושת שליחות ומסירות למען הצלת חיים במדינת ישראל, ולמען השבת הבטחון לתושבי המדינה. אין לי ספק שננצח". לדבריו, "אני בטוח ביכולתנו, ידענו מלחמות ואסונות אך על כולם גברנו. אנו עם של נצח - ועם של נצח לא מפחד מדרך ארוכה.
"מהעורף נדרש חוסן ואורך נשימה על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לחסל את אויבינו", אמר המפכ"ל. "המשטרה נמצאת בכוחות מתוגברים ומוכה לכל תרחיש. השוטרים חתרו למגע ויצאו להגנה ללא היסוס כשמטרה אחת לנגד עיניהם - הצלת חיים וחיסול המחבלים. דם הנופלים וגבורת השוטרים והלוחמים מעידים על מיקומה של משטרת ישראל בביטחון הלאומי".
4 צפייה בגלריה
ההרס בשדרות
ההרס בשדרות
פינוי ההריסות מתחנת המשטרה בשדרות
(צילום: מאיר תורג'מן)
4 צפייה בגלריה
שריפה בתחנת משטרה שדרות
שריפה בתחנת משטרה שדרות
הקרב על תחנת המשטרה נמשך כ-25 שעות
(צילום: ניר בן זקן)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שלא הזכיר שום לקיחת אחריות באירוע, אמר כי הוא "גאה להיות השר הממונה על המשטרה דווקא בתקופה הזאת, שבה כל עם ישראל מבין איזה שוטרים גיבורים יש לנו, ואיזה לוחמים מסורים יש לנו". לדבריו, "בתוך החושך והשכול, הכוחות בלטו כשעמדו בקו הראשון מול חלאות האדם ומסרו את נפשם.
"מעשי המופת שלכם ושל אחיכם השוטרים שנפלו בקרב כאן מתרוממים אף מעבר לזעקות השבר על לכתם", הוסיף השר לביטחון לאומי. "נשימתה של מדינה שלמה נעתקה בשעות הקרב ההרואי שניהלתם כאן, בזמן שהגנתם בגוף שלכם על הבית. אנחנו ננצח ונצא מחוזקים עוד יותר. חמאס והגי'האד האיסלאמי ישלמו את המחיר למעשי הטבח הנוראי שביצעו".