דובר צה"ל פרסם אמש (שבת) תיעוד שהופץ על-ידי חמאס, שבו נראים מחבלי הארגון יורים פצצות מרגמה מתוך אוהל ברפיח, שככל הנראה משמש עקורים עזתים. צפו בתיעוד:
תיעוד: מחבלי חמאס יורים מתוך אוהל של עקורים
(מתוך עמוד הטוויטר של צה"ל)

"חמאס פרסם תיעוד של מחבל משתמש בשטח אזרחי כנקודת שיגור", מסר דובר צה"ל. "אלה הקריטריונים לנקודות שיגור הרקטות של חמאס - בכל מקום, עם העדפה לאזורים שבהם יש אזרחים".
בתיעוד שפרסם חמאס נטען על-ידי ארגון הטרור כי הירי כוון לעבר מסוק של צה"ל בעיר רפיח. לא צוין שם שמדובר באוהל של עקורים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: מחבל חמאס יורה מתוך אוהל של עקורים
תיעוד: מחבל חמאס יורה מתוך אוהל של עקורים
התיעוד של חמאס. "הקריטריונים: לירות ממקומות שבהם יש אזרחים"
(מתוך עמוד הטוויטר של צה"ל)
אמש הותר לפרסום כי שמונה לוחמים מגדוד ההנדסה 601 של עוצבת עקבות הברזל 401 נהרגו באזור רפיח, סמוך למחנה הפליטים תל א-סולטאן. תחילה נחשד כי רכבם המשוריין - נמר הנדסי (נמר"ה) - עלה על מטען חבלה, אך מתחזקת ההערכה כי לפיצוץ הוביל ירי טיל נ"ט שפגע בנמר"ה.
עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של שישה מהחללים: סרן ווסים מחמוד (23) מבית ג'אן, סגן מפקד פלוגה בגדוד, סמל אליהו משה צימבליסט (21) מבית שמש, סמל איתי עמר (19) מכוכב יאיר-צור יגאל, סמ"ר סטניסלב קוסטרב (21) מאשדוד, סמ"ר אור בלומוביץ (20) מפרדס חנה-כרכור, וסמ"ר עז ישעיה גרובר (20) מטל מנשה.
הבוקר הודיע דובר צה"ל כי הצבא יקיים "הפוגה צבאית טקטית" בלחימה באזור רפיח שבדרום הרצועה, כל יום מהשעה 08:00 בבוקר עד השעה 19:00 בערב עד להודעה חדשה - כדי להגדיל את היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה. מטרת ההפוגה היא לאפשר למשאיות סיוע להגיע למעבר כרם שלום, הנקודה המרכזית שממנה נכנס הסיוע לרצועה, ולנסוע בבטחה לכביש המהיר סלאח א-דין - כביש ראשי שנוסע מצפון לדרום - כדי להעביר אספקה לאזורים אחרים ברצועת עזה.