פרסום ראשון: יותר מחצי שנה אחרי שצעיר בדואי בן 18 נורה למוות לאחר שחדר ליישוב הקהילתי-דתי רתמים שבנגב, יחד עם שני נערים בני 17 - הודיעה פרקליטות מחוז דרום למשפחתו כי החליטה לסגור מחוסר אשמה את התיק נגד חבר כיתת הכוננות מרתמים שירה בו.
2 צפייה בגלריה
 ג'ומעה אלדנפירי והיישוב רתמים
 ג'ומעה אלדנפירי והיישוב רתמים
ג'ומעה אלדנפירי והיישוב רתמים
(צילום: אסף קמר)
לאחר הירי בג'ומעה אלדנפירי, טען אחד משותפיו לניסיון הפריצה ליישוב כי לא נשקפה לחבר כיתת הכוננות סכנה. מנגד, היורה טען כי אלדנפירי שלף סכין וניסה לפגוע בו.
בהודעת הפרקליטות על סגירת התיק נכתב: "ההחלטה התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות, ממנו עולה כי א"א פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שאלדנפירי קרע את האזיקון בו נכבל, שלף סכין וניסה לפגוע בא"א, באופן שהיווה סכנה מוחשית לחייו ולגופו. א"א היווה חלק מכוח כוננות שהוקפץ להגנת היישוב, ועל כן פעולתו נבחנה כ'אקט מבצעי' המבוצע על ידי גורם מבצעי בתנאי אירוע מבצעי. גרסתו של א"א הייתה עקבית וסדורה והיא מתיישבת גם עם הממצאים הפורנזיים ובדיקות המעבדה".
בני משפחתו של אלדנפירי נפגשו הבוקר עם פרקליט מחוז דרום עו"ד ארז פדן, שבישר להם על הכוונה לסגור את התיק נגד חבר כיתת הכוננות. "הפרקליט אמר שהוא לוקח את הגרסה של הבחור של כיתת הכוננות - שג'ומעה היה אזוק על הרצפה, קרע את האזיקון וקרא לבחור להתקרב אליו", אמר ג'מיל אלדנפירי, אביו של ג'ומעה. "לפי הגרסה הייתה שיחה לפני הירי, וכשהבחור רצה להתקרב הוא הוציא סכין. הסכין הייתה סגורה ולא פתוחה. הם לקחו את הגרסה של הבחור והלכו איתה. זה מה שהיה שם".
קרוב משפחתו של ג'ומעה אלדנפירי מדבר, בתחילת פברואר

2 צפייה בגלריה
אוהבל אבלים לג'ומעה דנפירי
אוהבל אבלים לג'ומעה דנפירי
האב וקרובי המשפחה: "אין צדק"
(צילום: אילנה קוריאל )
הוא הוסיף: "אני מאוכזב ורואה שאין צדק. הפרקליטות ממשיכה לטייח את התיק יחד עם המשטרה. אני טוען שלבן שלי לא היה סכין והוא לא קרע את האזיקון. אי אפשר לקרוע אזיקון. אביא מומחים, כל מה שצריך. הבחור שירה, אם ג'ומעה היה בתזוזה הוא לא יכול היה לירות בו ככה בחושך. הם הורידו להם את הבגדים. הפרקליטות פשוט מאוד שיתפה פעולה לטייח את התיק הזה, וזה מאוד עצוב. אנחנו מתכוונים להוכיח את זה. אני אמשיך במאבק שלי עד שיהיה צדק".
עו"ד אבי חימי, שמייצג את משפחת אלדנפירי, מסר: "הטיוח הצליח! ולמרבה הצער, כפי שהזהרנו, החקירה הרשלנית שנוהלה על ידי יחידת משטרה לא מיומנת, במערכה הראשונה הובילה להחלטה הבלתי מוצדקת ובלתי הגיוניות בעליל, לסגור את התיק. אבל זוהי בהחלט לא המערכה האחרונה ולא ננוח ולא נשקוט עד שנביא צדק לג'ומעה ז״ל".
ח"כ ואליד אלהואשלה (רע"מ) מסר בתגובה להחלטת הפרקליטות לסגור את התיק כי "למרות העדויות הסותרות, הפרקליטות החליטה לאמץ במלואה את גרסת החשוד - ולסגור את תיק החקירה נגדו. החלטת הפרקליטות וההתעלמות המלאה מגרסת חבריו של אלדנפירי שנכחו במקום - הן בבחינת הכשרת הרצח הבא והוכחה מצערת לקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לקחת חיי אזרחים ערבים ולא לשלם על כך מחיר".
תחילתו של הסיפור בתחילת חודש פברואר. שני הנערים ואלדנפירי נתפסו על ידי כיתת הכוננות, שאחד מחבריה ירה למוות באלדנפירי. המשטרה גבתה עדות מחבר כיתת הכוננות, אך הוא לא נחקר באזהרה ואף שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים. גם אף אחד מהקטינים לא נחקר על ההרג, והשניים נחקרו בתחנת משטרת שגב שלום רק בחשד לחדירה ליישוב.
אבי חימיעו"ד אבי חימיצילום: מוטי קמחי
אלדנפירי, מהיישוב הבדואי ואדי אל-נעם, נורה למוות בשעה 02:30 בלילה. לפי הודעה שפרסמה המשטרה לאחר התקרית, הוא ביקש כי אחד מחברי כיתת הכוננות יתקרב אליו, ואז קרע את האזיקון שלו ושלף סכין מהכיס. "חבר כיתת הכוננות, שזיהה את הסכנה, ירה לעברו באמצעות אקדחו האישי שהחזיק ברישיון ונטרל את החשוד במקום", נאמר אז בהודעה. אלדנפירי פונה במצב קשה לסורוקה, שם נפטר מפצעיו.
כמה שבועות לאחר מכן הודיעה לשכת תביעות נגב של המשטרה לבית משפט השלום בבאר שבע כי החליטה לחזור בה מכתב האישום שהגישה נגד שני הנערים מביר הדאג'. כתב האישום כלל עבירות של הסגת גבול וקשירת קשר לביצוע עוון.