(צילום: אבי חי)

לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת מחר (יום ב') טוען הבוקר ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כי גם העברת התקציב הצפויה בחודש הבא לא סוגרת את הגולל על האפשרות להפיל את ממשלת בנט-לפיד. בראיון לאולפן ynet הוא ממשיך בהפעלת לחץ על שר הביטחון ויו"ר כחול לבן לפרק את הקואליציה: "אחרי העברת התקציב הממשלה יכולה ליפול רק בדרך אחת: הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבית, שיכולה לקרות בהצבעה עבור מועמד – לאו דווקא מהליכוד אלא ממפלגה אחרת".
- אני שומע חיזור אחר בני גנץ. אתה רומז לגנץ? "זה לא חיזור גורלי. זו סיטואציה שעבור הליכוד היא ווין-ווין. בכל יום שחולף הממשלה הזו נחלשת".
- זה לא מה שמנו גבע הראה בסקר של אולפן שישי. בנט היה בירידה דרמטית ופתאום יש שינוי. והגל הרביעי מתחיל להיחלש. "אני אומר לך שאם וכאשר יהיו בחירות, מחנה הימין יהיה לפחות 58 עד 60 מנדטים, לא כולל בנט וסער כי הם לצערנו חברו למחנה אחר. מעבר לכך, זה ברור שלגנץ יש הזדמנות אחרונה להפוך להיות ראש ממשלה. אם יש לו חלום כזה והוא רוצה להגשים אותו - הדרך היחידה שלו לעשות את היא עם הליכוד בהסכם הפוליטי. אם הוא לא רוצה - זו זכותו המלאה".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ארכיון. זוהר וגנץ בכנסת. "נגררנו לשיח מאבקים"
(צילום: אורן בן חקון)
- אתה מציע לגנץ, שנחבט על ידכם וגם על ידיך, האיש שעבר את תרגיל הנוכלות הפוליטית הגדול בהיסטוריה, שיבוא לחתום איתכם עוד פעם? "בתקופה ההיא הייתה תקיפה הדדית בין הליכוד לכחול לבן. אני מודה, גם אנחנו לא כיבינו שם את הלהבות, נגררנו לשיח מאבקים שהוביל לפירוק הקואליציה. אני לא חושב שמחר בבוקר הוא יבוא. הוא נהנה מהחיזורים, הוא קצת שוקל את הדברים עם עצמו. אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה אי פעם, בשלהי הקריירה הפוליטית שלו, אין לו דרך אחרת מלבד הסכם פוליטי עם הליכוד".
- אתה יודע על מו"מ ומגעים חשאיים מאחורי הקלעים? "לא".
- תקציב המדינה יעבור? "אני מעריך שכן. אני לא רואה סיבות לכך שמישהו יפרק את הממשלה בגלל התקציב. מרצ ומפלגת העבודה מאוד נהנות בממשלה הזו, ומוכנות גם להקריב. הן הרי ויתרו על כל האידיאולוגיות שלהן. הן לא יקבלו שום דבר - לא בזכויות להט"ב ולא בכל נושא שוויון זכויות אחר, כי הן יודעים שרע"מ לא יאשרו. והן בכל זאת נשארות בממשלה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "הולכים איתו לאופוזיציה בכבוד"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- אם הייתם עושים צעד אחד פנימי שהיה מונע מנתניהו להמשיך ולשלוט בליכוד, יכול להיות שאתה היית רץ עכשיו עם התקציב. בסוף אתם משלמים מחיר על זה שנתניהו לא מרפה. "נתניהו הביא לנו 12 שנים נהדרות בהנהגת המדינה. אם אנחנו הולכים איתו לאופוזיציה זה בכבוד, בגאווה וגיבוי מוחלט. מתפקדי הליכוד חושבים בדיוק כמוני. אנחנו לא יכולים לאפשר למפלגה אחרת או פוליטיקאי אחר להכתיב לנו מי יהיה יו"ר התנועה שלנו. אם ייערכו פריימריז היום - הוא ינצח שוב כי אנשים מעריכים את עשייתו ובצדק.
"לא כיף להיות באופוזיציה אבל אנחנו עושים את זה כי זה חלק מהדמוקרטיה וזה חלק מתפקידנו כנבחרי ציבור. יש לזה יתרונות. אתה לומד להעריך הרבה יותר. אנחנו יודעים היום להגיד שזה שאתה בשלטון לא אומר שאתה גם מושל. אתה צריך גם להוביל תהליכים, ואנחנו רואים היום שהייתה לנו פחות משילות מהנדרש וגם מזה אנו מפיקים לקחים. נדע להעריך הרבה יותר מה זו הנהגת מדינה כשנחזור לשם".