גורם בשלטון המקומי בהודו הושעה מתפקידו אחרי שהורה לייבש מאגר מים - כדי למצוא את הטלפון הסלולרי שלו. הרשויות פתחו בחקירה נגדו בחשד שהוא ניצל לרעה את תפקידו.
הטלפון של ראג'ש וישוואס, מפקח מזון במדינת המחוז צ'האטיסגאר במרכז הודו, נפל לסכר קרקאטה כשהוא צילם סלפי. מדובר בדגם חדיש של "סמסונג גלקסי", שנמכר תמורת כ-1,200 דולר.
וישוואס טען כי המכשיר הסלולרי שלו הכיל מידע ממשלתי רגיש, ושלח צוללנים שיחפשו את הטלפון. הם לא הצליחו במשימתם, ואז החליט וישוואס לרוקן את המים בסכר באמצעות שתי משאבות דיזל. הוא טען כי גורם בשלטון המקומי אישר לו "לנזק חלק מהמים לתעלה סמוכה".
1 צפייה בגלריה
הודו ייבש סכר כדי למצוא טלפון
הודו ייבש סכר כדי למצוא טלפון
הסכר בהודו. "מים הוא מקור חיוני, אי אפשר לבזבז אותו בצורה הזאת"
במשך שלושה ימים נשאבו מסכר קרקאטה 2 מיליון ליטרים של מים - כמות שמספיקה להשקיית שטח חקלאי של 6 קמ"ר. השאיבה הופסקה כשלסכר הגיע נציג של מחלקת מקורות המים המקומית, בעקבות תלונה שהוגשה נגד וישוואס. בסופו של דבר הטלפון הסלולרי נמצא - אך לא הצליח לפעול.
גורם בשלטון המקומי במדינת המחוז צ'האטיסגאר אמר כי וישוואס הושעה לצורך החקירה נגדו. "מים הוא מקור חיוני - ואי אפשר לבזבז אותו בצורה הזאת", אמר הגורם.
הודו סובלת בשנים האחרונות מגלי חום כבדים ומבצורות, ומסתמנת כאחת המדינות שנפגעות בצורה הקשה ביותר ממשבר האקלים. הבנק העולמי הזהיר שהמדינה תסבול ממחסור במים, וציין כי בהודו יש 4% ממקורות המים בכדור הארץ - בשעה שבמדינה חיה 18% מאוכלוסיית העולם.