המונים הגיעו הערב (שני) לרחבת הכותל בירושלים לתפילה המונית למען החטופים, שלום החיילים וביטחון המדינה. התפילה בנוסח "יום כיפור קטן" כוללת בקשות ותחנונים מיוחדים ונהוג לומר אותה יום לפני שמתחיל חודש עברי. לקראת תחילת חודש אלול, חודש הסליחות, קראו רבנים בולטים בציונות הדתית להגיע ולהתפלל לשלום החטופים ולקרוא יחד פרקי תהילים וקטעי תפילה.
שידור ישיר מהתפילה בכותל

בין יוזמי עצרת התפילה רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, הרב דוב ליאור, ראש ישיבת ההסדר בבת ים, הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, הרב חיים גנץ, ורבנים נוספים.
הרב אליהו פנה אמש לציבור בקריאה להצטרף לתפילה. "אנחנו נמצאים במלחמה כבר 10 חודשים. ברוך השם, צריך להגיד תודה גדולה לקדוש ברוך הוא על זה ש'הרשעה כעשן תכלה', וצריך תפילה וזעקה גדולה לאבינו שבשמיים", מסר. "לא רק הקדוש ברוך הוא מחכה לתפילה, גם החיילים מחכים שיתפללו עליהם. פעמים רבות חיילים באים אלינו ומבקשים: 'תתפללו עלינו, אנחנו במקומות מסוכנים, עם משפחות וילדים בבית. עם ישראל צריך את התפילות שלכם'".
הרב דוד חי הכהן קרא גם להגיע לתפילה: "אחים יקרים, אחים ואחיות, בואו והתכנסו ביחד. נקרא כולנו אל השם ונזכה לראות כי השם איתנו בכל קוראינו אליו אמן כן יהי רצון".
צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, ועמיחי שינדלר, שנפצע אנושות בכרם שלום שבעוטף ב-7 באוקטובר והציל את אשתו וילדיו משתתפים בתפילה. "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע. ערב ראש חודש אלול נתכנס כולנו בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, ונצעק אל אלוקי אבותינו שיושיענו בשעה הקשה הזאת", אמר מור. "קודם כול נתחזק אנחנו, אנחנו חזקים, אנחנו ננצח את המלחמה הזאת, ונראה גם לכל אויבינו שאנחנו לא מתכוננים לוותר. נתפוס אומנות אבותינו בידינו וננצח במלחמה. גם התפילה וגם החרב איתנו כדי לנצח את אויבינו".
שינדלר קרא להגיע לעצרת: "אנחנו מבקשים מהציבור לבוא לתפילה החשובה ערב ראש חודש, זמן להעתיר בתפילה להתפלל על עם ישראל, על המצב הביטחוני, על המצב הרפואי בכלל, שהישועה כבר תגיע בזריזות. אני קורא לכולם להצטרף לתפילה ברחבת הכותל המערבי ובעזרת השם תהיה תפילת רבים שתיענה ויאמר לצרותינו די".