קצינת בריאות הנפש בחטיבת אלכסנדרוני, חטיבת מילואים שמאז 7 באוקטובר לוקחת חלק מרכזי במלחמה, כינתה ברשת X (טוויטר לשעבר) את המגזר הדתי-לאומי - "כת של אוכלי מוות".
ההתבטאות החלה בעקבות ציוץ של לוחם בחטיבה וכתב כאן 11 חיים גולדיטש, שמחה על טור של הפובליציסט רוגל אלפר. בציוץ של עיתון הארץ על הטור נכתב כי ללי דרעי ששכלה רק לפני כחודש וחצי את בנה רס"ל סעדיה יעקב דרעי ז"ל, לוחם חטיבת אלכסנדרוני, "מפגינה שביעות רצון ממות בנה".
2 צפייה בגלריה
ציוצים של עדי אנגרט
ציוצים של עדי אנגרט
ההתכתבות שהובילה לסערה
גולדיטש כתב בין היתר: "לא מספיק שאנשים מקריבים את החיים בשביל שנוכל לחיות פה, עוד החצוף הזה מעז לכתוב דברים מגעילים כאלו על אם שכולה. כפוי טובה, דוחה ומזעזע". מי שהגיבה לו היא קב"נית החטיבה עדי אנגרט שלא הבינה "מה מזעזע במה שכתב". בציוץ נוסף כתבה: "היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות".
זו לא הפעם הראשונה שאנגרט כותבת נגד החטיבה שהיא בעצמה משרתת בה בשירות המילואים. בסוף השבוע, משנכנס מח"ט חדש לתפקיד - אל"ם משה פסל במקומו של אל"ם גיל ורנר - שיתפה הקב"נית את האיגרת ששלח ללוחמי ומפקדי החטיבה ובה חתם במשפט "כפריה של לבנון יהיו לשממה ודרכיה ללא מוצא". אנגרט כתבה על כך: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים".
2 צפייה בגלריה
ציוצים של עדי אנגרט
ציוצים של עדי אנגרט
הציוץ של הקב"נית על המח"ט החדש שלה
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הדברים חמורים ואינם הולמים את המצופה ממפקדים בצה״ל. האירוע בבירור".
הקצינה הגיבה: "שירתי במילואים במשך שישה חודשים במלחמה. לפני ימים אחדים התמנה לתפקיד מח"ט חדש בשם משה פסל, שאיחל באיגרת לחייליו להפוך את כפרי לבנון לשממה - על רבבות האזרחים שמתגוררים שם. לשיטתי, הוא הבעיה של החברה הישראלית, לא מי שמבקרת זאת. יש הבדל בין הגנה על ארצנו, לבין פולחן מוות ונקמה".