קצין המבצעים של תחנת משטרת חולון, שירה למוות הבוקר (ראשון) במחבל שרצח שני בני אדם ופצע שניים נוספים בפיגוע הדקירה בחולון, שחזר ל-ynet את רגעי הנטרול הדרמטיים.
"החשוד צעק בערבית ורץ לעברי. צעקתי לו, הוא המשיך לעברי - יריתי בו ונטרלנו את המחבל", סיפר פקד א'. ״שמעתי בקשר שיש עוד זירה שבה הוא דקר אנשים נוספים. אומנם נטרלתי את המחבל, אבל נרצחו שניים בפיגוע". צפו בשחזור של פקד א':
פקד א' משחזר את רגע החיסול
(צילום: עידו ארז )

"היום במהלך נסיעה שגרתית אל מקום התחנה בתחנת חולון, על רחוב משה דיין, הבחנתי בבחור שמטיח אדם מבוגר לעבר רכב", סיפר קצין המבצעים. "פרקתי מהר מהרכב, והתחלתי בריצה אחריו תוך כדי שאני צועק לו לעצור. לאחר מספר פעמים שצעקתי לו הוא הסתובב לעברי, הבחנתי שהוא מחזיק בסכין, צעקתי לו 'תזרוק את הסכין'. החשוד צעק מילה בערבית, רץ לכיווני, לא נענה לקריאות שצעקתי לעברו. בעקבות כך בוצע ירי, החשוד נוטרל וסיימתי שם שימוש בנשק".
"אחרי שנטרלנו, השותף שהיה יחד איתי זימן כוחות. בשביל זה אנחנו קמים בבוקר, בשביל זה אנחנו מתאמנים, בשביל רגעים כאלה. ברגע כזה אין לך יותר מדי זמן לחשוב, אתה סוג של עובד על אוטומט. זיהיתי אמצעי, כוונה ויכולת, צמצמתי טווח, נטרלנו וסיימנו את השימוש בנשק", אמר פקד א'. הוא הוסיף: "אמנם נטרלתי את המחבל ואחר כך נמסר לי גם שהוא חוסל, אבל לצערי יש לנו שני אזרחים שנרצחו ועוד נפגעו. הייתי שמח לנטרל אותו עוד לפני".
המחבל, עמאר רזק כאמל עודה (35) מהעיירה סלפית שבשטחים, התחיל את מסע הדקירות שלו בכניסה לחניון האוטובוסים ברחוב דן שומרון, שם הוא דקר את יעקב לברטוב, צעיר כבן 26 שטייל במקום עם הכלב שלו ונפצע באורח בינוני. בהמשך הוא התקדם לפארק ודקר את רינה דניב (66) ושמעון דניב (69), בעל ואישה, שנפצעו באורח קשה ואנוש. צוות מד"א קבע כעבור זמן קצר את מותה של רינה.
3 צפייה בגלריה
רינה דניב ז"ל הנרצחת מפיגוע הדקירה בחולון
רינה דניב ז"ל הנרצחת מפיגוע הדקירה בחולון
רינה דניב ז"ל הנרצחת מפיגוע הדקירה בחולון
(צילום: באדיבות המשפחה )
אחותו של שמעון שנפצע קשה בפיגוע בחולון
(צילום: יעל צ'כנובר )

יעקב לברטוב, שנפצע בפיגוע הדקירה בחולון
(צילום: יעל צ'כנובר, קובי קואנקס)

לאחר מכן המחבל נמלט לכיוון המדרכה מחוץ לפארק, לכיוון רחוב משה דיין, ובתחנת אוטובוס סמוכה דקר קשיש כבן 80 שנפצע באורח אנוש - ומותו נקבע בהמשך בבית החולים וולפסון. הוא נוטרל בירי כאמור על-ידי פקד א', שהיה ברכבו המשטרתי עם שוטר נוסף בנסיעה לתחנה. השניים הבחינו באירוע, חתרו למגע, ונטרלו את המחבל שפונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו. שני הפצועים בפיגוע פונו לבית החולים וולפסון בעיר, ובהמשך מצבו של הגבר שנפצע קשה השתפר ומצבו מוגדר כעת בינוני.
לפי החשד המחבל שהה בישראל ללא היתר שהייה. הוא לא השתייך לארגוני טרור, וביישוב מספרים שהוא נגמל מסמים ונכנס מספר פעמים לכלא. המשטרה סרקה אחר מפגעים או סייעים נוספים, ובהמשך שללה חשד למחבל נוסף. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי לאחר הפיגוע סגרו כוחות צה"ל את הכניסה לסלפית, ממנה יצא המחבל.
יעקב לברטוב (26) מחולון, הצעיר שנפצע באורח בינוני בפיגוע, סיפר ל-ynet: "טיילתי עם הכלב שלי במסלול הרגיל, בחורשת היובל בחולון, כשראיתי את הבן אדם (המחבל - י"צ) הולך לכיווני עם פרצוף כועס. הוא יצא משטח פתוח לכיווני בהליכה, פשוט הלך עם פרצוף כועס. הוא הסתכל עליי. התקרבנו, כי הלכנו לכיוונים נגדיים, ופתאום הוא רץ לכיווני ותפס אותי. הרגשתי שהוא פגע לי בכתף. הצלחתי לברוח ממנו יחד עם הכלב שלי והגעתי לתחנה המרכזית של אגד, בחניון אגד. הנהגים עזרו לי. אני התיישבתי על הספסל ומשם הם כבר המשיכו את הטיפול".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע בחולון
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "אני משתתף בצער המשפחות, ומאחל החלמה מלאה לפצועים. המלחמה שלנו היא לא רק מול איראן, אלא גם כאן ברחובות. בדיוק בשביל זה חימשנו את עם ישראל - יותר מ-150,000 רישיונות נשק בשמונת החודשים האחרונים, פתחנו מאות כיתות כוננות, חיזקנו את המשטרה ואנחנו גם פועלים בבתי הסוהר כדי להרתיע את אותם מחבלים".
עוד אמר בן גביר: ״אני חייב להגיד יישר כוח גדול לשוטרים הגיבורים שחתרו למגע. יכל להיות כאן אסון הרבה יותר גדול, אבל השוטרים שלנו מנוסים, מלומדים - חתרו למגע, ונטרלו את המחבל. ואני רוצה להגיד לאזרחים - שאו נשק. לא סתם פתחנו עוד ועוד כיתות כוננות וחימשנו אותן. שאו נשק - זה מציל חיים".
בן גביר, מ"מ המפכ"ל ומפקד מחוז ת"א בזירה
(צילום: מאיר תורג'מן )

מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, אמר בזירה: "אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת מאוד, עם ריבוי של התרעות, דבר שהוא ברור לכולם. המשטרה ערוכה עם כוחות מתוגברים ומתוחה על קצה גבול היכולת. זמן קצר אחרי שהמחבל התחיל להשתולל אנשי משטרה נטרלו אותו וירו בו. אנחנו רוצים, כמדיניות, שבכל אירוע שבו פוגשים מחבל הוא לא יצא חי מהאירוע".
ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, סיפר: "המחבל פגע באישה באופן קשה, שבסוף נהרגה. בעלה במצב בינוני בבית החולים. בהמשך הוא הגיע לרחוב בגין, פגע באדם נוסף באורח קשה. שני שוטרים שהגיעו זיהו את התרחיש עצמו, דרשו מהמחבל לזרוק את הסכין וכשהוא לא עשה זאת - הם ירו בו ונטרלו אותו. אנחנו ממשיכים לסרוק את כל האזורים של בת ים וחולון כדי לוודא שלא יהיה אירוע נוסף".