בכיר חמאס חאלד משעל נמצא כעת במרתון ריאיונות לציון שנה למלחמה. אתמול (רביעי), בריאיון לערוץ הקטארי "אל-ערבי", אמר: "איראן חיסלה את האח אבו אלעבד איסמעיל הנייה בטהרן".
1 צפייה בגלריה
ארכיון 2012 איסמעיל הנייה עם חאלד משעל ב עזה
ארכיון 2012 איסמעיל הנייה עם חאלד משעל ב עזה
הנייה ומשעל. ארכיון
(צילום: REUTERS/Ahmed Jadallah/File )
הלוויתו של איסמעיל הנייה בנוכחות המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי

דבריו, שכנראה היו פליטת פה או בלבול, הופצו במהירות ברשתות החברתיות על ידי פלסטינים שנראה שלא הופתעו מהאמירה של משעל. "לא פליטת לשון! אדרבה, אלוהים גרם לו לדבר אמת, הוא זה שנגמל משקרים, הונאה וזלזול בדמו ונפשו של העם הפלסטיני", נכתב.
קונספירציות רבות עלו מאז החיסול של הנייה, ששימש יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, במלון של משמרות המהפכה בטהרן ב-31 ביולי, כשהגיע להשתתף בהשבעתו של נשיא איראן מסעוד פזשכיאן.
זאת לא הפעם הראשונה שמשעל מסתבך בעקבות אמירותיו. ביום השנה למלחמה הוא אמר כי האבדות של חמאס הן "טקטיות", בעוד האבדות של ישראל "אסטרטגיות". גם בריאיון אתמול הוא חזר על המונחים הללו, ותיאר את כל מה שהשיגה ישראל במלחמה כ"הישגים טקטיים", בהתחשב בכך שספגה "אבדות אסטרטגיות", במיוחד בזירה הבינלאומית.
הדברים עוררו את זעם רב. אשרף עג'רם, לשעבר שר האסירים הפלסטינים ברשות הפלסטינית, כתב כי "זאת לא פליטת לשון, אלא ביטוי אמיתי לאידיאולוגיה והמחשבה של חמאס ותנועת האחים המוסלמים. הוא משקף את תפיסת התנועה בנושא העם. עבור התנועות האסלאמיות הפונדמנטליסטיות, כולל חמאס, למולדת אין ערך.
לדבריו, "כל מקום שבו ניתן להקים את האמירות האסלאמית היא המולדת, ואין זה משנה אם זו פלסטין, עזה, אפגניסטן או כל מקום על הגלובוס. האנשים הם פרויקט. מה שחשוב הוא הישרדותם של מי שנושאים את המחשבה. זה בא לידי ביטוי בהצהרות חוזרות ונשנות של מנהיגי חמאס".
ד"ר מחמוד אל-הבאש, יועצו הבכיר של אבו מאזן, תהה: "איך מותם של כ-50,000 פלסטינים הוא הפסד טקטי? אז מהו הפסד אסטרטגי?" והמרצה העזתי שאוקי ע'נאם כתב ברשת X כי "ריסוק עם אינו הפסד טקטי. שימור עם לעתיד הוא נכס אסטרטגי, ואי היכולת לעשות זאת היא הפסד אסטרטגי".