פרקליט המדינה עמית איסמן כינס היום (א') ישיבה בהשתתפות בכירים במשטרה, בצה"ל ובשב"כ, על מנת לדון בחקירת הפוגרום שביצעו מתנחלים בכפר ג'ית שבשומרון ביום חמישי. בישיבה ביקש בנוסף איסמן להתעדכן במצב החקירות על כלל אירועי התקיפה שאירעו לאחרונה בשומרון.
שופכים חומר על הספה - ומציתים: התיעודים מג'ית

2 צפייה בגלריה
מתנחלים מתפרעים בכפר ג'ית
מתנחלים מתפרעים בכפר ג'ית
נזקי ההצתות בכפר ג'ית. "להילחם ביד קשה במי שנוטלים את החוק לידיהם"
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
2 צפייה בגלריה
מתנחלים מתפרעים בכפר ג'ית
מתנחלים מתפרעים בכפר ג'ית
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
בדיון, כך נמסר ממשרד המשפטים, התקבלו החלטות בנוגע לחקירת האירועים ולאופן הטיפול בתיקים אלה. בין היתר הוחלט כי פרקליטות מחוז מרכז תלווה את התיקים באופן צמוד ובפיקוח פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה.
בתום הישיבה סוכם בנוסף על שילוב זרועות בין כלל גורמי האכיפה, "במטרה להילחם ביד קשה ואפקטיבית במי שנוטלים את החוק לידיהם ופוגעים בנפש וברכוש".
במהלך האירוע, נזכיר, עשרות פורעים, חלקם רעולי פנים, נכנסו לכפר ג'ית בשומרון ויידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה והציתו רכבים ובתים. במהלך האירוע, הפורעים היהודים ירו למוות בתושב הכפר, רשיד סידה (23), ופצעו אדם נוסף באורח קשה. כוחות של צה"ל ומג"ב הגיעו למקום, פיזרו את הפורעים ועצרו אדם אחד. בעקבות האירוע החמור נפתחה חקירה משותפת של צה"ל, שב"כ והמשטרה. מדובר היה באחד משרשרת אירועים שהחריפו בתקופת המלחמה, שבמסגרתם תוקפים תושבי מאחזים בשומרון פלסטינים ביישובים סמוכים להם.
"יש עשרות אירועים, חלקם כמו שראינו נגמרים עם פלסטינים הרוגים, אך כלום לא קורה ואין עצורים", אמרו שלשום ל-ynet גורמי ביטחון. על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שגינה את מי ש"לקח את החוק לידיים", אך במקביל הפנה את האחריות להתפרעויות בג'ית לכיוון הרמטכ"ל ושר הביטחון, אמרו הגורמים: "יש 'רוח המפקד', קצינים מיישרים קו".
גורמי הביטחון הסבירו כי הפשיעה הלאומנית תפסה תאוצה מאז תחילת המלחמה ובחודשים האחרונים אף הפכה להיות אלימה יותר. "היום יש נשקים שמסתובבים בשטח, כאלו שחולקו לעשרות אנשים במאחזים וגם לחיילי מילואים", אמרו הגורמים. "הייתה פאניקה בתחילת המלחמה ובצדק, ורק אחרי כמה חודשים וכמה תקריות החליטו לקחת את הנשקים מאנשים שחשבו שיש מהם מסוכנות".
אם לא די בזה, שישה מתנחלים מהיישוב איתמר ניסו להיכנס אתמול בצהריים לכפר רוג'ייב שבאזור שכם, וחמישה מהם נמלטו מהמקום כשכוח צה"ל הוקפץ לאירוע. האחרון עוכב אחרי שאחד הלוחמים דרך מולו את הנשק. גורם צבאי מסר בתגובה כי המעוכב הובא למפקדת החטיבה המרחבית שומרון וממתין שהמשטרה תטפל בו, ומנגד טוען גורם ביטחוני אמר שהמשטרה סירבה לקחת אותו לידיה.