שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י התייחס הערב (ראשון) לתקיפה הישראלית בטהרן בלילה שבין שישי לשבת. לדבריו, "קיבלנו אינדיקציות ביום שישי אחר הצהריים שישראל צפויה לפתוח במתקפה נגד איראן".
4 צפייה בגלריה
פגישה בין נציגי איראן ומעצמות אירופה
פגישה בין נציגי איראן ומעצמות אירופה
"שומרים לעצמנו את הזכות להגיב". עראקצ'י
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
טהרן
טהרן
שלט חוצות נגד ישראל וארה"ב בטהרן
(צילום: ATTA KENARE / AFP)
עראקצ'י הוסיף כי אחרי שקיבלו את האינדיקציות, "החלפנו מסרים עם כמה גורמים לפני התקיפה, והיינו מתואמים עם הכוחות המזוינים שלנו".
במכתב ששלח למועצת הביטחון של האו"ם, שבמסגרתו קרא למועצה להתכנס, כתב עראקצ'י כי "פעולות המשטר הישראלי מהוות איום חמור על השלום והביטחון הבינלאומיים ומערערות עוד יותר את היציבות השברירית ממילא באזור. הרפובליקה האסלאמית של איראן, בהתאם לעקרונות המעוגנים באמנת האו"ם ובדין הבינלאומי, שומרת לעצמה את זכותה לתגובה חוקית ולגיטימית להתקפות אלו בזמן המתאים".
גם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן התייחס לתקיפה, ואיים: "ניתן מענה הולם לתוקפנות המשטר הציוני נגד האתרים הצבאיים שלנו. הסכסוך עלול להתרחב אם יימשכו התקיפות הישראליות". עם זאת, הוא אמר בדיון בקבינט באיראן כי "טהרן לא מעוניינת במלחמה, אך נגן על הזכויות של האומה והמדינה שלנו". בשעות הבוקר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הגיב אף הוא לתקיפה, ואמר כי "ישראל עשתה טעות בחישוביה, ועליה להבין את רצון העם האיראני. אין להגזים בצעד של ישראל או לזלזל בו".
4 צפייה בגלריה
טהרן
טהרן
איום בעברית באיראן: "סערה נוספת מגיעה"
(צילום: ATTA KENARE / AFP)
4 צפייה בגלריה
עלי חמינאי
עלי חמינאי
חמינאי: "ישראל עשתה טעות"
(צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
בתוך כך, ראש הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האיראני, אבראהים עזיזי, אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי כי איראן תגיב לתקיפה הישראלית. לגבי אופי התגובה, עזיזי אמר כי היא תסתמך על "אסטרטגיה חכמה המבוססת על האינטרס והביטחון הלאומי". הוא הוסיף כי "אסור לנו לטעות בחישובים", והמעיט בחשיבות התקיפות הישראליות.
אמש הכחישו בלשכתו ראש הממשלה בנימין נתניהו דיווחים שלפיהם ישראל העבירה מראש מסרים לאיראן על התקיפה המתוכננת, ובכללם על יעדיה, עוצמתה או מועדה. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח מנגד כי מדינות ערביות ואירופיות העבירו מסרים לאיראן לפני התקיפה.
בשעות הלילה אמרו שלושה גורמים איראנים רשמיים לעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי השמדת מערכות הגנה אווירית על ידי ישראל בתקיפה בלילה הקודם "עוררה דאגה עמוקה באיראן", משום שמוקדי אנרגיה וכלכלה חיוניים חשופים כעת לתקיפות עתידיות אם יימשכו התגובות ההדדיות בין ישראל לאיראן.
בכתבה, שעליה חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, נחשף הנזק הכבד למערכות ההגנה האווירית S-300, שהאיראנים קיבלו מהרוסים - ולמעשה מתברר הרקע לאמירות בצה"ל אחרי התקיפה כי "כבר כעת יש לחיל האוויר חופש פעולה רחב יותר". הערב ב-20:00 יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה כדי לדון בתקיפה באיראן ובהשלכותיה, ובהיערכות לתגובה איראנית. כמו כן יקבלו השרים סקירה על המגעים לעסקת חטופים.