צה"ל התיר לפרסם היום (ראשון) כי רס"ן במיל' אריה ריין, קצין שריון בגדוד 79 בחטיבת המחץ (14), נפל היום בקרב בצפון רצועת עזה. ריין נהרג כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט. הוא הותיר אחריו אישה ושלוש ילדות - בת 8 ותאומות בנות שש. טרם נקבע מועד הלווייתו.
1 צפייה בגלריה
אריה ריין
אריה ריין
רס"ן במיל' אריה ריין
ריין, בן 39 בנופלו, התגורר בשכונה החדשה בקיבוץ משמרות שליד פרדס חנה-כרכור. הוא היה איש מחשבים, שעבד כמנהל בחברת סטארט-אפ. "הם במקור מרחובות. אריה ז״ל גויס ביום הראשון של המלחמה ב-7 באוקטובר. מיכל האישה הייתה זו שהעבירה את הבית מרחובות לקיבוץ. הוא היה באפטר בנר האחרון של חנוכה", סיפר שכנו של אריה בקיבוץ. "הוא היה איש חיובי. תמיד עזר בפרויקטים של השכונה החדשה. הוא היה 'מורעל' על הצבא. כולנו בהלם נוראי, לא מעכלים שנהרג".
אבישי, גיסו של אריה ואחיה של מיכל אשתו סיפר: "אריה ומיכל היו נשואים 10 שנים טובות. אבא לשקד, גפן וכרמל, 3 בנות מתוקות. ידוע במשפחה בתור האיש שיודע הכל, הקצין המורעל, האבא המושלם ואחראי הסדר בבית. איש יפה, איש טוב איש אהוב".
מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נפלו 154 לוחמים, ומתחילת המלחמה נהרגו 487 חללי צה"ל. מתחילת המלחמה 325 לוחמים נפצעו באורח קשה ו-564 באורח בינוני. בבתי החולים מאושפזים כעת 52 פצועים במצב קשה, ו-258 במצב בינוני.
מוקדם יותר היום התיר לפרסם צה"ל את שמותיהם של תשעה חללים שנפלו בקרבות ברצועה. בקרב בדרום הרצועה נפלו אתמול ארבעה מלוחמי גדוד ההנדסה 603 - סמ"ר דוד בוגדנובסקי, בן 19 מחיפה; סמ"ר אוראל בשן, בן 20 מחיפה; סמ"ר גל הרשקו, בן 20 מיפתח; סמ"ר רואי אליאס, בן 21 מצופר; בקרב נפל גם הפרמדיק מעוצבת "געש" (36) סמ"ר איתמר שמן, בן 21 מלפיד, שלחם עם גדוד 77.
במרכז רצועת עזה נפלו אתמול חובש ולוחם מגדוד המילואים 7810, רס"ר (במיל') נדב יששכר פרחי, בן 30 מהרצליה; ורס"ר (במיל') אליהו מאיר אוחנה, בן 28 מחיפה; בקרב אחר באזור נפלו שני לוחמי גדוד המילואים 6646, רס"ל (במיל') אליסף שושן, בן 23 מירושלים, לוחם בגדוד 6646; ורס"ל (במיל') אוהד אשור, בן 23 מכפר יונה. בתקריות השונות נפצעו עוד שישה לוחמים באורח קשה, שמשפחותיהם עודכנו. בסוף השבוע האחרון נהרגו ברצועת עזה 14 לוחמי צה"ל.
נתניהו: "עושים הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו"
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "אנחנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה - ונמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט על חמאס. למלחמה יש מחיר, מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה - לא נעצור עד שנשיג את הניצחון".