המדינה במצב קשה - את זה לא צריך להסביר לאף אחד. משבר בטחוני, כלכלי, בין לאומי, מדיני וחברתי מהחמורים שידענו. מדינה עם כלכלה מהטובות בעולם, עם תעשיית טכנולוגיה מתקדמת, עם צבא מהחזקים בתבל ועם אנשים מופלאים, מצאה עצמה בכאוס, מפולגת, מוחרמת ומדשדשת.
הנסיבות והסיבות למשבר קשורות במישרין או בעקיפין להנהגה הישראלית, שנכשלה כשלון חרוץ בשביעי לאוקטובר, וגרמה עוד קודם לכן כבר מעת הקמתה, לשרשרת משברים - ובמקום לקבל אחריות, לתקן ולאחד, בחרו מנהיגיה ודובריה להאשים, לגלגל עיניים ואחריות, ולהמשיך בדהירה אל עברי פי פחת.
בחירות בפתח - במוקדם מאוד או במוקדם פחות. המלחמה, החטופים, משבר האמון של העם בהנהגה שלו, הבידוד המדיני הבינלאומי, משבר הגיוס וצרכי הצבא והעם המתנגשים תדיר עם צרכי מפלגות הקואליציה יחד עם המשבר הכלכלי, שיגרום לתקציב הבא להיות בלית ברירה קשה עד מאוד יביאו בקרוב לסיום כהונתה של הממשלה הנוכחית.
כבר כעת המדינה בגרעון תקציבי אדיר, ובשל המצב מיליארדים רבים עוד יותר יצטרכו להיות מוקצים לבטחון, לחינוך, לשיקום, במקום לכספים קואליציוניים ולשאר טריקים שהממשלה הנוכחית משופעת בהם. לקואליציה הנוכחית יהיה קשה להעביר תקציב כזה ולשרוד פוליטית. בחירות יבואו. המערכת הפוליטית תשתנה.

במי העם בוטח?

העם יצטרך לבחור בקרוב במי הוא בוטח במשימה האדירה של שיקום המדינה, של שיקום הבטחון והכלכלה. מהיכרות אישית עמוקה עם רבים במערכת הפוליטית, אני מקווה שאחרי הבחירות האלו יהיה אביגדור ליברמן ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. 30 שנה אנחנו מכירים. בחלקן גם עבדנו יחד במשרד ראש הממשלה לפני שנים רבות.
גם אם לא תמיד הסכמנו על כל דבר, הכרתי תמיד אדם רציני וחכם עם חוש הומור. קר רוח ויודע ספר, עם אהבה עמוקה למולדת, וכבוד לאורח החיים של כל אדם בה.
הוא ניהל את משרד ראש הממשלה, את ועדת החוץ והבטחון בכנסת, את משרד החוץ בו יצר נתיבים למדינות אליהן היתה פחות תשומת לב לפניו, ואת משרדי התשתיות והתחבורה בהם דחף את מפעלי התפלת המים ותשתיות רבות נוספות. בשנות הקורונה מדינת ישראל נכנסה למשבר כלכלי עמוק. ליברמן כשר האוצר הוציא אז את ישראל מגירעון עמוק והביא לעודף תקציבי חסר תקדים.
בכירים בטחוניים שפגשתי, סיפרו לי על תפקודו כשר בטחון, על ההבנה הבהירה, קור הרוח ויכולת הניתוח וההחלטה חסרת הפחד. כשפרצה המלחמה בשביעי באוקטובר היה ברור פתאום מדוע התעקש והתפטר ממשרד הבטחון כמה שנים קודם לכן, תוך אזהרה חמורה בדיוק ממה שבסוף קרה.
שי בזקשי בזק
כששאלתי אותו פעם בביקור במשרד הביטחון מדוע איננו נוהג מנהג קודמיו ועושה יותר פוליטיקה נוחה מכסאו הרם, ענה לי בישירות אופיינית, שמשרד הבטחון הינו קודש קודשים ועם בטחון ישראל לא עושים פוליטיקה. כל זה מאוד חסר לנו בהנהגת המדינה היום. בשעה הקשה הזו ישראל צריכה מנהיג מנוסה, שיידע להוציא אותנו מהבוץ הטובעני בו שקענו. שיידע לנהל, להביא בטחון, שגשוג כלכלי ומעמד בין לאומי איתן לישראל.