(צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר היום (שלישי) בכנס כלכליסט כי על הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי להתפטר עם העברת החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שלישית. "הוא חייב לקחת אחריות ולהתפטר. אין לו ברירה אחרת", הוסיף ליברמן.
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ליברמן. "אין לו ברירה אחרת"
(צילום: שלו שלום)
לדבריו, "החוק לביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה קשה בכל אחד ואחת מאזרחי המדינה, בביטחון, ביכולת ההרתעה הישראלית, בחוסן הלאומי וברוח הלחימה. לא במקרה, כבר בסוף השבוע שעבר קיים שר הביטחון יחד עם הרמטכ"ל וצמרת צה"ל דיון על הסדקים בתוך הצבא והפגיעה בכשירות של צה"ל. תפקידו של הרמטכ"ל להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל ולשמור על כשירות הצבא. בתנאים שנוצרו לא ניתן להבטיח לא ביטחון ולא כשירות".
עוד הוסיף ליברמן כי "בעבר יגאל ידין ז"ל התפטר מתפקידו כרמטכ"ל בעקבות קיצוץ תקציבי ואפילו ויכוח על סעיפי הקיצוץ. דווקא מתוך אחריות לאומית, אני קורא לרב אלוף הרצי הלוי להתפטר ברגע שהחוק עובר בקריאה שלישית".
הרמטכ"ל, שדיבר מוקדם יותר בוועדת החוץ והביטחון, יצא באמירה נגד הקריאות לאי-התייצבות למילואים, בעיצומו של "יום ההתנגדות הלאומי" ורגע לפני ההצבעות בכנסת על ביטול עילת הסבירות. "כל מי שקורא לאי-התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה".
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל: "כל מי שקורא לאי-התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה"
הרמטכ"ל: "כל מי שקורא לאי-התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה"
הרמטכ"ל בכנסת, הבוקר
(צילום: ערוץ כנסת)
הרמטכ"ל אמר לחברי הוועדה כי בסקירה - שמלבד הדקות הראשונות שלה סגורה לתקשורת - הוא יציג "את הערכת המצב האסטרטגית והמבצעית. אתייחס גם לזירות השונות, גם לאתגר הרב-זירתי וגם לכשירות של צה"ל".
לדברי רא"ל הלוי, "הגזרות השונות - גם הרחוקות וגם הקרובות - מחייבות את צה"ל להמשיך להיות ערני ודרוך, לחזק את ההרתעה כדי להצליח לקיים מציאות טובה לאזרחי ישראל, למדינת ישראל. האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה".
במחאת המילואימניקים מסרו בתגובה לדברי הרמטכ"ל כי "הוא יורה את חיציו בכיוון הלא נכון. האחראים האמיתיים לסכנת האי-התנדבות יושבים במשרדי הממשלה ומסדרונות הכנסת, קורעים את העם, מפרקים את הצבא ומסכנים את ביטחון ישראל. הפטריוטים הישראלים נמצאים היום ברחובות ומגינים על ישראל כיהודית ודמוקרטית, כי צבא עם יש רק בדמוקרטיה".