הרשויות בקפריסין עצרו אזרח סורי בחשד שרצח שתי תיירות מרוסיה – פרשת רצח נדירה באי, שידוע בדרך כלל בשיעור הפשיעה הנמוך שלו. העצור הכחיש תחילה את המיוחס לו, אך בהמשך הודה כי רצח את השתיים ברובה ציד וקבר את גופותיהן בגינה בכפר שבו עבד כפועל בניין.
2 צפייה בגלריה
קפריסין רצח כפול אזרח סורי רצח תיירות מ רוסיה
קפריסין רצח כפול אזרח סורי רצח תיירות מ רוסיה
התיירות מרוסיה שהוכרזו נעדרות - והתברר שנרצחו ונקברו בבור
שלטונות קפריסין ביקשו בשבועות האחרונים את עזרת הציבור בחיפושים אחרי שתי התיירות – אל-ראיסי חיאת בת ה-43 ומריה גזיבגנדובה בת ה-33 – שעקבותיהן נעלמו ב-17 בנובמבר. אחת מהן הגיעה לקפריסין בתחילת הקיץ, והשנייה הצטרפה לפני כחודש וחצי. במשך רוב שהותן התגוררו השתיים בלרנקה.
החשוד הסורי, בן 32 הנשוי לאזרחית קפריסאית, נעצר בשבוע שעבר, ואתמול הוביל את המשטרה אל הבור שחפר ושבו קבר את הגופות, ליד בית הנופש שבו התאכסנו השתיים, בכפר קאטו אמיאנדוס שבהרי טרודוס. החשוד טען בפני השוטרים כי שעות לפני הרצח הכפול יצא לצוד, וכשחזר בבוקר שמע את שתי הנשים מדברות עליו ולועגות לו – ואז ירה בהן.
הרוצח העיד כי אחרי המעשה עטף את גופותיהן של השתיים בניילון, החביא אותן במרתף של בית הקיט, ואז קרא לשני פועלים סורים אחרים שמצא בלימסול ונעזר בהם כדי לחפור בור בעומק של כשני מטרים, במרחק של עשרה מטרים מהבית. לאחר מכן קבר את השתיים בתוכו וכיסה אותו בחצץ. לפי הדיווחים בקפריסין, לאחר הרצח גנב החשוד את כרטיס האשראי של אחת הקורבנות, והוא ביצע בו כמה עסקאות.
קפריסין היא מדינה ששיעורי הפשיעה בה נמוכים, ולתיירים האירופים היא מוכרת בעיקר כאי נופש שלֵו. לפני שנתיים החרידה את המדינה פרשת רציחתן של נשים וילדות, כולן אזרחיות זרות. למעשים היה אחראי קצין צבא בשם ניקוס מטאקסאס, והוא נודע כ"רוצח הסדרתי הראשון בתולדות קפריסין". בקפריסין הביעו אז זעזוע מהיותן של הנרצחות "שקופות": לשלטונות נדרש זמן רב כדי לזהות את עצם העובדה שרוצח סדרתי פועל והורג בידיו נשים חסרות הגנה.