3 צפייה בגלריה
בכירים במשטרה אומרים שמדובר בפרשה חמורה. החשוד שנעצר
בכירים במשטרה אומרים שמדובר בפרשה חמורה. החשוד שנעצר
בכירים במשטרה אומרים שמדובר בפרשה חמורה. החשוד שנעצר
(צילום: הרצל יוסף)
איל נדל"ן מהדרום נחקר הבוקר (יום שלישי) בלהב 433 בחשד למעורבות בפרשה כלכלית חמורה, שבה חשוד גם יורם קצב - אחיו של משה קצב. החקירה מתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 ולאחרונה חלה בה התפתחות משמעותית.
בכירים במשטרה אומרים שמדובר בפרשה חמורה, שהחשדות בה רק הולכים ומתחזקים, ובמסגרת החקירה נחשף דפוס שיטתי של הוצאת עשרות מיליונים מהמדינה באמצעות חשבוניות פיקטיביות ודיווחים כוזבים לרשויות המס. אחיו של משה קצב חשוד בכך שקשר קשר עם ארגון פשיעה ממרכז הארץ.
3 צפייה בגלריה
יורם קצב
יורם קצב
חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה. יורם קצב
(מתוך פייסבוק )
3 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
משרדי להב 433
(צילום: אוראל כהן)
מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לתיק החקירה המתנהל ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, אודות חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, הבוקר המשטרה עיכבה לחקירה חשוד נוסף, קבלן מאזור הדרום".
בית המשפט השלום בראשון לציון האריך אתמול בשמונה ימים את מעצרם של שלושה חשודים מרכזיים בתיק. כמו כן, היום הוארך עד ל-25 במאי מעצרו של איש כספים של אחד מארגוני הפשיעה בפרשה, שמכונה "החשוד הראשי" בפרשה.
מלבד אחיו של משה קצב, שחשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה במסגרת חקירה של הלבנת הון בסך כחצי מיליארד שקל, נחקרים גם עבריינים מוכרים ובעלי חברות בנייה, כוח אדם והשכרת רכב. במשטרה מייחסים לחשודים גם עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד.
במשטרה מסרו שבפשיטה על בתי החשודים, עסקים, חלפני כספים וחברות קבלניות בכל רחבי הארץ נתפס רכוש בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים על-מנת לחלטו בהמשך להליך המשפטי. במהלך החקירה הסמויה, שנוהלה בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ובשיתוף פעולה של להב 433 ורשות המיסים, ביצעו החוקרים מיפוי של החברות הרבות ששימשו את החשודים לעבירות המס והלבנת ההון. לפי החשד, גורמים עברייניים השתלטו תוך סחיטה באיומים על עסקים שונים, והשתמשו בחשבוניות של בעלי העסקים ככיסוי על תעבורת הכספים.