מרצועת עזה לאימונים צבאיים באיראן: בשב"כ נחשף כי פעילי הג'יהאד האיסלאמי יצאו לאימונים על אדמת איראן. האזינו להקלטות.
חקירתו של באסל מהדי בשב"כ
(צילום: דוברות שב"כ)

באסל מהדי, מפקד מחלקה בג'יהאד האיסלאמי, נעצר על ידי כוחות צה״ל ושב"כ ברצועה לפני חודש, והועבר לחקירה בישראל. בחקירתו בשב"כ תיאר מהדי את האימונים שעברו פעילי הג'יהאד בבסיס אימונים באיראן. לדבריו, האימונים הועברו על ידי חיילים איראנים בקבוצות של בין 15 עד 20 אנשי הג'יהאד האיסלאמי מעזה, לבנון וסוריה.
"המפקד שלי התקשר אליי ואמר שאני צריך לצאת לאיראן לקורס צליפה, שתהיה לי תועלת ממנו והמשכורת שלי תעלה כשאחזור", אמר מהדי באחת ההקלטות. "נסעתי מרצועת עזה למצרים שם הייתי בערך שבועיים, משם נסעתי לסוריה לכמה ימים ואז ללבנון. אחרי שבועיים נסענו שוב מסוריה לאיראן".
אש על מטה הג'יהאד בעזה, ואחריה פשיטה על בתי מפקדים בחמאס
(צילום: דובר צה"ל)

הוא סיפר בחקירתו בשב"כ על האימונים שעבר באיראן: "הקורס שם היה 15 ימים. היו בו אימוני כושר גופני ואימוני ירי על נשקים מסוגים שונים. 4 ימים אימון על קלצ׳ניקוב למרחק 100 מטר, 5 ימים למרחק 100 עד 150 מטר, 6 ימים על דרגונוב (רובה צלפים). התאמנו בירי על אבנים, מטרות, בלונים במרחק 300 מטר".
מהדי עבר אימונים בירי בקלצ'ניקוב וברובה צלפים, אבל ציין כי אחרים ערכו אימונים גם בכלי נשק מורכבים יותר. "יש פעילים שעברו באיראן קורסים ואימונים ברקטות וארטילריה", אמר בחקירתו.
תיעוד פעילות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו ויחידת דובדבן בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)

במקביל הודיע דובר צה"ל כי לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו פתחו בהתקפה על תשתיות טרור באזורים נוספים בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. עוד נמסר כי להתקפה קדמה מעטפת אש מדויקת של מכלול האש, שתקף מספר מטרות, בהן מטה הג'יהאד האיסלאמי.
לוחמי יחידת מגלן ויחידת אגוז פשטו על משרדיהם של מפקדים בכירים של הגדוד הדרומי של חטיבת חאן יונס, בהם, משרדו של מפקד הגדוד שבו אותרו אמצעי לחימה רבים, נשקים, תחמושת ורימונים. כמו כן, הלוחמים זיהו באזור מצלמות תצפית של חמאס והשמידו אותן.