בצל חזרת ראש המוסד דדי ברנע מהפסגה בפריז, שבה דן עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים, התכנסו הערב (שבת) קרובי חטופים בכיכר בתל אביב - וקראו: "לשוב למשא ומתן במיידי ולקדם עסקה שתחזיר את כולם".
אביבית, אחותו של חנן יבלונקה, בעצרת בכיכר החטופים
(צילום: Satview)

4 צפייה בגלריה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
אביבית, אחותו של החטוף שגופתו חולצתה חנן יבלונקה
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
העצרת בכיכר
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
(צילום: דנה קופל)
לאחר השבת גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס הוסיפו המשפחות כי "הזמן אוזל", ומסרו כי "ל"ג בעומר הוא גם 232 באוקטובר ו-125 חטופים נמצאים במעמקי מנהרות חמאס". במהלך העצרת הוקרן סרטון הקראת שמות החטופים שנותרו בשבי - וכן סרטון חדש שמציג קטעים מחטיפת התצפיתניות מנחל עוז לצד תמונותיהן.
אביבית יבלונקה, אחותו של חנן שגופתו חולצה אתמול מג'באליה, אמרה לקהל כי "אנחנו לפני שעות קשות, לפני הלוויות - והלוואי שאח שלי היה רואה אתכם עכשיו. לפני שיצאתי מהבית שאלתי את עצמי מה עוד אפשר להגיד אחרי 232 ימים של מתח וחוסר ודאות. הייתה לי תקווה גדולה שאפגוש את אח שלי, רציתי לחבק ולנשק אותו. רצינו שלום וקיבלנו קבר. אני מתגעגעת, אבל גם 125 החטופים הם אחים שלי. אני מבטיחה שאמשיך לזעוק. הלווייתו של חנן תהיה צעדה שקטה לשחרור חטופים. כל מי שיכול - תגיעו".
ורדה בן ברוך, סבתו של לוחם גולני עידן אלכסנדר שנחטף בשבעה באוקטובר, ביקשה לשלוח כוח לחטופים והחטופות המוחזקים בשבי חמאס - וציטטה מתוך שיר למעלות. "בכל פעם שאנחנו שומעים 'הותר לפרסום' הלב מתפוצץ, נשבר ונקרע לרסיסים. אנחנו רוצים להגיד 'די!', די לצרות. את כולם - עכשיו", אמרה.
בהמשך אמרה גניה צוהר, דודתו של עומר נאוטרה שעולה לארץ כדי להתגייס ונחטף לעזה, כי "ל"ג בעומר הוא הזמן לעשות שינוי ולהתאחד. זה הזמן לזכור מה קרה לנו כאשר פגענו איש ברעהו. החטופים הם חלק מאיתנו וכל עם ישראל רוצה אותם בבית". גם דנה שם טוב, אחותו הגדולה של החטוף עומר שם טוב, קראה לשחרור החטופים מהשבי: "אני כל יום מדמיינת את היום הזה שהוא חוזר אלינו, ומתרגשת. הלב חוזר לפעום והאוויר חוזר לריאות. אני לא יכולה לחכות ליום הזה".
אימהות התצפיתניות שנחטפו מנחל עוז: "תביאו עסקה שתאפשר לכולם לנשום"
(צילום: Satview )

4 צפייה בגלריה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
עצרת בכיכר החטופים ביום ה-232 למלחמה
הקהל בכיכר החטופים, עצרת לציון 232 למלחמה
(צילום: דנה קופל)
אורלי גלבוע, אימה של התצפיתנית דניאלה גלבוע, שסרטון חטיפתה פורסם השבוע, אמרה כי "דמיינו את הסיוט הכי נורא שלכם, ואז דמיינו את עצמכם יושבים חסרי אונים מול המסך וצופים. חגים באים והולכים, אבל שבעה באוקטובר לא עובר כי אתם יודעים באיזה גיהינום הילדה שלכם כלואה ובידי מי היא שבויה. כשהצלחתי להתעשת אמרתי לעצמי שהיא חוזרת תוך כמה ימים, לא האמנתי שיעבור כל כך הרבה זמן. ממשלת ישראל - תביאי לפריצת דרך במו"מ. תעשי הכל".
שירה אלבג, אימה של לירי אלבג שנחטפה על חברותיה מנחל עוז, אמרה: "לירוש עדיין שם. בגיהינום. השבוע חשפנו אותה לעולם - בלי לבקש רשות. ראינו אותה מפוחדת ומבוהלת, ועם זאת מנהיגה אמיתית. אני מבקשת ממך לירי, אל תאבדי תקווה". היא הוסיפה כי "המלחמה עם המרצחים לא תיגמר בקרוב. אני קוראת לצוותי המשא ומתן לצאת עם מנדט אמיתי, להביא לעסקה אמיתית שתאפשר לכולם לנשום, שתחזק את החיילים, שתוכיח שבמדינת ישראל לא משאירים אף אחד מאחור". ד"ר איילת לוי שחר, אימה של נעמה לוי, הוסיפה: "הן מחכות שמישהו יבוא להציל אותן ואף אחד לא בא. כמו במיגונית - גם עכשיו".
מוקדם יותר מול שער בגין של הקריה, נאמה עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר: "התנאים לעסקה לא השתנו והם הדרך היחידה להחזרת החטופים. לא תהיה עסקה בלי הפסקת המלחמה, ואם הממשלה לא תחתור עכשיו לעסקה תיכפה על ישראל הפסקת המלחמה ללא החזרת חטופים. ממשלת ישראל תחרוץ את גורלם". יפעת קלדרון, בת דודו של החטוף עופר קלדרון, אף קראה לשרים בני גנץ, גדי איזנקוט, אריה דרעי ויואב גלנט "אל תתנו לנתניהו להפקיר את בני משפחותינו לגורל של עינויים ומוות. אנחנו רואים כיצד הוא ממשיך לטרפד עסקאות".
היום דווח כאמור כי ראש המוסד שב מפריז, שם התקיימה הפסגה שבסופה הוחלט כי במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות - מצרים וקטאר, במעורבות פעילה של ארה"ב. נציין כי מוקדם יותר השבוע החליט קבינט ניהול המלחמה להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן לעסקת חטופים.