גלעד ארדן יסיים הקיץ את תפקידו כשגריר ישראל באו"ם, ויחזור לארץ בחודש אוגוסט. מחליפו, כך מסתמן, יהיה חבר הכנסת דני דנון מהליכוד.
גורמים בכירים שמעורים בנושא אומרים שדנון, שכבר כיהן כשגריר באו"ם, נתפס בסביבת נתניהו כ"מורד פוטנציאלי". אנשי נתניהו רוצים לסכל אפשרות שהוא יחבור לגוש יואב גלנט-יולי אדלשטיין-אלי דלל. הם חוששים שהשלושה יפעלו לשינוי הרכב הממשלה בכנסת הנוכחית. לבחירה אפשרית בדנון יש גם סיבה נוספת: ניסיונו העשיר באו"ם יאפשר לו להתחיל בלי עקומת למידה.
ארדן גורס את אמנת האו"ם

3 צפייה בגלריה
בנימין ביבי נתניהו ודני דנון
בנימין ביבי נתניהו ודני דנון
מקורבי נתניהו רואים בדנון "מורד פוטנציאלי"
(צילום: אלי מנדלבאום, יריב כץ)
ביום שישי מסרה לשכת ראש הממשלה כי השגריר באו"ם גלעד ארדן הודיע על סיכום כהונתו בקיץ הקרוב. ארדן מסכם ארבע שנים בתפקיד, ובמשך שנה כיהן בנוסף גם כשגריר ישראל בארה"ב. לארדן הוצע לשוב ולכהן כשגריר בארה"ב, אך הוא בחר לשוב ארצה משיקולים משפחתיים (שניים מארבעת ילדיו של ירדן ישרתו בצה״ל בשנה הקרובה).
נתניהו הודה לארדן על עבודתו, ועל עמידתו מול האתגרים באו"ם. "השגריר ארדן ייצג את ישראל בכבוד, בנחישות ובתקיפות ואני מודה לו על כך", נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה.
3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן באו"ם
גלעד ארדן באו"ם
גלעד ארדן באו"ם
( צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
כעת יצטרך נתניהו להחליט על מינוי שגריר חדש בארה"ב, במקומו של מייק הרצוג שמסיים את כהונתו בסוף השנה. ההערכה שנתניהו ימתין עד לתוצאות הבחירות בארה"ב שיהיו בנובמבר: במידה שדונלד טראמפ ייבחר ההערכה שנתניהו ילחץ על מקורבו, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, לחזור לתפקיד השגריר בוושינגטון. דרמר התנגד לכך עד היום אך ההערכה שיופעלו עליו לחצים כבדים. נתניהו עומד על כך שהשגריר הבא בוושינגטון יהיה יליד אמריקה, כמו דרמר.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
דרמר יחזור לתפקיד השגריר בוושינגטון?
(צילום: אמיל סלמן)
בינתיים בלשכת ראש הממשלה מחפשים פתרון למינויים התקועים של בני כשריאל לשגריר בהונגריה, ושל אברהם נגוסה לשגריר באתיופיה. כשריאל היה אמור להיות השגריר ברומא, אך האיטלקים סירבו לאשר את מינויו בשל העובדה שבעבר הוא עמד בראש מועצת יש"ע.
שר החוץ ישראל כ"ץ קידם רעיון שכשריאל יעבור להונגריה והשגריר המיועד להונגריה, יוני פלד, יעבור לרומא. נתניהו מצידו הציע את תפקיד השגריר ברומא לחבר הכנסת דלל - שכאמור נתפס כמורד פוטנציאלי. דלל סירב להצעה מסיבות אישיות. אפשרות נוספת שעלתה היא למנות את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, לשגריר ברומא או בפורטוגל.