רב-סרן דביר פימה (32) מכפר יונה, סמג"ד 198 בעוצבת בני אור (460), נהרג אתמול (יום רביעי) בקרב במרכז רצועת עזה. לצידו נפצע לוחם נח"ל באורח קשה. שמעון, אביו של דביר, עובד ותיק בצה"ל, קיבל את ההודעה על מותו של בנו הבכור כשהיה במחנה אורים. נציגי הצבא סיפרו לבני משפחתו שדביר נהרג כשזיהה בור ממולכד, זינק ונשכב עליו - ובכך הציל שלושה חיילים.
הוריו של דביר מדברים על בנם
(צילום: ישראל מושקוביץ)

4 צפייה בגלריה
תמונות אחרות של דביר פימה ז"ל מעזה
תמונות אחרות של דביר פימה ז"ל מעזה
התמונה האחרונה מרצועת עזה של דביר פימה
פימה שלחם ברצועת עזה הספיק להיפגש עם אביו בשבוע שעבר, ותועד מתחבק עימו. בסרטון אחד מלפני חודש הוא תועד נפגש עם רעייתו אופק ועם בנו הקטן הראל, רק בן שנה וחצי.
דניאלה פימה, אימו של דביר, סיפרה: "גידלתי שישה בנים לתפארת עם ישראל. בימים האלה שלושה מהם ובעלי היו בצבא. דביר הוא הבן הבכור שלי. הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה ביום שלישי האחרון, יום לפני האסון. זה היה בוואטסאפ, והוא שלח לי תמונות שלו מעזה".
דביר נפגש עם אשתו ובנו הראל, חודש לפני שנהרג

שבוע לפני מותו: החיבוק בין דביר לאביו

"כל הזמן אמרתי לו 'בן יקר, שמור על עצמך, אני רוצה שתחזור הביתה בריא ושלם'", אמרה. "הוא השאיר אחריו את אופק אשתו שכל כך אהב ואת הראל התינוק. דביר מאוד-מאוד אהב את הצבא, היה מסור אליו וחלם להגיע הכי רחוק שאפשר".
בר פימה (29), אחיו של דביר, ספד: "הוא היה מודל לחיקוי עבור כל חמשת האחים הצעירים שלו. צנוע, ישר והכי מקצועי בעולם. המשפחה הייתה הדבר הכי חשוב לו בחיים, גדלנו בבית של איש קבע שכבר נמצא 42 שנה בצבא. אבא הוא היום מפקד ימ"ח, מהוותיקים והמוערכים בצה"ל".
דניאלה הוסיפה: "כשהגיעו שלושת החיילים המבשרים אליי הביתה, חרב עליי עולמי. מיד שאלתי אותם 'מה קרה לדביר?'. הייתה לי תחושת בטן לא טובה כי הוא סיפר שיש שם לחימה קשה, והיה ברור לי שהם באו לספר שקרה משהו. מפרק אותי לחשוב על זה שהראל התינוק יגדל יתום. דביר כל כך אהב את הראל שקשה אפילו להסביר כמה היה קשור אליו".
האב שמעון אמר שאת ההודעה על מותו של דביר קיבל כשהיה בבסיס אורים, כשאחד מילדיו התקשר אליו ובישר לו. "הוא אמר שקרה אסון, וכשהגעתי הביתה אמרו לי את הבשורה המרה", סיפר. "זו הייתה נסיעה שכולה גיהינום מהדרום עד הבית בבית שאן, כדי לשמוע שאיבדתי את הבן הבכור שלי".

אסף הספיק לחסל מחבלים לפני שנפל בקרב

הדפיקה על הדלת הגיעה גם לבית משפחת טובול, שבנה רס"ל (במיל') אסף פנחס טובול נפל בקרב בדרום הרצועה. יחד איתו נפצעו קשה קצין ולוחם בגדוד 77. מאיר, אביו של אסף, אמר ל-ynet כי סגן מפקד החטיבה סיפר להם בקצרה על האירוע, וכי טרם בוצע תחקיר. "לפי מה שהוא אומר כנראה הייתה לחימה מאוד קשה, מאוד קשה באזור חאן יונס בשעות היום".
מאיר טובול, אביו של רס"ל אסף טובול: "לחם טוב, לא מת לשווא"
(צילום: ליאור אל-חי)

"הוא לחם טוב, הוא אומר את זה", משחזר האב את השיחה עם הסמח"ט, "לא מת לשווא, חיסל כמה מחבלים כמו שהבנתי והפגיעה הייתה לפי מה שהם יודעים מבניין, בניין גבוה, אני לא יודע באיזו קומה. הם חילצו אותו תחת אש, היו יריות והיו כוחות מסביב, אז ממש תוך דקות חילצו אותם. הסמח"ט אמר שלפי המידע שיש לו, אסף נהרג מיד". אסף הוא אחד מתוך שבעה אחים: "הוא בן הזקונים. קוראים לו אסף - ואלוהים אסף אותו".
מאיר מספר מה אמר לסמח"ט 7 בפגישה איתו בסלון הבית. "אמרתי לו 'הבן שלי כבר איננו. אבל הבן שלי בא לשירות המילואים שלו אחרי ארבעה חודשים שהיה משוחרר, ועוד המתנה של שבועיים לפני הכניסה לעזה. הוא היה חלוד. כשהתחיל מה שהתחיל ב-7 באוקטובר, החלה פעילות של חיל האוויר שלושה שבועות. דיברתי עם הבן שלי, שאלתי בכל יום מה הם עושים, הוא אמר לי 'תרגילים, מתאמנים'. ממה שהבנתי מהשיחות איתו, הוא ראה טנק רק בעזה. תעשו להם ריענון יום-יומיים משהו. שלא יהיה חלוד. אם זה יציל מישהו, שווה".
4 צפייה בגלריה
תעודות  ההצטיינות בחדרו של רס"ל אסף טובול ז''ל
תעודות  ההצטיינות בחדרו של רס"ל אסף טובול ז''ל
תעודת הצטיינות שקיבל אסף
(צילום: ליאור אל-חי)
"הבן שלי התקשר אלי במוצאי השבת ואמר לי 'בדקות הקרובות אני נכנס לעזה'. הוא אמר לי 'אבא, אני יודע שאסור להיכנס עם טלפון, אבל אני נכנס עם טלפון. אמרתי לו, 'תעשה לי טובה, אל תיגע בטלפון, אני לא רוצה היסח דעת. אתה תותחן בטנק, זה תפקיד מאוד חשוב'. עד הבשורה המרה אתמול לא שמעתי ממנו. בעוד שלושה חודשים אני אמור לצאת לפנסיה, ותראו איזו 'מתנה' קיבלתי לפנסיה. איבדתי את הבן שלי".
אחרי ששילם את המחיר היקר מכול, מאיר מבקש להעביר מסר של אחדות לציבור: "יש לי בקשה לכל מדינת ישראל, יש לנו מדינה אחת, מדינה אחת - ואם אנחנו לא נהיה מאוחדים, לא תהיה המדינה הזאת. אנחנו העם היהודי, עם חכם. מותר להתווכח, מותר לשמוע אחד את השני, כן? לכבד אחד את השני, בלי שנאה. יש לנו הרבה אויבים, רק מחכים - לא בפינה, בכמה פינות - וברגע שיראו שאנחנו נפרק את עצמנו, יקרה מה שקרה כשחרב בית שני".
אסף טובול היה בוגר ישיבת "פרחי אהרון" בשכונת קריית שמואל בחיפה. הוא הבוגר השני של הישיבה שנפל השבוע, אחרי סרן אושרי משה בוצחק (21) תושב שכונת קריית שמואל בחיפה, שהיה מפקד בסיירת נחל.
בישיבת פרחי אהרון פרסמו דברי פרידה מרס"ל טובול: "בית הישיבה כואב מרה יחד עם המשפחה היקרה, משפחת טובול על נפילתו של בנם, בוגרינו אסף (מחזור נ"ז) הי"ד על מזבח העם והארץ. אין מילים לנחמה על אישיות מיוחדת ועדינת נפש. מי יתן והיושב במרומים יתן כוחות למשפחה ולנו לעמוד בניסיון גדול זה. שולחים חיבוק גדול ואוהב".
ראש העיר קריית מוצקין, חיים צורי, ספד לאסף: "קריית מוצקין מבכה את נפילתו של רס"ל אסף פנחס טובול, לוחם השריון שנפל אמש בקרב בדרום רצועת עזה. מלח הארץ, בוגר ישיבת פרחי אהרון. בשם כל תושבי העיר אני שולח תנחומים להורים, אסתר ומאיר, ולכל המשפחה. קריית מוצקין כואבת ועוטפת אתכם בהתמודדות עם האובדן הקשה מנשוא".
הלווייתו תתקיים ב-14:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.