ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) נשמעה הבוקר (ראשון) בדיון בוועדת החוקה בכנסת כמי שמצדדת במעורבים בתקיפת ארבע הנשים והילדה במאחז גבעת רונן בסוף השבוע. "לא מדובר במשפחה ישראלית. אירוע כזה תמים יכול להיות אירוע של ריגול, של איסוף מידע. אתה לא יכול להתעלם מהדבר הזה", אמרה סון הר-מלך. עד כה לא נעצרו חשודים במעשה.
(צילום: ערוץ הכנסת)

היא טענה ש"כשנכנס רכב עם לוחית רישוי לא ישראלית - אין פשרות" - אבל בניגוד לטענותיה, הנשים נסעו ברכב עם לוחית זיהוי צהובה. מנגד, ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית אמר ל-ynet הבוקר כי "זה אירוע חמור מאוד. מקווה שהמשטרה תחקור. לא אוהב להשתמש במילה טרור במקרים האלה - זה אירוע רע מאוד. זו פשיעה חמורה".
משפחת אלג'עאר מרהט, שבנותיה הותקפו, הגיבה על דבריה של סון הר-מלך: "דבריה של חברת הכנסת הם שקר וכזב על מנת להצדיק את הפגיעה. ברור שהיא מנסה להפוך את הדברים, אבל התברר שהתקיפה הזו היא על רקע גזעני ויש לעצור את הגזענים שביצעו את הפגיעות".
רדוואן אלג'עאר, בעלה של אחת מהנשים שנפצעו: "אין מקום לשקר. המשטרה הייתה צריכה לעצור את העבריינים באותו יום, ומה שאנו רואים הוא פזיזות והפקרת נשים. חברת הכנסת צריכה להתנצל על דבריה הכוזבים. היינו קרובים למלחמה (בדרום - ח"ש), לא פגענו באף יהודי אלא עזרנו והצלנו חיי אנשים תוך סיכון חיים. בושה שיש אנשים כאלה שיושבים בכנסת ומגינים על גזענים".
"זרקו אבנים ובלוקים, שברו את החלונות ושאלו אם אנחנו מהשטחים או מעזה", שחזרו ביום שישי האחרון הנשים שהותקפו בשיחה עם ynet בבית החולים. "ריססו מולנו גז מדמיע, כיוונו רובה ואמרו שיהרגו אותנו. ראינו את המוות בעיניים. אחר כך הם שרפו את הרכב".
סוכות: "זה אירוע רע מאוד"
(צילום: ירון ברנר)

צפו: הנשים שהותקפו במאחז משחזרות
(צילום: ליאור שרון)

נופה, הנד ורגדה אל-ג'עאר נסעו ברכב יחד עם למיס אל-ג'עאר ובתה הקטנה אליף בת השלוש. הן סיפרו ל-ynet מבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם הן מאושפזות בעקבות חבלות בראש ובידיים, כי המתנחלים שתקפו אותן אף שאלו אם הן הגיעו מעזה.
"רצינו להיכנס לשכם, אבל הווייז הטעה אותנו", סיפרה נופה. "ראינו שיש דתיים, מתנחלים. הם התחילו לרוץ אחרינו, הסתובבנו כי רצינו לברוח מהזירה, אבל לא היה מוצא. אי-אפשר לחזור ואי-אפשר להתקדם, מעין תעלה. התחילו לזרוק אבנים, כמו בלוקים גדולים, גם מהגבעה. היו הרבה אנשים, שהתקדמו לכיוון שלנו בריצה. לשניים היו אקדחים. אחרי שהם שברו את כל החלונות, אחד החזיק רובה. הילדה שלנו התחילה לצעוק. הם שאלו 'אתן מהשטחים?', 'באתן מעזה?', 'יש לכן מישהו מעזה?'. 'אנחנו רוצים להרוג אתכן', אמרו לנו. לא הפסיקו, גם עם הילדה".
היא הוסיפה: "הם שמו גז מדמיע לכיוון החלון והתחילו לרסס מולנו - מול אחותי, מולי ומול הבת שלי. אמרו לנו לצאת מהאוטו בצעקות. ירדנו לירידה גדולה, הם רצו אחרינו. בא הצבא, התקשרנו גם למשטרה - אבל לא היה לה דחוף. לקח הרבה זמן, בערך רבע שעה. אמרו לי 'תביאי את הפלאפונים, כל מה שיש לך בתיק'. הוא משך את התיק מהיד שלי וכל הדברים נפלו על הרצפה. לא יודעת למה עשה את זה. אמרתי לו שיש לי רק תעודת זהות ומסמכים רפואיים".