פרשת היעלמות היימנוט קסאו: מאז יום ראשון בערב נעדרת הילדה בת ה-9 ולמשטרה אין עדיין קצה חוט להיכן היא נעלמה. היא תועדה באותו יום בפעם האחרונה בשעה 19:30, כשנכנסה לתוך מרכז הקליטה בצפת, ומאז נעלמו עקבותיה. בשלב הראשון התרכזו במשטרה בחיפושים בתוך המבנה, ובהמשך הרחיבו את החיפושים לשטחים רבים.
3 צפייה בגלריה
חיפושים אחר היימנוט קסאו
חיפושים אחר היימנוט קסאו
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
חיפושים אחר היימנוט קסאו
חיפושים אחר היימנוט קסאו
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
חיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו בצפת
חיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו בצפת
( צילום: אביהו שפירא)
משפחתה של היימנוט עלתה לישראל בדצמבר 2020 במבצע "צור ישראל", והגיעה למרכז הקליטה שבדרום העיר צפת. לצידה של האם נמצאים ששת ילדיה, חמש בנות ובן אחד. האב עזב את הארץ שבועיים לפני שהיימנוט נעלמה, והסוכנות עושה מאמצים לסייע לו לחזור ארצה על מנת לשהות לצד אשתו וילדיו ולעזור בחיפושים אחר בתו. אחד החששות המרכזיים של המשפחה הוא שהילדה נחטפה על ידי גורם כלשהו.
חלק מהחיפושים אתמול התרכזו באזור בית העלמין העתיק בצפת לכיוון הרי מירון, קדיתא ועין זיתים. החיפושים נערכו בעזרת טרקטורונים, אופנועים ויחידת חיפוש מיוחדת הכוללת כלבי גישוש. במקביל לחיפושים, גם אתמול המשיכו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז צפון (ימ"ר), בסיוע חוקרים דוברי אמהרית שנשלחו מכל מחוזות המשטרה, לגבות עדויות מתושבי האזור. בנוסף, "תאגיד המים פלג הגליל" הוזעק על יד המשטרה לעזור במאמץ הסריקות, שמבוצעות גם באמצעות עזרים טכנולוגיים, והורחבו גם לתווך התת-קרקעי, עם שאיבת בוצה מתחת לבניין ברחוב צה"ל בצפת.
ירין, שיצא עם הטרקטורון הפרטי שלו למסע החיפושים סיפר: "ראיתי שהמשטרה זקוקה לסיוע בחיפושים אחרי הילדה, הצטרפתי יחד עם כמה חברים בעלי טרקטורונים והתחלנו לחפש באזור ההרים בין צפת למירון. חייבים עוד אנשים שיסייעו בחיפוש, רק כך נוכל לאתר אותה".
אביהו שהגיע ממושב אמנון לחיפושים אמר: "הגענו לאזור בית העלמין בצפת לאחר שהבנו שהיה ריח חזק של נבלה, והיה חשש גדול שיש פה גופה בשטח, אבל חיפשנו באופן רגלי עם כלבי גישוש ללא הצלחה. אסור להרים ידיים - עם כל דקה שעוברת הסכנה גדולה יותר. אנחנו חייבים עוד ועוד אנשים שיסייעו בחיפושים".
גם בקרב העדה האתיופית קיימת היענות גדולה מאוד בחיפושים אחר היימנוט, וקבוצות של צעירים ומבוגרים חיפשו אחריה באופן רגלי. דויד, בן העדה האתיופית, סיפר: "כולם בלחץ מהיעלמותה של היימנוט. יש הרבה מאוד סימני שאלה איפה היא נמצאת עכשיו, יש אמונה שהיא בחיים. נקווה שיהיה נס ונמצא אותה בקרוב".
יוסי קקון, ראש עיריית צפת הנכנס, נפגש בחפ"ק החיפושים שבמרכז הקליטה עם מפקד תחנת משטרת צפת, סנ"צ יצחק אבוחצירא, ועם נציגי מד"א, הצלה בגליל, איחוד הצלה וידידים, והודה לארגוני חירום והמתנדבים על עזרתם בחיפושים. קקון פנה לתושבי צפת והאזור וקרא להם להצטרף למבצע חיפושים נוסף שיחל בבוקר. המתנדבים שיחולקו לחוליות חיפוש לפי תאי שטח מוגדרים, יתודרכו על ידי המשטרה וצוות החיפושים במטרה לסרוק כל שטח אפשרי או קצה חוט להיעלמות המדאיגה.
פורסם לראשונה: 21:36, 29.02.24