החלה היום (רביעי) בתחנת משטרת רחובות חקירתו של משה אייכנשטיין, הנהג של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - שעל-פי החשד חצה בסוף השבוע צומת באור אדום וגרם לתאונה שבה נפצעו ארבעה בני אדם, בהם השר ובתו. עורכת דינו טוענת כי אייכנשטיין פעל כשורה - ושרכב נכנס בו במהירות אדירה.
תיעוד התאונה מסוף השבוע האחרון

עו"ד שוש חיון, שמייצגת את אייכנשטיין, מסרה: "כמו שאמר השר, משה פעל בהתאם להנחיות שהוא קיבל. הוא עבר הכשרה, הוא מחזיק בהיתר נהיגה ברכב של שר, היתר ממשרד התחבורה ומאגף התנועה של המשטרה לנסוע בנסיעה מבצעית. החוק מתיר לו, יש הנחיות ברורות כיצד הוא אמור לנסוע. הוא עמד בכל כללי הזהירות, עצר בכניסה לצומת, זחל בצומת. למעשה יש גם רכב מסחרי שראה אותו ושמע אותו, אי-אפשר שלא לשמוע. היו סירנות מכל השיירה של הרכבים, הוא צפר בכניסה לצומת ואכן יש רכב מסחרי שרואים בכל הסרטונים שעוצר. הנהג הפוגע בחר להתעלם מהרכב שעצר בצומת, עקף אותו ונכנס במהירות אדירה ברכב של השר ופגע בו".
עוד היא הוסיפה: "משה עמד על פירים בחאן יונס בשלושת החודשים האחרונים. הוא מלח הארץ, בחור שראוי ושצריך לשאת אליו עיניים. היה בתפקיד של פקע"ר במיל', התנדב להיכנס ליחידה 55 של צנחנים - אז בטח ובטח שהוא ראוי למלא כל תפקיד.
"משה מבחינתו נקט בכל אמצעי הזהירות המחייבים אותו, הוא זחל בצומת, עצר ולראיה יש רכב אחר שראה אותו ועצר. ומי שלמעשה התעלם ונכנס כעיוור לתוך הצומת זה הנהג הפוגע - הוא נכנס במהירות אדירה. הוא פגע ברכב שמשקלו זה רכב משוריין 4 טון בעוצמה מטורפת, לא היה לאף אחד סיכוי. דברים קורים בכביש, הייתה יכולה להיות באותו מקרה ילדה".
3 צפייה בגלריה
משה איכנשטיין, נהגו של בן גביר
משה איכנשטיין, נהגו של בן גביר
בן גביר והנהג, אז בן 18
( צילום: שלו שלום, שמוליק דודפור)
עורכת הדין של נהגו של בן גביר: "פעל בהתאם להנחיות שקיבל"
(צילום: מאיר תורג'מן)

השר בן גביר אושפז למשך יומיים לאחר שהרכב שלו התפרץ לצומת ברמזור אדום עם יציאתו מזירת פיגוע הדקירה ברמלה ביום שישי האחרון - והתנגש ברכבו של הצעיר שנסע ברמזור ירוק. מיד לאחר התאונה פונה בן גביר לבית החולים אסף הרופא ובהמשך הועבר יחד עם בתו שגם הייתה ברכב ונפצעה באורח קל להדסה עין כרם. הוא סובל משברים בצלעות, טופל על-ידי פרופ' אבי ריבקינד, ובשל אילוצי אבטחה אושפז באחת מיחידות הלב.
לאחר חקירת התאונה, וכשהתברר שרכבו של השר עבר באור אדום, פרסמה לשכתו הסבר לעבירת התנועה ומסרה כי "השר בן גביר, כמו גורמים בכירים נוספים המוגדרים מאוימים בדרגת איום גבוהה, נוסעים בנסיעה מבצעית בשיירה מאובטחת. השר הוא האישיות הכי מאוימת במדינת ישראל, לפיכך הוא עובר גם ברמזורים אדומים, נוסע עם סירנות ומאבטחיו מנסים ליצור מצב בו לא תישקף סכנה לשר ולאנשיו".
תיעוד: משה אייכנשטיין בגיל 18, נתלה מחלון רכב נוסע
(מתוך פייסבוק )

אייכנשטיין הוא בעל עבר של עבירות תנועה ולפי פרסומים שונים רישיונו נשלל בעבר. על-פי פרסום "הארץ" הוא הורשע בעבר בנסיעה במהירות מופרזת של 147 קמ"ש, ורישיונו נפסל ל-50 ימים. בלשכת השר כבר אישרו כי הרכב חצה את הצומת באדום, אך כעת נשאלת השאלה אם מדובר בעבירת תנועה - או שמא הייתה זו נסיעה מבצעית כפי שנטען.
בתאונה עצמה נפצעו ארבעה בני אדם, בהם צעיר בן 23 שעבר ניתוח. אביו טען כי צוותי הרפואה וההצלה לא טיפלו בו במהירות וכי אף אחד מלשכת השר לא יצר איתם קשר: "ראיתי שהבן שלי באוטו לבד ואף אחד לא ניגש אליו. כבר פינו את השר ולא ראיתי אותם. אף אחד לא הגיע לכיוון הבן שלי בשביל לתת לו עזרה חוץ מפרמדיק אחד שהוא חבר שלו. האוטו של השר כבר פונה - ועדיין הבן שלי היה בתוך האוטו תקוע ואף אחד לא עזר לו לצאת".
בדוקו-ריאליטי ששודר ב-2018 בתאגיד השידור כאן סיפר אייכנשטיין, אז בן 18 מקריית ארבע, כי כשהיה נער נהג "לבדוק את הגבולות" ולקחת את רכבו של אביו בלילות. "בגיל 13 הייתי יוצא בלילה, מניע את הרכב של אבא אחרי שהוא הלך לישון ונוסע. פעם לירושלים ופעם לבאר שבע. הייתי בעייתי, לא הסתדרתי עם שום מסגרת. היו לי כמה תיקים במשטרה, גם על נהיגה. בסוף תפסו אותי", אמר אז, ואף סיפר כי שהה כשנה במעצר.
3 צפייה בגלריה
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע שעבר ניתוח. לא יצרו עימו קשר
3 צפייה בגלריה
רכבו של השר איתמר בן גביר
רכבו של השר איתמר בן גביר
זירת התאונה
(צילום: שמוליק דודפור)
על גיוסו לצה"ל העיד: "לא רצו לגייס אותי בהתחלה, נלחמתי על זה שנתיים". בהמשך התבטא בתוכנית נגד גיוס נשים, ואמר כי "הן לא צריכות להיות לוחמות. לכו תעשו שופינג, תהיו בבית. לא מסתדר לי לראות בחורה עם וסט ונשק. הן 'רגשי'. הלב שלהן יותר חלש, לא רואה בחורה שמסתערת ויורה במחבל".
בסרטון שפרסם ב"עמוד מעריצים" בפייסבוק הוא נראה נתלה מחלון מכונית נוסעת, כשהוא ככל הנראה נוסע במושב האחורי. מאוחר יותר, ב-2022 הוא הורשע כאמור בגין נסיעה במהירות מופרזת. בפוסט שהעלה אז לעמוד הפייסבוק שלו כתב "גם אני נפלתי", כשלצד המילים צירף אימוג'י של ניידת משטרה. בהמשך פנה לעוקביו: "מחפש עורך דין תעבורה. לא פחות מתותח על! אשמח לתיוגים".