חיל הים הקולומביאני חילץ אדם שלדבריו שהה 24 ימים בלב ים, בסירת מפרש קטנה. הוא סיפר שהצליח לשרוד בזכות בקבוק של קטשופ, אבקת שום וקוביות תיבול שהיו איתו במפרשית.
סיפורו של אלביס פרנסואה, בן 47 מהאי הקריבי דומינקה, מתחיל בדצמבר. פרנסואה תיקן את הסירה שלו בים, מול הנמל של האי הקריבי סנט מארטן. לפתע מזג האוויר הפך סוער, וסירתו נסחפה. "התקשרתי לחברים שלי. הם ניסו ליצור איתי קשר - אבל כבר איבדתי את הקליטה. לא נותר מה לעשות חוץ מלשבת ולחכות", אמר פרנסואה בסרטון שפרסם הצי הקולומביאני.
2 צפייה בגלריה
קולומביה אדם חולץ אחרי 24 ימים בלב ים
קולומביה אדם חולץ אחרי 24 ימים בלב ים
אלביס בבדיקות בקולומביה, לקראת החזרה הביתה
(צילום: AFP)
במהלך שהותו בלב ים נאלץ פרנסואה לשאוב שוב ושוב מים שחדרו לסירה כדי שהיא לא תטבע. בנוסף ניסה להדליק אש ולשלוח אותות מצוקה, אך ללא הצלחה. "24 ימים, בלי יבשה, בלי אדם לדבר איתו. לא יודע מה לעשות. לא יודע איפה אני. זה היה קשה. בשלב מסוים איבדתי תקווה. חשבתי על המשפחה שלי", הוא מספר. על המצרכים שבזכותם שרד הוא אמר: "לא היה לי אוכל. היה לי רק בקבוק קטשופ, אבקת שום וקוביות תיבול. ערבבתי הכול עם קצת מים ושרדתי 24 ימים בים".
פרנסואה הצליח לכתוב את המילה HELP (עזרה) על גוף הסירה, בתקווה שמטוס שיחלוף מעל יבחין בכך ויזעיק עזרה - וכך בדיוק קרה. ב-15 בינואר הוא הבחין במטוס בקרבתו, והשתמש במראה שהייתה בסירה כדי לאותת למטוס. הטייס הבחין בסירה ובכיתוב HELP, והודיע על כך לרשויות.
פרנסואה אותר במים הטריטוריאליים של קולומביה, במרחק כ-220 ק"מ צפון-מערבית לחצי האי לה גואחירה. בעזרת אוניית מכולות שחלפה בסמוך הוא חולץ מלב ים לעיר הנמל קרטחנה.
"בשלב מסוים איבדתי תקווה. חשבתי על המשפחה שלי", סיפר פרנסואה בסרטון שפורסם בקולומביה. הוא הודה לאנשי חיל הים הקולומביאני ואמר: "בלעדיהם לא היתי מספר את הסיפור שלי". הצבא הקולומביאני אמר שפרנסואה היה במצב בריאותי טוב כשחולץ. כשהגיע לחוף הוא עבר בדיקה רפואית ומשם הועבר לרשויות ההגירה, לקראת החזרה הביתה, לאי הקריבי דומיניקה.