מנהיג ארגון ניאו-נאצי בארה"ב נידון אתמול (יום ג') לשבע שנות מאסר, בעקבות איומים על עיתונאים ופעילים שנאבקים באנטישמיות. קיילב קול הורשע באיומים, בהטרדות ברשת ובעבירות נוספות.
בהודעת משרד המשפטים האמריקני נמסר שקול, בן 25, עמד בראש הארגון Atomwaffen Division והורשע בבית משפט במדינת וושינגטון. קול ושלושה ניאו-נאצים אחרים נעצרו בתחילת 2020, במבצע שנערך בארה"ב נגד חברי Atomwaffen ("נשק גרעיני" בגרמנית). שלושת החברים האחרים הודו במעשים המיוחסים להם ועונשם כבר נגזר. בניגוד אליהם קול לא הביע חרטה על מעשיו.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב מאסר למנהיג ארגון ניאו נאצי שאיים על יהודים
ארה"ב מאסר למנהיג ארגון ניאו נאצי שאיים על יהודים
קול ואחת המודעות שנשלחו לבתי העיתונאים והפעילים
לפי התובעים קול וחבריו ניסו להרתיע עיתונאים יהודים ושחורים, ופעילים בליגה נגד השמצה, במדינות וושינגטון, אריזונה ופלורידה. בתחילת 2020 הם שלחו לבתיהם מודעות מאיימות עם צלבי קרס. במודעות נכתב: "הנאצים המקומיים ביקרו אותך. למעשים שלך יש השלכות. אנחנו מסתכלים". במודעות הופיעה דמות של אדם שמשליך בקבוק תבערה על בית וכן המילים "מוות לחזירים".
חבר משבעים הרשיע את קול בספטמבר, ואתמול נגזר עונשו. מנהיג הארגון הניאו-נאצי אמנם לא הביע חרטה אך סבתו, ג'ואן פאוול, ביקשה אתמול מהשופט לגלות רחמים כלפיו. היא אמרה שהנכד שלה הוא איש טוב שקיבל החלטות גרועות ולא התכוון לפגוע באיש. "אני מתחננת בפניך שלא תסתכל עליו בשנאה בגלל מה שהיו הדעות הפוליטיות שלו. קיילב אינו אדם אלים או מרושע".