בזמן שהיא בוושינגטון, ושעות לפני נאום ראש הממשלה בפני שני בתי הקונגרס, פרסמה נועה ארגמני פוסט מרגש על יוסי שרעבי - ששהה איתה בשבי בעזה ונהרג.
ארגמני, ששוחררה במבצע הנועז של צה"ל במחנה הפליטים נוסייראת ("מבצע ארנון"), כתבה על שרעבי: "כשפגשתי אותך לראשונה ראיתי בן אדם מבועת, מפוחד, מלא דאגה למשפחתך, דאגה לאשתך נירה ולבנות, אשר הפרידו ביניכם עוד ב-7 באוקטובר ומאז לא הגיעה אליך שום פיסת מידע על מצבן, כשאתה מצוי בחוסר ודאות מוחלט על מה שעלה בגורלן".
1 צפייה בגלריה
נועה ארגמני בסטורי על יוסי שרעבי
נועה ארגמני בסטורי על יוסי שרעבי
הסטורי של נועה ארגמני
"במשך השהות המשותפת שלנו בשבי הכרתי בן אדם מדהים, מלא אצילות וענווה, בן אדם של אמת", כתבה ארגמני בפוסט באינסטגרם. "תמיד היה לך חשוב להדגיש שלא משנה מה, גם אם אנחנו לא מסכימים אחד עם השני, הכי חשוב זה לכבד האחד את השני. למדתי ממך המון במשך התקופה הזאת, וכל יום הופתעתי לגלות כמה תכונות אופי ותחביבים משותפים יש לשנינו למרות פערי הגילים בינינו".
"תודה לך שדאגת לי והיית לצידי לאורך כל הדרך, שתמכת בי, שהקשבת לי, ואפילו שהעלית בי חיוך גם בתקופה הקשה", הוסיפה והבטיחה לסייע בשחרורו של אחיו, אלי שרעבי. "אני מבטיחה לך ולמשפחתך היקרה שאעשה ככל יכולתי בשביל להחזיר את אלי אחיך, שנחטף גם הוא ב-7 באוקטובר, לפני שיהיה מאוחר מדי. אעשה ככל יכולתי על מנת שלא תופקר ותישאר מאחור פעם נוספת".
בסיום הפוסט כתבה נועה ארגמני: "תמיד תהיה חלק ממני, ואני לקחתי על עצמי להיות השליחה שתספר את הסיפור, כדי שכולם ישמעו איזה גיבור היית וכדי שהטרגדיות האלה לא יחזרו שוב".
שרון שרעבי, אחיו של יוסי, התייחס לפוסט המרגש: "נועה ארגמני, שאותה פגשנו לפני מספר ימים, עוצמתית ונחושה מאוד במיוחד בעת הזו. נועה תיארה בזמן יחסית קצר את יוסי בצורה כל כך מדויקת, כך שאף עין במשפחה לא נותרה יבשה מהאינטליגנציה הרגשית שלה. יוסי מאז שביו, הוא מנהיג אחראי, והוא הלב והעוגן לכל מי שפגש אותו שם. השליחות של נועה מאז חזרתה, היא להדגיש את מה שעובר עדיין על החטופים בשבי חמאס, כפי שחוותה על בשרה. אין מקום לביקורת שלילית כלפיה.
"ממשלת ישראל צריכה לנהוג במהירות ובאחריות, ולהיות מוטרדים מאוד ממצבם של החטופים החיים והחללים, ולכן אסור להשהות כל דיון או טיפול הקשור בהם. כמו כן, גם אזרחי ישראל צריכים להמשיך ולנהוג באחריות כלפי החטופים שעדיין מצויים בשבי חמאס ולנטוע בהם את התקווה עד לשובם, וגם כלפי אלה ששבו אלינו במתווה מציל חיים או בפעולה צבאית. תחבקו אותם, הם זקוקים לזה".