התקלות בנסיעה של רגב

מחאות, בעיות תיקוף ואיחורים: נסיעת המבחן של הקו האדום של הרכבת הקלה יצאה הבוקר (רביעי) לדרכה, ולא הייתה חפה מתקלות. עשרות מפגינים קיבלו את פניה של שרת התחבורה מירי רגב בתחנת ארליך בשדרות ירושלים ביפו. הם קראו "באנו חושך לגרש", התנגדו להחלטה לא להפעיל את הקו בשבתות ובחגים, וזעקו נגד הדרת הנשים בתחבורה הציבורית בימים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
רגב בנסיעת המבחן
(צילום: מוטי קמחי)
לאחר שהצליחה לגבור על קולות המפגינים, והודיעה לנוכחים כי מדובר בסיור מקצועי לקראת פתיחתו הרשמית של הקו בעוד פחות מ-48 שעות, השרה נאלצה לחכות לרכבת שאיחרה להגיע. עוברי אורח, שככל הנראה לא היו מודעים לנסיעת המבחן, נכנסו לטווח המסילה - ומאבטחי נת"ע שנכחו במקום פעלו באסרטיביות יתר. לעיתים הפכה האסרטיביות לאלימות של ממש, גם מול עיתונאים ומוזמנים אחרים. אחד מהם סיפר כי "הרכבת אומנם מזכירה את אירופה, אבל כל השאר עם ניחוחות של המזרח התיכון המוכר".
בתום הנסיעה פנתה השרה רגב לתקף את ה"רב קו", אלא שהכרטיס שברשותה לא פעל. גם לאחר שהחליפה לכרטיס אחד לא הצליחה לפתוח את השער במשך דקות ארוכות - ואף ענתה על שאלות התקשורת מבעדו. בסופו של דבר, נכנעה לתקלה - ולא עברה דרכו. השרה הגיבה לתקלה, ואמרה: "הגעתי לכאן היום בדיוק בגלל זה - לפתור את הבעיות. ראיתי כאן כמה תקלות שתכף נטפל בהן". עמירם אוחיון, מנכ"ל חברת תבל המפעילה את הקו האדום של הרכבת, הבטיח כי "מערכת הכרטוס נבדקה בעומסים שונים. למרות מה שראינו היום, אני מניח שלא תהיה בעיה".
במהלך הסיור בתחנה סיפרה רגב כי בכלל תחנות הרכבת יש קליטת WiFi מלאה, גם מתחת לאדמה, ובדקה את תאי השירותים - שכמעט נשארו סגורים בשל בעיות תקציביות - לעיני המצלמות. היא אף ביקשה ממנכ"ל נת"ע חיים גליק לפרסם על לוחות המודעות בתחנות את קו פניות הציבור, והוא הבטיח לה לקבל דיווח מלא בסוף כל יום.
נסיעת המבחן של הקו האדום, הבוקר
(צילום: ניצן דרור)

3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
השרה רגב ברכבת
( צילום: מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
(צילום: מוטי קמחי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע מחר לביקור גם כן, וביום שישי ייפתח הקו לציבור אחרי שנים של המתנה. באותו היום הנסיעה תהיה פתוחה לכולם ללא תשלום והחל ממוצאי שבת יידרשו הנוסעים לתקף את ה"רב קו", בהנחה שמערכת התיקוף תעבוד עד אז.
בתגובה לטענות המפגינים, ולנוכח השאלות על אודות שעות פעילות הרכבת הקלה, אמרה רגב כי "שישי ושבת הם ימי מנוחה, גם למי שלא דתי". בנת"ע הדגישו בימים האחרונים כי הנסיעות יסתיימו כשעה לפני כניסת השבת ויופעלו מחדש כשעה לאחר יציאתה. בחברה הסבירו כי על פי ההנחיות הרכבות יצטרכו לסיים את נסיעתן בתחנת הלילה בפתח תקווה, שנמצאת במרחק נסיעה כל כחצי שעה מקריית אריה, התחנה האחרונה בעיר. הרכבות יצטרכו להגיע אל תחנת הלילה לפני תום השירות.
קו השירות R1, מתחנת הקוממיות בבת ים ועד פתח תקווה, יפעל בימים ראשון-חמישי. הרכבת הראשונה תצא בשעה 05:40 בבוקר, והאחרונה ב-22:34 - למעט ימי שישי וערבי חג, אז תצא הרכבת האחרונה בשעה 16:06. במוצאי שבת יחל הקו את פעילותו בשעה 21:30, והרכבת האחרונה תצא רק שעה לאחר מכן, ב-22:30.
קו R3, מתחנת אליפלט בתל אביב ועד פתח תקווה, יעבוד גם הוא בימים ראשון-חמישי ויחל את נסיעתו בשעה 05:40 בבוקר. הרכבת האחרונה תצא בשעה 23:21 משני הכיוונים - למעט בסופי השבוע. בכל יום שישי תצא הרכבת האחרונה מתחנת קריית אריה בפתח תקווה בשעה 16:13, ובכיוון ההפוך ב-16:43.
במוצאי שבת יחל הקו את פעילותו בתחנת קריית אריה בשעה 21:30, והרכבת האחרונה מתחנה זו תחל את נסיעתה ב-23:14. בכיוון השני, הרכבת הראשונה תצא מתחת אליפלט ב-21:42 והאחרונה בשעה 23:19.