1 צפייה בגלריה
  ליאור יזדי (מימין) ומשה יזדי
  ליאור יזדי (מימין) ומשה יזדי
ליאור יזדי (מימין) ומשה יזדי
(צילום: חיים גולדיטש)
האב והבן מאחורי סורג ובריח: בית המשפט העליון התיר לפרסם הערב (חמישי) כי ליאור יזדי (38) מביתר עילית נעצר בחשד לאונס אישה ב-2017. על פי החשד הוא אנס אותה בביתה הפרטי, כשארבעת ילדיה נמצאים בבית, וגרם לפציעתה. החשדות לאונס נחשפו במהלך חקירת אביו, הרב משה יזדי (59), שהואשם בחודש שעבר בביצוע עבירות מין בשבע נשים.
אחת המתלוננות נגד האב שיתפה את חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים כי הבן אנס אותה, ובעקבות כך הוא נעצר בשבוע שעבר. במשטרה מייחסים לו מלבד עבירת האונס גם איומים ושיבוש מהלכי חקירה. היום דחה בית המשפט העליון את הערעור של יזדי הבן על חשיפת שמו - והתיר את הפרסום לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות". בית משפט השלום בירושלים החליט היום לשחרר את יזדי למעצר בית בהסכמה.
עו"ד אריאל עטריעו''ד אריאל עטרי
עו"ד אריאל עטרי המייצג את המתלוננת מסר בתגובה: "מדובר במקרה קשה שבו בן הולך בעקבות אביו ואונס בברוטליות בת בקהילה. החשוד הוסיף חטא על פשע וזייף ראיות בניסיון לטשטש את עקבות מעשיו. אנו מצפים שהפרקליטות תעמיד את הבן לדין ותגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של אינוס ממש כפי שנהגה באביו שעצור, כעת, מאחורי סורג ובריח".
עורכי הדין דוד הלוי ויהודה שושן המייצגים את ליאור יזדי מסרו: "מדובר בתלונה רצופת חורים ופריכות. מרשנו עומד על חפותו ואנו שבעי רצון, כי מאמצנו הובילו לשחרורו המידי ממעצר. נעיר כי על אף הצהרת תובע, שניתנה בתיק זה לצורך הגשת כתב אישום, הפרקליטות נהגה בהגינות והחליטה בצעד אמיץ לחזור בה ולהימנע מהגשת כתב אישום על מנת לשקול עניין זה מחדש תוך שמיעת עמדתנו בעניין הראיות הקיימות. אנו רוצים להאמין כי בסופו של יום לא יוגש כתב אישום נגד מרשנו".
הרב יזדי בבית המשפט
(צילום: חיים גולדיטש)

כתב האישום שהוגש נגד האב לבית המשפט המחוזי בירושלים מייחס לו מלבד עבירות המין, גם עבירות של מרמה והונאה בעודו מכהן כרב קהילה עם קהל מאמינים גדול. לפי כתב האישום, החל משנות ה-90 כיהן יזדי, תושב גבעת זאב, כרב קהילת "עמודי השלום" בשכונת הבוכרים בירושלים וכראש עמותה הנושאת את אותו השם.
במסגרת העמותה היו תחת אחריותו של הנאשם, בין היתר, בית תמחוי, חלוקת מצרכים לנזקקים וכן שיעורי תורה יומיים שאותם העביר לקהל מאמיניו שהיה מורכב מגברים ונשים, בהם גם כאלו שחזרו בתשובה. הרב יזדי, כך נטען, נהג להציג בפני מאמיניו מצגי שווא כי "רוח הקודש" שורה עליו ושהוא מתייעץ איתה, עם רבנים שנפטרו בעבר ועם צדיקים אחרים לפני שהוא מייעץ להם כיצד לפעול בחייהם האישיים.
עוד נטען כי יזדי היה מלמד בשיעוריו כי החטאים שמבצעים בני האדם יוצרים "ניצוצות של טומאה", וכי הדרך לתיקונם הוא באמצעות כך שהנאשם - כרב וכצדיק - "יירד למקומות הטומאה" ו"יקדש את ניצוצות הטומאה".
כך, לפי כתב האישום, גרם האב יזדי לשבע מתלוננות להאמין בו ובכוחותיו הרוחניים באופן מוחלט, להשתעבד לרצונותיו ולבצע את הנחיותיו השונות, שבמסגרתן הוא פגע בהן מינית תוך שהוא גרם להם להאמין כאילו יחסי המין, מעשי הסדום והמעשים המגונים האחרים שביצע בהן נעשים לצורך "תיקונים רוחניים", במסגרת "דעת תורה" ובהנחיית "רוח הקודש".
בכתב האישום צוין כי הרב יזדי נהג לומר לכל אחת מהתלוננות בנפרד כי הנשמה שלה מיוחדת, ולכן רק היא יכולה לבצע תיקונים מסוימים - ושאסור לה לספר לאף אחד אחר על המעשים. כמו כן, הוא גם גרם להן לבצע עבורו שירותים אישיים וכן להעביר לו מאות אלפי שקלים באופנים שונים במרמה, תוך שהוא ניצל את מעמדו בעיניהן. את הכספים שקיבל הוא העביר דרך חשבונות בנק שונים שרשומים על שמות אחרים במטרה להסתירם מנושיו, וכן מתוך כוונה להסתיר את מקור הכספים והעובדה שהוא קיבל זאת מהמתלוננות.
יזדי מואשם בעבירות של אינוס במרמה, מעשה סדום במרמה, מעשים מגונים במרמה, גרם מעשה אינוס במרמה, גרם מעשים מגונים במרמה, קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, הכשלת דיווח, פעולה ברכוש אסור, מרמה בנסיבות מחמירות והונאת נושים. לבקשת הפרקליטות, מעצרו של יזדי האב הוארך עד תום ההליכים.

פעולות זיוף בחשבונות הבנק

נגד יזדי הבן הוגשה כבר הצהרת תובע, שמשמעה כוונת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום.
יזדי כבר נאשם במסגרת כתב אישום שהוגש לפני כשנה בזיוף מסמך בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות. לפי כתב האישום הזה, בעת שעבד בסניף בנק לאומי בשכונת בית וגן בעיר, ביצע יזדי פעולות זיוף ומרמה בחשבונות הבנק שאליהם קיבל גישה לקידום מטרותיו האישיות. בין היתר נטען כי הוא הוציא במרמה עשרות אלפי שקלים מחשבונה של אחת העובדים שאיתה היה מיודד.
בכתב האישום צוין כי במהלך עבודתו בבנק, יזדי זייף תעודה שמעידה כי כביכול הוא בוגר תואר ראשון ב"ניהול מלונאות ותיירות" מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע על מנת להתקבל כעובד קבוע בבנק. כמו כן נטען כי יזדי שניסה לגייס מימון לרכישת דירה, זייף את תלושי המשכורת של אשתו ומסמכים נוספים על מנת לקבל הלוואה על סך 100 אלף שקל בתנאים משופרים לעובדי הבנק. לפי כתב האישום, בהמשך פתח יזדי חשבון בנק על שם גיסיו וזייף מסמכים, דפי חשבון ותלושי שכר של גיסיו על מנת לקבל הלוואת משכנתה שתאושר על סך 100 אלף שקל.