3 צפייה בגלריה
עומסים ברכבת סבידור מרכז בעקבות תקלת איתות
עומסים ברכבת סבידור מרכז בעקבות תקלת איתות
תחנת רכבת סבידור מרכז
(צילום: אורן רייס)
"יום השיבוש" במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית, שייערך ביום שלישי הקרוב, יחל כבר משעות הבוקר ויכלול כמו בפעמים הקודמות מחאות, שיירות ושיבושי תנועה בכל רחבי הארץ. לראשונה במסגרת המחאה מאורגנות מראש גם הפגנות ברציפי תחנות רכבת ברחבי המדינה. אחד מבכירי מטה המאבק רמז בשיחה עם ynet לשיבוש שצפוי בתנועת הרכבות: "אפשר להתנייד דרך כלים אחרים כשאין רכבות?". בינתיים, נתב"ג לא מוזכר במוקדי המחאה שפרסמו המארגנים, אך הם ציינו כי הודיעו "רק על פעולות שניתן לפרסם" - כלומר ייתכנו גם הפתעות.
רועי נוימן, ממובילי המחאה, ב-ynet Live
(צילום: ירון ברנר)

3 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה בקפלן בשבת האחרונה
בשעה 9:00 בבוקר צפויות מחאות של "דור בוני הארץ" במתחמי דיור מוגן ובבתי אבות. בהמשך היום, בשעה 11:00, צפויה התכנסות בשרונה בתל אביב במסגרת מחאת ההייטקיסטים. במקביל, באותה השעה יחלו צעדות ממספר מוקדים בתל אביב אל עבר הפגנה גדולה, מחוץ לבניין ההסתדרות הכללי.
בצהריים, בשעה 16:00, יתקיימו לפי העדכון המחאות ברציפי תחנות רכבת ישראל. בהמשך, בשעה 20:00 בערב, יתקיימו הפגנות ברחוב קפלן בתל אביב וכן במרכזי ערים ברחבי הארץ. נמסר כי מחר צפוי להתפרסם עדכון נוסף ליום המחאה.
מוקדם יותר היום פנו חברי ועדת חוקה מהאופוזיציה ליועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק, בדרישה לדחות את מועד הגשת ההסתייגויות להצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, ותחילת ההצבעה עליהם. הדיון בוועדת החוקה היום הסתיים ב-14:30, ואחריו החל דיון בנושא אחר, מה שלא מותיר די זמן לחברי הכנסת להגיש הסתייגויות להצעת החוק, מאחר שיו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן קבע כי יהיה ניתן להגיש הסתייגויות עד השעה 07:00 מחר, וההצבעות יחלו ב-11:00.
3 צפייה בגלריה
ועדת חוקה, חוק ומשפט
ועדת חוקה, חוק ומשפט
יועמ"שית הכנסת שגית אפיק
(צילום: עמית שאבי)
לטענת אותם ח"כים מהאופוזיציה, במקרה של חוק יסוד והצעת חוק כבדת משקל כמו ביטול הביקורת השיפוטית באמצעות עילת הסבירות על החלטות של ראש הממשלה, הממשלה והשרים - לרבות מינויים ואי הפעלת סמכות - נדרש יותר זמן על מנת לבצע עבודה יסודית ומקצועית בכתיבת ההסתייגויות.
מחר יחלו ב-11:00 הצבעות על אלפי הסתייגויות שמתכוונים חברי הכנסת מהאופוזיציה להגיש לנוסח הצבעת החוק לצמצום עילת הסבירות. רוטמן ינסה לסיים את ההצבעות עד יום שלישי ולאשר את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית בוועדת חוקה, אך חברי האופוזיציה ינסו למשוך את עד ליום רביעי. בשבוע הבא, הקואליציה מתכוונת להביא את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת ביום ראשון ולאשרה סופית בתום דיון ארוך עד יום שני.
חברי האופוזיציה מתכוונים להגיש אלפי הסתייגויות לנוסח הצעת החוק, ולנסות למשוך את הזמן בהצבעות. בקואליציה מתכננים להתחיל את הדיון במליאה כבר ביום ראשון הבא, ולסיים את ההצבעה על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית למחרת.
בוועדת החוקה נערכו רק שני דיונים מאז שהנוסח שונה, ביום חמישי והיום, ולא הושמעו כל המומחים שביקשו חברי הוועדה להביא, כמו היועץ המשפטי של משרד הביטחון, נציב שירות המדינה ועוד.
אתמול, במסגרת ההפגנות שנערכו זו השבת ה-28 ברצף, הפגינו יותר מ-100 אלף בני אדם בתל אביב. פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, אמרה אתמול כי "זו התחלה של שבוע קריטי למדינת ישראל", עשרות הפגינו ליד ביתה.