1 צפייה בגלריה
ברכת הכהנים בכותל
ברכת הכהנים בכותל
ברכת כוהנים בכותל המערבי, ארכיון
(צילום: אלי מנדלבאום)
א', בן 48, נוהג לקבץ נדבות בכותל המערבי - ובעקבות זאת הגישה נגדו משטרת ישראל חמישה כתבי אישום, שבהם הודה והורשע בקיבוץ נדבות בכותל במהלך שלוש השנים האחרונות.
המשטרה טענה בדיון כי א' יכול לקבץ נדבות מחוץ לכותל, בקבר רחל, במערת המכפלה ובכל מקום שירצה - אך שבכותל הדבר אסור. היא ביקשה להטיל על א' מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקל, אך א' טען מנגד כי "הכותל הוא המקום שבאופן כללי נפתח להרבה אנשים הלב, לא כמו כל מקום אחר".
א' גם סיפר בדיון לשופט בית משפט השלום בירושלים כי עבר ילדות קשה ולא הצליח להתקבל לאף מקום עבודה. בסופו של דבבר השופט, דוד שאול גבאי ריכטר, פסק לאחר בקשת סנגורו כי על א' לשלם רק סכום סמלי של 18 שקלים והתחייבות בסך 3,000 שקל שלא יעבור את העבירות שבהן הורשע בתוך שנה מהיום. "לא מצאתי להטיל על הנאשם מאסר על תנאי משום שיש קושי רב בהטלת מאסר בנסיבות של ביצוע עבירה מסוג זה", אמר השופט.
עו"ד מנחם שטאוברעו"ד מנחם שטאובר


עו"ד מנחם שטאובר, שייצג את א' מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר ל-ynet כי "בית המשפט מתח ביקורת קשה על דרישת התביעה להשית קנס ניכר - תוך קביעה כי מדובר בדרישה מופרזת שתלושה ממציאות חייו של הנאשם. אנו שמחים על עוד פסיקה הומנית, רגישה וחברתית, בה בית המשפט היה קשוב למאפייני ונסיבותיה של העבירה - אדם קשה יום שבסך הכול ביקש נדבות בכותל על-מנת לשרוד- והטיל קנס של 18 שקל. זהו סכום שהוא גם סמלי וגם מסמל חיים, וזאת ברוח דברי חז"ל, 'צדקה תציל ממוות'".
ממשטרת ישראל נמסר: "נגד הנאשם הוגשו חמישה אישומים בהתאם למדיניות שנבחנה ואושרה על ידי בג״ץ להרחקת מקבצי נדבות מרחבת הכותל. מטבע הדברים לא נפרט אודות עברו של הנאשם, אולם נציין כי ככלל כתבי האישום בעבירה זו מוגשים לאחר שמתבצעות עבירות חוזרות ונשנות וצעדים אחרים שננקטים אינם מובילים להפסקת העבירה".