2 צפייה בגלריה
עומרי גורן
עומרי גורן
הודה כי הציע להאקרים לקנות ממנו מידע על גנץ.
(צילום: אלבום פרטי)
בית המשפט גזר היום (שלישי) עונש של שלוש שנות מאסר על עומרי גורן גורוכובסקי, שעבד בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ, והואשם והורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שהציע להאקרים המזוהים עם איראן לקנות ממנו מידע על גנץ.
בשנה שעברה, גורן בן ה-38 הואשם בעבירות ריגול, אבל לאחר משא ומתן ארוך בין סנגוריו לפרקליטות, הושג הסדר הטיעון והוגש נגדו כתב אישום מתוקן על ידי עו"ד מיכאל סטופ מפרקליטות מחוז מרכז. במסגרת ההסכמות בין הצדדים, העובד לשעבר הודה בעבירה פחותה יותר של ניסיון מסירת ידיעה לאויב.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גורן הציע להשתיל "תולעת" במחשבו של שר הביטחון. גנץ בביתו, בשנה שעברה
(צילום: אביגיל עוזי)
לפי כתב האישום המקורי, במשך כמה שנים עבדו גורן ובת זוגו בביתו של גנץ. בעקבות פרסומים בכלי תקשורת בישראל על אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעו האקרים המזוהים עם איראן, החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון.
גורן איתר, באמצעות אפליקציית טלגרם, כתובת של נציג קבוצת Black Shadow, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות. עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר.
על מנת להוכיח את יכולותיו, צילם גורן מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בין הפריטים שצולמו: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לשר בתפקידו הקודם כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות של השר ובני משפחתו, חשבון תשלום ארנונה של השר ועוד.
לאחר מכן, מחק גורן את כלל ההתכתבויות מהטלגרם, וכן את התמונות ממכשיר הטלפון שלו. התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל ביחידת להב 433 של משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).
עומרי גורן מדבר בדיון להארכת מעצרו
(צילום: ניצן דרור)

לגורן עבר פלילי עשיר הכולל חמש הרשעות ו-14 תיקים במשטרה בשנים 2013-2002, בין השאר בגין שני אירועי שוד בנק, פריצה לבתים, גניבה ועוד. הוא נדון לארבעה מאסרים, האחרון שבהם בגין שוד, היה לארבע שנים. בדיון שנערך בעניינו אחר הצהריים בבית המשפט המחוזי בלוד, מעצרו של גורן גורוכובסקי הוארך עד להחלטה אחרת.
עורכי הדין ענת יערי וגל וולף, שמייצגים את גורן מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרו: "בסופו של דבר, ובניגוד לכל הפרסומים של הפרקליטות, כפי שטענו מתחילת הפרשה, לא מדובר במרגל ולא בפרשת ריגול. מדובר באדם שהסתבך בחובות כלכליים, זיהה פרצה במעגל האבטחה וניסה לרמות ולהוציא כספים מאקרים. גרסתו של הנאשם התקבלה במלואה וההסדר שהגיעו אליו הצדדים משקפת את מצב הדברים שטענו מתחילת הפרשה".