(צילום: שמוליק דודפור)

ח"כ עופר כסיף ממפלגת חד"ש-תע"ל התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet לאפשרות שהקואליציה החדשה תחוקק פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת, ואמר כי "מדובר ברצון לסרס את מערכת המשפט". כסיף אמר שבתקופת ממשלת בנט-לפיד "הכיבוש רק החריף והאלימות רק החריפה", ואף השווה בין המצב בשטחים לאירועי ליל הבדולח שהתרחשו היום לפני 84 שנה, ב-1938.
"מה שמכנים פסקת התגברות זה בעצם מילה מכובסת לתיאוריית קונספירציה של ה'דיפ סטייט'", אמר כסיף. "מה שנתניהו וסובביו טוענים מתחילת המשפט זה שיש דיפ סטייט, שבעצם היא זו ששולטת, שזה קשקוש מוחלט. מה שאומר שמאחורי זה עומד הרצון לסרס את מערכת המשפט. גם לי יש ביקורת על מערכת המשפט, אבל מה שהם רוצים לעשות זה לחסל את מערכת המשפט ולהיות הרשות היחידה שקובעת, מה שקרוי טוטליטריזם".
3 צפייה בגלריה
      עופר כסיף
      עופר כסיף
"הם רוצים לחסל את מערכת המשפט". ח"כ כסיף
(צילום: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
נתניהו בשיחתו עם ביידן
נתניהו בשיחתו עם ביידן
"הוא שקרן פתולוגי, לא מאמין לאף מילה שלו". כסיף על נתניהו
על העובדה שדווקא נתניהו כרגע לא נוטה להכניס את סוגיית פסקת ההתגברות להסכמים הקואליציוניים אמר כסיף: "אני לא מאמין למילה שהוא אומר, האיש הוא שקרן פתולוגי. זה שהוא כרגע משחק בפומבי את תפקיד המבוגר האחראי לא אומר שהוא באמת כזה. עוד חזון למועד, או בעצם חזון לנוכל".
"גם לפני הבחירות האלה תמיד היו לנו פעולות משותפות עם מפלגות אחרות באופוזיציה, ואין סיבה שזה לא ימשיך, תלוי עם מי", השיב כסיף לשאלה אם מפלגתו תשתף פעולה עם מפלגות אחרות. "אנחנו חלק מהמשחק, תמיד היינו. בעבר המלצנו על פי הניתוח שלנו, פשוט כרגע מי שעומד על הפרק לא מציג בלשון המעטה עמדות שאנחנו יכולים להמליץ עליהן. בזמן שלפיד דיבר באו"ם על שתי מדינות, הוא נפגש עם ראש ממשלת בריטניה ובירך אותה על כך שהיא רוצה להעביר את השגרירות לירושלים. חוץ מזה שהכיבוש רק החריף, האלימות רק החריפה. אנחנו שופטים אותו רק על פי מעשים, לא על פי מילים ריקות".
על אחוזי ההצבעה בקרב האזרחים הערבים אמר: "אחוזי ההצבעה לא היו מספיק גבוהים, אבל הם היו הרבה יותר גבוהים מהבחירות הקודמות ומתוכן קיבלנו הרבה מאוד קולות, אי אפשר להגיד שהוא לא נתן בנו אמון. הציבור הערבי הצביע לרשימות ערביות, לחד"ש-תע"ל ולרע"מ. קיבלנו כמעט 14 מנדטים ביחד כולל בל"ד. חשבון נפש זה דבר שתמיד צריך לעשות, להבדיל מהאגפים הימניים בכנסת יש לנו נפש ומוסר, וכמובן אנחנו יודעים חשבון בניגוד אליהם".
3 צפייה בגלריה
עימותים בין מתנחלים לפלסטינים ב חווארה
עימותים בין מתנחלים לפלסטינים ב חווארה
"כמו בליל הבדולח בגרמניה". ארכיון
(צילום: AFP)
בהמשך השווה כסיף בין המצב בשטחי הגדה המערבית לבין אירועי ליל הבדולח ב-1938 בגרמניה. "מה שאפיין את ליל הבדולח אלו שני דברים, מעבר למעצרים ולהרס כמובן - הראשון זה פוגרומים של גזענים מנוולים שלא היו ספונטניים, וזה מה שקורה בכל השטחים הכבושים עם כנופיות ומיליציות המתנחלים, כל יום. זה לכאורה ספונטני שפורעים באנשים שם וברכושם. עוד דבר שלא פחות חמור הוא שזה נעשה בשיתוף פעולה עם כוחות הכיבוש.
"אני משווה את ליל הבדולח למה שעושים המתנחבלים בשטחים הכבושים יום יום, שעה שעה. צריך להסתכל במראה ולראות לאיזה מפלצות הפכנו, לפני שזה יהיה יותר גרוע. ההשוואה היא הכרחית כי הדמיון הוא הכרחי, עם הפוגרומים שמתרחשים יום יום. המפלצות הן מיליציות המתנחלים, הממשלות שמאשרות את זה וכוחות הכיבוש שמאפשרים את זה. אלו המפלצות וצריך לשים את זה מולנו במראה".