הנרצח ה-103: עורך הדין גאנם ג'בארין (43), תושב אום אל פחם, נורה בעת שיצא ממסגד ביום שישי האחרון. הלילה (בין ראשון לשני) מת ג'בארין מפצעיו בבית החולים העמק בעפולה. המשטרה פתחה בחקירה כבר באותו היום, שהלילה הפכה לחקירה בחשד לרצח. הרקע למקרה עדיין אינו ידוע.
תושבי אום אל פחם ששוחחו עם ynet גינו את הרצח וקראו למשטרה להגיע לאלמונים שירו לעבר עורך הדין. עורך הדין היה נשוי ואב לשני ילדים - בן ובת. קרוב משפחתו של ג'בארין אמר: "אנחנו עוד לא יודעים מי פגע בו ומה הוא רצה ממנו. הוא היה אדם ישר ואהוב. לא הרגשנו כלל שהוא מאוים, אם הוא היה יודע שהוא מאוים הוא לא היה יוצא מביתו והולך למסגד".
2 צפייה בגלריה
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
האזרחים הערבים ממשיכים להתלונן על אוזלת היד לדבריהם בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה. "אין שליטה. כל הגופים רק מדברים ואין שום התקדמות ופתרונות. ככל הנראה האזרחים הערבים ימשיכו לחיות עם הסבל, והרוצחים יסתובבו חופשי כאילו לא עשו כלום". משפחות רבות מתלוננות על כך שעד היום לא נודע להם מי רצח את יקיריהן: "אם הנרצחים היו יהודים היחס היה אחר".
עו"ד ג'בארין הוא הנרצח ה-103 בחברה הערבית מתחילת השנה, שישה מהם מאום אל פחם. רוב המקרים לא פוענחו. יותר מרבע מהקורבנות נרצחו לאחר הקמת יחידת "סיף" למיגור הפשיעה בחברה הערבית בחודש אוגוסט.
מסע הלוויה של עאסם סלטי שנהרג מכדור תועה

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח של עאסם סלטי
זירת הרצח של עאסם סלטי
עאסם סלטי וזירת הרצח
אתמול בלילה נהרג עאסם סלטי, בן 28, מפגיעת כדור תועה שנורה במהלך קטטה בין שתי משפחות בכפר עילוט שבגליל התחתון. לסלטי, שמותו נקבע בבית החולים הנוצרי בנצרת, לא הייתה מעורבות בסכסוך. מחקירה ראשונית עולה כי הוא עמד באחד הבתים במרכז הכפר ונפגע מקליע.
חמישה בני אדם נעצרו בחדש למעורבות במקרה. מהמשטרה נמסר כי היא פועלת למנוע את הסלמת הסכסוך בין המשפחות. ל-ynet נודע כי הקטטה התפתחה בשעות הלילה והייתה מלווה בירי שהרעיש את הכפר. לפי החשד, הרקע הוא ויכוח בין נערים. ראש המעוצה המקומית דיבר עם הצדדים הנצים לפני כן, וביקש מהם להימנע מהחרפת הסכסוך - אבל דבר לא עזר.
ביישוב זועמים על המקרה, ומספרים כי סלטי לא היה קשור לכל פעילות עבריינית - ורק לפני חודשיים התחתן ועבר לנצרת. אתמול, כשהגיע יחד עם אשתו לבקר בבית משפחתו, פגע בו הכדור שהרג אותו. מאות השתתפו בהלווייתו.
רה"מ בנט: "מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום"
(צילום: עומר מירון, לע"מ, סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ביום חמישי האחרון נרצח ביריות נאיל מוסטפא, בן 41 מעוספיה שבכרמל. המשטרה פתחה בחקירה, והרקע למעשה פלילי. לפני כחמישה חודשים מוסטפא נעצר בחשד לירי לעבר ביתו של עובד במועצה מקומית. אחרי ששוחרר הוא נפצע באורח קשה כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לרכבו.
בתחילת השבוע שעבר כינס ראש הממשלה נפתלי בנט לראשונה את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, שאימצה את תוכנית העבודה של סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ, שמונה לפרויקטור לנושא. במסגרת התוכנית יתבצע שיתוף פעולה בין המשטרה, המל"ל, שב"כ, היועמ"ש, פרקליטות המדינה, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד.
מלבד המעורבות של שב"כ וצה"ל בסוגיית הנשק הבלתי חוקי, הוחלט שמשרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה בטיפול בפשיעה, לרבות קביעת עונשי מינימום בחוק להחזקה וסחר בנשק - וכי המהלך יצא לפועל באופן מיידי.