ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר (רביעי) בקריית שמונה והגיע לחמ"ל העירוני, אך ראש העיר אביחי שטרן לא הוזמן למפגש - ואף לא עודכן על קיומו. לאחר הביקור זעם שטרן, ואמר כי "לתושבי קריית שמונה אין זמן, סבלנות וכסף להצגות של פוליטיקה זולה בזמן מלחמה". לדבריו, "בשביל הממשלה הזו - הכול הצגה. פייק של אכפתיות, ביטחון ועשייה. רה"מ הגיע ל'סיור' רושם בצפון והקיף עצמו בשחקנים בכדי לחזק את מעמדו הליכודי.
נתניהו הגיע לק"ש, ראש העיר לא עודכן
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

4 צפייה בגלריה
נתניהו, גדעון סער, אביחי שטרן
נתניהו, גדעון סער, אביחי שטרן
שטרן תקף: "הצפון בוער ורה"מ עושה פוליטיקה קטנה"
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun, דוברות עיריית קריית שמונה)
4 צפייה בגלריה
אלי זפרני מלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקריית שמונה
אלי זפרני מלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקריית שמונה
"רה"מ הביע הערכה". זפרני בסיור עם נתניהו בק"ש
( מתוך הפייסבוק של אלי זפרני)
4 צפייה בגלריה
אלי זפרני מלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקריית שמונה
אלי זפרני מלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקריית שמונה
היו גם חיוכים
"הצפון בוער וראש הממשלה עושה פוליטיקה קטנה", הוסיף שטרן. "כציוני, כישראלי, כאיש ליכוד בהווה, כתושב קריית שמונה וכראש העיר - אני כואב את הפוליטיקה שלנו". הוא הדגיש כי "אם ראש הממשלה היה באמת מבקש ורוצה להוביל שינוי בקריית שמונה - הוא היה חייב את ראש העיר לצידו, יחד עם מנהלי האגפים והמחלקות. הוא היה חייב להיפגש עם אלו שמתפעלים את העיר יום-יום, אלו שדואגים לטפל באלפי תושבי קריית שמונה שפונו ליותר מ-460 יישובים ברחבי הארץ".
למרות שלא נפגש עם ראש העיר, נתניהו נפגש עם מועמד הליכוד לראשות העיר, חבר המועצה אלי זפרני, שמקורב לרעיית רה"מ, שרה. זפרני אף פרסם על כך פוסט בפייסבוק, שבו אמר כי נתניהו קיבל ממנו "סקירה קצרה על הפינוי ועל תחושת התושבים שפזורים בכל רחבי המדינה", והוסיף: "ראש הממשלה הביע הערכה גדולה על החוסן הלאומי הנדיר של התושבים בימים קשים אלו, שבהם הם מחוץ לביתם כבר שמונה חודשים".
זפרני תקף את שטרן על כך שמתח ביקורת על נתניהו, ואמר כי "שטרן כמעט ולא נמצא בעיר, הוא נטש את קריית שמונה ועסוק מבוקר ועד ליל בריאיונות בתקשורת במקום לסייע לתושבי העיר". לדבריו, "בזמן שראש הממשלה הגיע לביקור, לאמוד את השריפה הגדולה שהשתוללה בעיר, ראש העיר שטרן המנותק - נהנה בקיסריה יחד עם המשפחה שלו, בזמן שרוב תושבי העיר מפונים וסובלים". זפרני גם טען כי "לא די בכך שהוא הפקיר את תושבי העיר - הוא גם שיקר והוציא דיבה נגד אלוף פיקוד הצפון. לקריית שמונה מגיע מנהיג שידבר בגובה העיניים ויסייע לכל התושבים מול גורמי הממשלה".
4 צפייה בגלריה
 בני גנץ וגדי איזנקוט במפגש עם פורום קו עימות בראשות משה דוידוביץ' במועצה האיזורית מטה אשר
 בני גנץ וגדי איזנקוט במפגש עם פורום קו עימות בראשות משה דוידוביץ' במועצה האיזורית מטה אשר
"אי-אפשר לעשות שיקולים פוליטיים בזמן מלחמה". ביקור גנץ בצפון
(צילום: דוברות המחנה הממלכתי)
שר הפנים משה ארבל התייחס לביקור נתניהו, ואמר כי "החלטת צוות לשכת ראש הממשלה למדר את ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן מהסיור שהתקיים בעיר - מעידה על שיקול דעת לקוי וחוסר ממלכתיות בזמן מלחמה. מצופה מראש הממשלה להתנער מהתנהלותם השגויה".
יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, סיפר כי "אתמול אני וחברי גדי איזנקוט פגשנו בצפון את ראשי המועצות והערים בקו העימות. זו לא היתה פגישה פשוטה, הוטחו בנו דברים קשים - אבל מי שנושא באחריות חייב לשמוע את האמת. המציאות של תושבי קריית שמונה קשה - ולמנהיגות אסור לברוח מהמציאות". הוא הדגיש: "ראש הממשלה לא יכול להגיע לביקור בעיר שבתיה מופגזים ותושביה מפונים, בלי ראש העיר שמייצג אותם. אי-אפשר לעשות שיקולים פוליטיים בזמן מלחמה.
"אני קורא לו להתקשר עכשיו לראש העיר, להתנצל ולהזמין אותו לפגישה במשרדו יחד עם כל חברי מועצת העיר, כדי לשמוע את קולם של כל תושבי העיר", הוסיף גנץ.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סיור צבאי והערכת מצב ביטחונית בגבול הצפון. לא תואמו לו פגישות אזרחיות, לרבות לא עם ראש עיריית קריית שמונה. לסיור לא הוזמנו גורמים אזרחיים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי נפגש אתמול עם ראשי הרשויות בצפון, לרבות עם ראש העיר קריית שמונה".
במהלך הביקור בעיר הגיע נתניהו למחנה "גיבור" שבקריית שמונה, שנפגע מרקטת בורקאן בשבת. נתניהו קיבל במקום סקירה ממפקד חטיבה 769, אלוף-משנה אברהם מרציאנו, וממפקד מכלול עורף פיקוד הצפון, תת-אלוף (מיל') אלון פרידמן, על תמונת המצב המבצעית, האירועים האחרונים בגזרה, ניהול קרב ההגנה והפעולות הנעשות להגנת יישובי ותושבי הצפון. בנוסף, הוצגו פעולות החטיבה ופיקוד הצפון נגד תשתיות ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. כך לפי לשכת רה"מ.
עוד נמסר כי לאחר מכן ביקר נתניהו בנקודת תצפית בעיר, שם נפגש עם צוותי כיבוי וכיתת הכוננות שפעלו בגזרה, וקיבל סקירה על השריפות בימים האחרונים, מאמצי הכיבוי הנרחבים ועל שיתוף הפעולה ההדוק של כוחות צה"ל וכבאות והצלה לצורך כיבוי השריפות.
נתניהו מסר: "בתחילת המלחמה אמרנו שאנחנו נחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון - וכך נעשה. היום אני בגבול בצפון עם הלוחמים והמפקדים הגיבורים שלנו, ואני גם נמצא כאן עם לוחמי האש. אתמול האדמה בערה פה ואני שמח שכיביתם אותה, אבל האדמה בערה גם בלבנון. מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים טועה טעות גדולה. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון. בדרך זו או בדרך אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון".