שר החוץ ישראל כ"ץ שיגר אחר הצהריים (יום ד') מכתב עם מסר דחוף לעשרות שרי חוץ בעולם ובו הצהיר: "ישראל לא מעוניינת במלחמה כוללת, אבל הדרך היחידה למנוע אותה היא יישום מיידי של החלטה 1701".
2 צפייה בגלריה
ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץ
השר ישראל כ"ץ
(צילום: לע"מ )
2 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כ״ץ בפנייה לעשרות שרי חוץ בעולם הדרך היחידה למנוע מלחמה כוללת היא יישום מיידי של החלטה 1701
שר החוץ ישראל כ״ץ בפנייה לעשרות שרי חוץ בעולם הדרך היחידה למנוע מלחמה כוללת היא יישום מיידי של החלטה 1701
המכתב ששיגר כ"ץ לעמיתיו לעולם
"ישראל חיסלה אתמול, בתקיפה ממוקדת בביירות, את פואד שוכר, המכונה סיד מחסן, רמטכ"ל חיזבאללה שאחראי באופן ישיר לרצח 12 הילדים ובני הנוער במג'דל שמס במהלך משחק כדורגל, ולרציחתם של אזרחים ישראלים רבים נוספים", כתב כ"ץ לעמיתיו בעולם - תוך שהוא מתעלם מחיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה שמיוחס לישראל בטהרן, חיסול שלגביו ישראל הרשמית שותקת.
"ישראל העבירה אתמול מסר ברור: מי שפוגע בנו - נפגע בו בעוצמה רבה", הוסיף שר החוץ. לדבריו, "העולם חייב לתמוך כעת בישראל ולדרוש הפסקה מיידית של הירי של חיזבאללה, נסיגתו אל מצפון לנהר הליטני והתפרקות מנשקו בהתאם להחלטת האו"ם 1701. עשרות אלפי תושבי ישראל מהצפון חייבים לחזור הביתה בשלום לביתם".
יצוין כי למרות דבריו של כ"ץ, במגעים שנערכו בעבר - בהובלת השליח האמריקני עמוס הוכשטיין - עלתה הצעת פשרה שלפיה כוחות חיזבאללה ייסוגו רק עד 10 ק"מ מהגבול, ולא עד מעבר לנהר הליטני שנמצא כ-25 ק"מ מהגבול. אבל הדרישה הרשמית של ישראל היא כאמור נסיגה שכזו - כפי שנדרש בהחלטת מועצת הביטחון מ-2006 שהביאה לסיום מלחמת לבנון השנייה. חיזבאללה, נזכיר, מסרב למו"מ על הסדר מדיני מול ישראל כל עוד המלחמה בעזה נמשכת.